Web Analytics Made Easy - Statcounter

کابل - ایرنا - وزیر خارجه پاکستان پس از نشست سه جانبه و امضای تفاهم نامه سه جانبه مبارزه با تروریسم اعلام کرد که اگر بین افغانستان و پاکستان اعتماد بوجود نیاید این نشست ها بدون نتیجه ای ملموس خواهد بود.

به گزارش ایرنا، «شاه محمودقریشی» روز شنبه وارد کابل شد و در نشست سه جانبه افغانستان، پاکستان و چین در سطح وزیران خارجه شرکت کرد و هرسه وزیران خارجه تفاهم نامه مشترک مبارزه با تروریسم را امضا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قریشی در نشست مطبوعاتی در کابل گفت که صلح افغانستان یک مسئله داخلی این کشور است که توسط خود افغان‌های باید مدیریت شود اما پاکستان همواره تعهد خود را برای همکاری در این روند اعلام کرده است.
وی تأکید کرد تا زمانی که اعتماد که بین دو کشور همسایه بوجود نیاید این نشست ها همیشه در حد یک نشست بی دستاورد باقی خواهد ماند.
وزیر خارجه پاکستان اضافه کرد، برای اینکه به نتیجه ای برسیم باید دیدگاه های خود را تغیر دهیم و افغان ها که جنگ های زیادی را تجریه کرده اند می دانند که با اتهام بستن به یکدیگر به جایی نمیرسیم و به همین دلیل باید در تفاهم با یکدیگر برای صلح افغانستان تلاش کنیم.
قریشی گفت: من آمده ام که میان افغانستان و پاکستان اعتماد سازی شود زیرا اگر اعتماد سازی نشود این نشست ها بجای نمی رسد.
«وانگ یی»، وزیر خارجه چین نیز در این نشست خبری افزود: که هر سه کشور در امر مبارزه با تروریسم متعهد هستیم و در این مورد تفاهم نامه ای نیز به امضا رسید.
وی افزود: مردم افغانستان 40 سال خشونت را تجربه کرده اند از این رو خواست اساسی مردم افغانستان صلح است و چین در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.
«صلاح الدین ربانی» وزیر خارجه افغانستان نیز گفت که ما در باره مبارزه با تروریسم، راه حل سیاسی برای پایان جنگ افغانستان و همکاری های منطقه ای بحث و تبادل نظر کردیم.
ربانی افزود که سه خواست که در این نشست سه جانبه مورد توجه قرار گرفت، امنیت و مبارزه با تروریسم، توسعه اقتصادی، اتصال منطقه ‌ای و اجماع در مورد روند صلح به رهبری و مالکیت افغان ها بود.
هرسه کشور نشست امروز کابل را مثبت ارزیابی کردند و این دومین نشست سه جانبه در سطح وزیران خارجه سه کشور بود که از سال 1396 آغاز شد و اولین نشست سال گذشته در چین برگزار شد و قرار بود در آن تنش های موجود بین افغانستان و پاکستان کاهش داده شود.
آساق*291**1337

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي سه جانبه افغانستان پاكستان و چين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۵۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج روز نخست ملی پوشان ایران در مسابقات اسکواش قطر جونیور

به گزارش خبرگزاری مهر، مسابقات بین‌المللی قطر جونیور در رده‌های سنی کمتر از ۱۱، ۱۳، ۱۵، ۱۷و ۱۹ سال پسران از دوم تا ششم اردیبهشت برگزار می‌شود. نمایندگان کشورهای ایران، کویت، چین، اردن، عربستان، پاکستان، مصر، سنگاپور، هند، مالزی، آمریکا، سری‌لانکا و کشور میزبان در دوحه با هم رقابت می‌کنند.

نتایج کامل روز اول تیم نوجوانان ایران به شرح زیر است:

دیدار محمد صالح آخانی با مروان حسین، نماینده کشور میزبان با پیروزی ورزشکار ایرانی با نتیجه ۳-۱ به پایان رسید. فرزاد حق‌خواه با علی نیاما از قطر روبه‌رو شد که او نیز توانست با نتیجه ۳ بر صفر پیروز میدان باشد. باربد چاوشی رشتی با نتیجه مشابه از سد آناند کالرا از سنگاپور گذشت.

امیرعطا محجل فرید، امیرمهدی خراشادی‌زاده، امیررضا الوان‌ساز، فرزاد کشفی، ارشک احمدآبادی، سامیار صفری و مصطفی احراری با نتیجه مشابه ۳ بر صفر نمایندگان قطر را پشت سر گذاشتند.

یوسف قریشی و علی رحیمی نیز موفق شدند نمایندگان اردن را با نتیجه ۳ بر صفر شکست دهند.

متاسفانه عرفان تاجور نتوانست از عبدالله علی، حریف کویتی خود عبور کند و بازی را با نتیجه ۳ بر صفر واگذار کرد. آریا عمودی‌نژاد و رادین عبدالهی نیز با همین نتیجه برابر نماینده پاکستان شکست خوردند.

کد خبر 6086453

دیگر خبرها

  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • اجلاس روسای FIU کشورهای عضو بریکس در کشور روسیه برگزار شد
  • روسای FIU سازمان بریکس با یکدیگر دیدار کردند
  • از مبارزه حق طلبانه فلسطین حمایت می کنیم
  • حضور هیأت بلندپایه کوالالامپور در کابل
  • هدف ایران ارتباط با کشور‌های همسو و مستقل مانند سریلانکاست
  • نتایج نمایندگان ایران در روز نخست اسکواش قطر جونیور
  • نتایج روز نخست ملی پوشان ایران در مسابقات اسکواش قطر جونیور
  • در سفر ابراهیم رئیسی به پاکستان چه می گذرد؟/ از تعریف نقشه راه مشترک برای مبارزه با تروریسم تا تلاش برای توسعه تجارت رسمی دوجانبه / لاهور و کراچی میزبان رئیس جمهور ایران
  • اتحاد ایران و پاکستان نقش بسیاری در مبارزه با اسرائیل دارد