Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@20:41:52 GMT

احیاء گردشگری و تپش قلب اقتصاد در هرمزگان

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۵۴۴۶

احیاء گردشگری و تپش قلب اقتصاد در هرمزگان

بندرعباس - ایرنا- هفته نامه آفتاب جنوب در روز شنبه 24 آذرماه در شماره 239 خود یادداشتی را تحت عنوان «احیاء گردشگری و تپش قلب اقتصاد در هرمزگان» منتشر کرده است.

در این یادداشت به قلم فروغ مسلم زاده مدیر مسوول این نشریه آمده است: ناگفته پیداست که هرمزگان با دارا بودن اقلیم متفاوت و متنوع می تواند در تمام فصل های سال پذیرای توریست های داخلی و خارجی زیادی باشد، امری که علاوه بر اشتغال زایی به درآمد زایی و ارزآوری هم در این برهه از زمان منجر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با نگاهی دقیق تر به فرهنگ و سنت هرمزگان در می یابیم که بسیاری از آثار تاریخی بنا به شرایط جوی و آب و هوایی مورد تخریب و فرسودگی قرار گرفته که تاکنون مرمت و بازسازی هم نشده است.
احیاء اثار تاریخی و در مجموع رونق گردشگری و توجه به جزایر زیبای خلیج فارس و دهها اثر باستانی در سراسر استان می تواند نقطه مثبتی بر کارنامه سفید و نانوشته اداره میراث فرهنگی هرمزگان باشد.
دریای خلیج فارس و جزایر زیبا و منحصربه فردش ظرفیتی است که تاکنون مغفول مانده و جا دارد که مدیر کل جدید میراث فرهنگی هرمزگان که خود از افراد باسابقه و فرهنگ دوست بومی است با برنامه های نو و تازه اش جریانی سیال را در این حوزه به راه بیاندازد تا شاهد رونق گردشگری و رفت و آمد توریست های داخلی و خارجی باشیم.
آنچه که این روزها باید مورد توجه و دقت نظر قرار بگیرد، آب و هوای مناسب هرمزگان برای پذیرایی از میهمانانی است که در شهر و استان شان شاهد برف و یخبندان هستند و چند روزی را برای استراحت و تفریح به این استان پهناور و زیبا که دیار حرا و نخل های سربفلک کشیده است، می آیند.
گردشگری با میراث فرهنگی و صنایع دستی پیوندی جدایی ناپذیر داشته و رونق این بخش از هنر و هویت مردم هرمزگان در قالب برنامه هایی چون شب های فرهنگی هرمزگان با اجراهای محلی بومی شروه خوانی، نغمه های بومی و ضرب المثل ها و غذاها و لباس های رنگی و متنوع هرمزگان و دهها جاذبه زیبای بیاد ماندنی در سراسر استان می تواند تاثیری ماندگار در ذهن وروح هر تازه واردی به هرمزگان داشته و از هرمزگان فقط مراکز خرید و بعد تجاری و اقتصادی اش مورد توجه قرار نگیرد.
بلکه به جاذبه های فرهنگی و هنری و گردشگری آن هم توجه خاصی خواهد شد و در دراز مدت شاهد رونق گردشگری و اشتغال زایی در تمامی شهرها وروستاهای استان خواهیم بود.
کما اینکه در حال حاضر جزیره هرمز با آنکه از امکانات زیرساختی گردشگری و شب مانی و بوم گردی مناسبی برای گردشگران بی بهره است اما هر هفته گردشگران زیادی به صرف دیدن جاذبه های دریایی و تاریخی این جزیره رنگین کمانی از سراسر کشور به هرمز آمده و یکی دو روز را سپری کرده و موجب رونق اقتصادی و گردشگری دراین جزیره شده اند.
راه اندازی خانه های بوم گردی با قیمت های مناسب در شهرها و جزایر هرمزگان یکی از ابتدایی ترین نیازهای گردشگری و زیرساختی است که باید مدنظر قرار گرفته و عرضه محصولات صنایع دستی وغذاهای محلی و لباس های بومی استان توسط افراد بومی به گردشگران تاثیر زیادی در معرفی فرهنگ هرمزگان داشته و دارد.
وجود مزارع سرسبز و سدهای آبی در شرق استان و جاذبه های تاریخی و جنگل های حرا و چندل و خورهای زیبا وقلعه های تاریخی وبجا مانده از زمان پرتغالی ها و صفویان وغیره از جمله جاذبه هایی هستند که نیاز به معرفی و شناساندن به گردشگران و سایر شهروندان دارد تا بتوان از این رهگذر هم هنر و فرهنگ بومی هرمزگان را بهتر معرفی کرد و هم برای بسیاری از افراد اشتغال زایی کرده و درآمدزایی نمود.
چه بهتر که با فراهم ساختن زیرساخت های لازم در تمامی جزایر و شهرهایی که از امکانات گردشگری و جذب توریست برخوردارند بتوانیم در حوزه گردشگری رتبه های برتر را کسب کرده و نام هرمزگان را در کشور و دنیا تکرار نماییم.
7195/6048

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ديگر رسانه ها هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۵۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای عبور آزادراه قائمشهر_ ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد

حسین ایزدی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران در خصوص مطلب درج شده در یک سایت با عنوان «عبور آزادراه از قلب تاریخ مازندران» گفت: مطالعات احداث پروژه آزادراه قائم شهر - ساری در سال ۱۳۹۲ آغاز شد و در ه‍مان زمان شرکت توسعه آزادراه‌های کشور مسیر پیشنهادی را از اداره‌کل میراث‌فرهنگی وقت استعلام کرد.

او افزود: با بررسی پیمایشی از مسیر پیشنهادی مشخص شد چند اثر تاریخی در مسیر آزادراه مذکور قرار دارد بنابراین با بررسی و اعلام نظر کارشناسان مسیر آزاد راه تغییر داده شد و علاوه بر آن شرکت توسعه آزاد راه‌های کشور متعهد شد چنانچه در حین انجام کار به گورستان تاریخی و یا آثاری دیگر برخورد کند کار متوقف و اداره‌کل میراث‌فرهنگی را در جریان قرار دهد.

ایزدی همچنین با اشاره به سرکشی و بازدید کارشناسان و یگان حفاظت از اجرای پروژه آزادراه، گفت: اطلاعات ارایه شده در مستند منظر ناشناخته و مغفول باستان‌شناسی قائم‌شهر از نواقص علمی برخوردار است و غیر کارشناسی و مردود است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران افزود: تپه گردکوه جمنان قائم شهر تا روستای واسکس در لیست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و تحت حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قرار دارد و هرگونه تخریب و دخل و تصرف در آثار ملی برخورد قانونی شده و متخلفان به مراجع قانونی معرفی خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • جومونگ در جزیره، آشوراده چوسان شد/ دستور رییس‌جمهور وتو می‌شود؟
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر_ ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • 5 تا از بهترین ایالت‌های آمریکا
  • اختصاص ۸۰۰ میلیاردریال برای اجرای طرح‌های مرمتی در آذربایجان غربی
  • افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفرخان بفروئیه