Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، وزیر خارجه ایران در حاشیه نشست «مجمع دوحه» در قطر به سوال شبکه قطری درباره برنامه موشکی ایران و ادعاهای آمریکایی‌ها پاسخ داد.

خبرنگار شبکه «الجزیره انگلیسی» امروز شنبه در حاشیه نشست «مجمع دوحه» از «محمد جواد ظریف» که برایشرکت در این نشست به قطر رفته، سوال کرد که نظر شما درباره اینکه دولت «دونالد ترامپ» ایران را به دلیل آزمایش‌های موشک بالستیک به نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت متهم کرده است، چیست؟

وزیر خارجه ایران گفت: «اول از همه اینکه، موشک‌های ایران، برای دفاع هستند و ما به آنها برای بازدارندگی نیاز داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما در منطقه‌‌مان بسیار کمتر از  هر کشوری صرف هزینه‌های نظامی می‌کنیم و به همین دلیل است که ما از همان اول هم گفته‌ایم که موشک‌های ما قابل مذاکره نیستند».

در حال تکمیل

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۵۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: برای دفاع از متحدان خود از جنگ‌افزار هسته‌ای هم استفاه می‌کنیم

از خبرگزاری یونهاپ، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا که برای شرکت در نشست «سران برای دموکراسی» به سئول سفر کرده است، امروز (دوشنبه ۲۸ اسفند) با یون سوک یئول رئیس‌جمهور کره‌جنوبی دیدار و گفت‌وگو کرد.

بنا بر اعلام وزارت امور خارجه آمریکا، بلینکن در راس هیاتی در این نشست که از امروز (دوشنبه ۲۸ اسفند) تا چهارشنبه (اول فرودین ۱۴۰۳) در سئول برگزار می‌شود، شرکت می‌کند.

نشست سران برای دموکراسی ابتکار جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا است که نخستین بار در دسامبر ۲۰۲۱ به طور مجازی و با حضور سران ده‌ها کشور جهان برگزار شد.

بلینکن با اشاره به شلیک چندین فروند موشک بالستیک کوتاه برد پیونگ‌یانگ به سمت کره‌جنوبی، اظهار داشت: واشنگتن با همکاری با مقامات سئول، قاطعانه به تحریکات کره‌شمالی در دریای ژاپن پاسخ خواهد داد.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که پلیس دریایی ژاپن از آزمایش ۲ فروند موشک بالستیک توسط پیونگ‌یانگ خبر داد. این اولین بار در ۲ ماه اخیر است که کره‌شمالی اقدام به آزمایش موشک بالستیک می‌کند.

کره شمالی آخرین بار در ۱۴ ژانویه (۲۴ دی) یک موشک میانبرد مافوق صوت با سوخت جامد آزمایش کرده بود.

شلیک موشک بالستیک کره شمالی در حالی است که بلینکن برای شرکت در «نشست دموکراسی» به میزبانی «یون سوک یئول» رئیس‌جمهوری کره جنوبی به سئول رفته است.

بلینکن با بیان اینکه ما خواستار هماهنگی و ارتباط نزدیک بین متحدان خود بوده و بازدارندگی گسترده علیه پیونگ‌یانگ را افزایش خواهیم داد، تصریح کرد که آمریکا برای دفاع از متحدان خود همواره از طیف وسیعی از قابلیت‌های نظامی خود، از جمله هسته‌ای استفاده خواهد کرد.

یون سوک یول رئیس‌جمهور کره‌جنوبی در دیدارش با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا اظهار داشت: حملات موشکی کره‌شمالی، نشان‌دهنده قدرت این اتحاد است که به یک اتحاد راهبردی جامع جهانی تبدیل شده است.

سئول از متحدان کلیدی واشنگتن در شرق آسیا است و آمریکا حدود ۲۷ هزار سرباز در آن کشور دارد تا از متحد خود برابر تهدید‌های کره‌شمالی محافظت کند.

بنا بر اعلام سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، آنتونی بلینکن قرار است پس از سئول به مانیل پایتخت فیلیپین برود تا بار دیگر بر تعهد تزلزل‌ناپذیر آمریکا در قبال این کشور تاکید کند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • مشکل اصلی یوونتوس: وینیسیوس و امباپه ندارید!
  • رئیس تیم مذاکره کننده رژیم صهیونیستی به دلیل اختلاف با نتانیاهو استعفا کرد/ رژیم صهیونیستی کرانه باختری را به پایگاه نظامی تبدیل کرده است/ شلیک بیش از ۱۰۰ موشک به سرزمین های اشغالی طی یک روز / هشدار آژانس اطلاعاتی آمریکا در رابطه با تشدید تنش در منطقه + ع
  • بلینکن: برای دفاع از متحدان خود از جنگ‌افزار هسته‌ای هم استفاه می‌کنیم
  • ذوق‌زدگی روزنامه دولت از افشای فایل صوتی وزیر خارجه روحانی
  • ایرج راد: ضدتئاتر به تئاتر آسیب می زند
  • چاپ سه‌بعدی استنفورد میلیون‌ها شگفتی در مقیاس کوچک را به نمایش می‌گذارد
  • منتقدان کاهش حمل بار ریلی صادق نیستند
  • تایید ظریف پای یک فایل صوتی افشا شده ؛ خیانت کردند / صحبت های غیر قابل انتشار برای چه کسانی است؟
  • نشست هماهنگی مقامات حماس و انصارالله
  • تایید ظریف پای یک فایل صوتی افشا شده ؛ خیانت کردند | صحبت های غیر قابل انتشار برای چه کسانی است؟