Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@18:14:09 GMT

نظارت صنفی سفره خانه داران سنتی بر صدور مجوزها

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۵۶۶۴

نظارت صنفی سفره خانه داران سنتی بر صدور مجوزها

بزرگ نیا بر لزوم همکاری برای صدور مجوزهای صادر شده در این حوزه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «دلاور یزرگ نیا» در دیدار با اعضای جامعه سفره خانه داران سنتی استان تهران گفت: سفره خانه های سنتی فرهنگستانی است از آداب و رسوم میهمان نوازی و پذیرایی ایرانی و به همین منظورصدور پروانه فعالیت این صنف در قانون به  میراث فرهنگی محول شده است ،در غیر اینصورت اگر تنها هدف ایجاد یک رستوران برای ارائه غذا بود متولی میتوانست هر صنف و سازمان دیگری باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران افزود: در گزارش صنفی هر مکانی که مجوز سفره خانه داشته باشد اما با سطح استاندارها و خدمات که در آئین نامه تعریف شده است مغایرت داشته باشد فرجه ای چند ماه برای اصلاح  و رسیدن به سطح  خدمات مطلوب داده می شود و در نهایت  پس از تایید جامعه سفره خانه داران سنتی پروانه بهره برداری تمدید می شود.

 

وی گفت: تخفیف های مالیاتی برای تاسیسات گردشگری و میراث فرهنگی  به منظور توسعه صنعت گردشگری و صیانت از میراث فرهنگی در نظر گرفته شده است و این اجازه داده نخواهد شد که افرادی  که قالبا تعداد آنها بسیار انگشت شمار است برای فرار مالیاتی و کاهش هزینه ها از مجوزهای صادر شده سوءاستفاده کنند.

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیرجند پاییز عشایر استان لرستان استان بوشهر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه خراسان جنوبي شیراز سینما گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۵۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنرمندان صنعتگر کردستان حمایت می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، سعید نظری ظهر دوشنبه در نشست با صنعتگران فعال کردستان در رشته‌های «رودوزی سنتی» و «سراجی سنتی» اظهار کرد: به‌منظور توسعه و ترویج هنرهای سنتی حفظ، حراست و احیای رشته‌های صنایع‌دستی و حمایت از تولیدکنندگان و هنرمندان صنایع‌دستی باید در اولویت باشد که امسال از برنامه‌های محوری این معاونت است.

وی هدف از برگزاری این نشست را ایجاد تشکل‌های تخصصی و ارتباط هدفمند در صنایع‌دستی استان عنوان کرد و افزود: ثبت و راه‌اندازی شرکت‌های تعاونی و تشکل‌های مردمی می‌تواند راه حلی مناسب برای همکاری بخش خصوصی با بخش دولتی باشد.

نظری یادآور شد: صنعتگران و فعالان صنایع‌دستی می‌توانند در قالب تشکل‌های مردمی با استفاده از توانمندی‌های همدیگر و با هم‌فکری و هم‌افزایی بیشتر برای رسیدن به اهداف مشترک متعالی گام‌های مهمی بردارند.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان اضافه کرد: تقویت فعالیت صنعتگران نیاز به حمایت از هنرمندان این عرصه را دارد و این مهم توسط اداره‌کل میراث فرهنگی استان مورد توجه خواهد بود.

صنعتگران حاضر در این جلسه ضمن بیان موانع و مشکلات موجود، نماینده‌ای را برای تشکیل تعاونی و هماهنگی‌های لازم انتخاب کردند.

کد خبر 6085522

دیگر خبرها

  • لزوم نظارت بر تولید نان از مزرعه تا سفره
  • ثبت ۱۰۰۰ درخواست صدور مجوز الکترونیکی در استان مرکزی
  • سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی معرفی شد
  • هنرمندان صنعتگر کردستان حمایت می‌شوند
  • قدیمی‌ترین نقشه بازترسیم شده بافت تاریخی شیراز رونمایی شد
  • اعطای درجه به هنرمندان صنایع دستی و هنر‌های سنتی با رویکرد تخصصی
  • ابلاغ آیین‌نامه شورای ارزشیابی هنرمندان صنایع‌دستی، هنر‌های سنتی و میراث‌داران تمدنی
  • ۱۲۹۰۰ شناسه یکتا از طریق درگاه ملی مجوزها در البرز صادر شد
  • آیین‌نامه شورای ارزشیابی هنرمندان صنایع‌دستی، هنر‌های سنتی و میراث­‌داران تمدنی
  • بی اعتبار شدن مجوز‌های کسب وکار‌هایی که فاقد شناسه یکتا هستند