Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@06:26:00 GMT

کپسول بی سیم دارو را در یک ماه به بدن می رساند

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۵۶۹۸

کپسول بی سیم دارو را در یک ماه به بدن می رساند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل،  دانشمندان یک کپسول الکترونیکی قابل هضم طراحی کرده اند که از راه دور کنترل می شود و داروها را به بدن منتقل می کند. این کپسول قادر است به طور بی سیم به موبایل متصل شود و دستوراتی برای تنظیم دوز اجرا کند.

این کپسول کوچک با پرینتر سه بعدی تولید می شود و به اعتقاد دانشمندان قابلیت انتقال دارو به بیمارانی دارد که برای مدتی طولانی باید دارو مصرف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان MIT این کپسول را اختراع کرده اند. آنها امیدوارند بتوان از این کپسول از تعداد تزریق ها به بیماران کاست.

این گجت همچنین می تواند عفونت ها یا واکنش های آلرژیک را ردیابی و سپس دارویی مانند آنتی هیستامین را در بدن بیمار آزاد کند. این دستگاه می تواند از طریق اپلیکیشن موبایل و به وسیله بلوتوث، اطلاعات را ارسال و دستورات انتقال دارو و غیره را دریافت کند.

«جیوانی تراورسو» یکی از مولفان این پژوهش می گوید: سیستم ما می تواند یک حلقه نظارت و درمان ایجاد کند.

 او همچنین افزود: ارائه دستورات در موبایل سبب می شود انتقال دارو یا تعیین دوز آن با دقت بیشتری انجام شود.

همچنین این دستگاه می تواند بر برخی افراد در معرض خطر ابتلا به عفونت نیز نظارت کند، مانند بیمارانی که شیمی درمانی انجام می دهند. همچنین اگر در بدن بیماران عفونت ردیابی شود، کپسول، آنتی بیوتیک آزاد می کند.

این روند به بیماران کمک می کنند دوز مناسبی از دارو را دریافت کنند و به همین دلیل برای مبتلایان به بیماری هایی مانند ایدز یا مالاریا کارآمد است.

افراد مبتلا به دیابت نیز می توانند به کمک این کپسول دوز دقیق و مرتبی از انسولین دریافت کنند.

به گفته محققان این دستگاه با گجت های پوشیدنی بهداشتی دیگر و ایمپلنت ها نیز یکپارچه می شود تا اطلاعات را به موبایل بیمار یا پزشک برساند.

این کپسول پس از بلع به شکل Y باز می شود و بازوهای آن سبب می شوند، گجت تا یک ماه در بدن بیمار بماند. پس از آن کپسول فروپاشی و از طریق سیستم هاضمه دفع می شود.

کپسول دارو در بازوهای Y شکل قرار می گیرد.

دانشمندان تابه حال قابلیت رصد دما در بدن خوک ها را به وسیله این کپسول ها نشان داده اند.

کد خبر 4485251

منبع: مهر

کلیدواژه: اپلیکیشن تجهیزات پزشکی دیابت نوآوری هوشمندسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۵۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرفروش‌ترین دارو چیست؟

به گزارش صدای ایران از ایسنا، دکتر محمدحسین متولی با بیان این مطلب اظهار کرد: پرفروش‌ترین دارو‌ها از لحاظ تعدادی در سال گذشته به ترتیب متفورمین با ۲ میلیارد و ۲۰۹میلیون عدد، ادالت‌کلد با یک میلیارد و ۹۲۰ میلیون عدد، آسپرین با یک میلیارد و ۷۶۳ میلیون عدد، لووتروکسین با یک میلیارد و ۲۳۵ میلیون عدد، فاموتیدین با یک میلیارد و ۲۳۱ میلیون عدد بوده است.

وی افزود: دارو‌هایی همچون «آموکسی سیلین»، «استامینوفن+کافئین+ایپوپروفن»، «کدئین»، «لوزارتان» و «آتورواستاتین» نیز از لحاظ فروش در رده‌های پنجم تا دهم فروش قرار دارند.

بنابر اعلام سازمان غذا و دارو، به گفته رئیس اداره پایش زنجیره مصرف داروی سازمان غذا و دارو، پرمصرف‌ترین دارو‌های تامینی سال ۱۴۰۲ از نظر ریالی نیز به ترتیب آموکسی سیلین، سفکسیم، IVIG، ادالت کلد، انوکساپارین، متفورمین، استامینوفن، کوآموکسی کلاو بوده‌اند.

متولی خاطرنشان کرد: دارو‌های ذکر شده ۱۰ درصد ارزش ریالی بازار دارویی را به خود اختصاص داده اند.

دیگر خبرها

  • ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟+ فیلم
  • پرفروش‌ترین دارو چیست؟
  • تصویب مبلغ منابع ارزی دارو و کالا‌های اساسی
  • عرضه اینترنتی دارو به صورت آزمایشی
  • عین‌اللهی: عرضه اینترنتی دارو آزمایشی است
  • اجرای آزمایشی عرضه اینترنتی دارو
  • عرضه اینترنتی دارو آزمایشی است
  • کاسبی کپسولی
  • اگر سر نترس دارید این کسب و کار پرسود است
  • (ویدئو) دارو‌های اینترنتی در داروخانه‌های مجازی