Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، ریچارد برانسون مالک شرکت پیشگام در صنعت فضانوردی ویرجین گالاکتیک اعلام کرده است در  پنجشنبه هفته گذشته مورخ ۱۳ دسامبر سال جاری میلادی برای اولین بار خلبان‌ها هواپیمای فوق پیشرفته توریستی این شرکت را با موفقیت آزمایش کرده‌اند و با آن پروازی به لبه فضا انجام داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
برانسون اعلام کرده است تا ۶ ماه آینده اولین پرواز‌های فضایی با استفاده از هواپیمای ساخت این شرکت انجام می‌شود و خود او به همراه خانواده‌اش اولین مسافران توریستی خواهند بود.  
پرواز آزمایشی هواپیمای ویرجین گالاکتیک ۱۰ صبح روز یکشنبه به وقت محلی در صحرای موجاو (Mojave) با هدایت ۲ خلبان انجام شد.  
کشتی فضایی ۲ (SpaceShipTwo) با استفاده از هواپیمای دوقلوی پیشران (WhiteKnightTwo mothership) به ارتفاع حدود ۵۰ هزارپایی برده شده و در آنجا پس از جداسازی از پیشران‌ها با سرعت به فضای بالای جو زمین در عرض کمتر از ۲ دقیقه رسیده است.  
در نهایت کشتی فضایی دو (SpaceShipTwo) پس از رسیدن به بالاترین نقطه پروازی برنامه ریزی شده در عرض کمتر از ۱۵ دقیقه به زمین بازگشت.
شرکت ویرجین گالاکتیک در نظر دارد گردشگران فضایی را به ارتفاع ۳۶۰۸۹۰ پایی (۱۰۹.۹۹۹۲۷۲ کیلومتری) از سطح زمین برساند، هزینه بلیط هر فرد برای شرکت در این ماجراجویی هیجان انگیز بیش از ۲۵۰ هزار دلار پیش بینی شده است.  
مقام‌های شرکت ویرجین گالاکتیک اعلام کرده‌اند ۲ الی سه آزمایش دیگر برای بررسی همه جوانب پرواز مورد نیاز است و پس از آن در عرض کمتر از ۶ ماه پرواز‌های توریستی آغاز خواهد شد.  
دو خلبانی که این پرواز آزمایشی را انجام داده اند، Mark ‘Forger’ Stucky و CJ Sturckow نام دارند که موتور موشک را روشن کرده‌اند و در بازه زمانی کوتاهی آن را به سرعت ۲.۹ ماه یا ۲.۹ برابر سرعت صوت رسانده‌اند.  
شرکت ویرجین گالاکتیک از جمله شرکت‌های زیرگروه شرکت هواپیمایی ویرجین است که به صورت تخصصی درحوزه هوا و فضا به ویژه ساخت و ارسال موشک و سفینه‌های فضایی به خارج از جو زمین فعالیت دارد. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی این شرکت رقبای جدی چون اسپیس ایکس، بوئینگ و آمازون دارد که آنها نیز درحوزه گردشگری فضایی فعال و در رقابتی تنگاتنگ برای ارسال اولین توریست‌های فضایی به خارج از جو زمین هستند.  
شرکت اسپیس ایکس به مالکیت ایلان ماسک در حال توسعه و ساخت سفینه فضایی برای سفر‌های طولانی مدت فضایی به ویژه مسکونی کردن سیاره مریخ است، همچنین این شرکت کار ساخت کپسول فضایی اژد‌ها را به پایان رسانده است که در آینده نزدیک به حمل و نقل فضانوردان و تجهیزات علمی به ایستگاه فضایی بین المللی می‌پردازد.  
شرکت آمازون نیز به مالکیت جف بزوس با ساخت کپسول فضایی به نام blue origin در نظر دارد مسافران توریستی را به سفری عمودی به لبه فضا برده و بازگرداند. منبع:Dailymail انتهای پیام/ فیلم رسیدن هواپیمای ویرجین گالاکتیک با دوسرنشین برای اولین بار به لبه فضا

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۵۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای اولین‌بار در تاریخ؛ داور تکواندوی ایرانی به پارالمپیک دعوت شد

مرجان تیموری در پارالمپیک پاریس قضاوت خواهد کرد.

طرفداری | رقابت‌های تکواندوی پارالمپیک ۲۰۲۴، هشتم تا دهم شهریور در کاخ بزرگ (گرند پالاس) شهر پاریس برگزار خواهد شد.

پس از پایان مسابقات انتخابی پارالمپیک و مشخص شدن هوگوپوشان حاضر در این مسابقات، فدراسیون جهانی ۳۰ داور را برای قضاوت در این بازی‌ها انتخاب و معرفی کرد. بر همین اساس WT با ارسال نامه‌ای به تهران، مرجان تیموری، داور بین المللی تکواندو کشورمان را برای قضاوت این مسابقات به پاریس دعوت کرد. این برای نخستین بار است که فدراسیون تکواندو ایران یک داور زن را در بین ۳۰ داور نهایی قضاوت کننده در بازی‌های پارالمپیک دارد.

مرجان تیموری قضاوت در معتبرترین تورنمنت‌ها از جمله قهرمانی جهان، آسیا، گرندپری‌ها و.. را در کارنامه دارد. وی بهمن ۱۴۰۲ از سوی فدراسیون جهانی به کمپ تمرینی، انتخابی پارالمپیک دعوت شد و پس از قضاوت‌های کم اشتباه در رقابت‌های مورد نظر WT در فهرست نهایی داوران این بازی‌ها قرار گرفت.

از دست ندهید ????????????????????????

لیست تیم ملی بسکتبال آمریکا برای المپیک 2024 خشم سرمربی چلسی: این مسخره‌بازی تکرار نمی‌شود تقابل ستاره رئال مادرید با بدترین داور جهان بیرانوند جدید از خرم‌آباد ظهور کرد

دیگر خبرها

  • چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه
  • ۳۱  فروردین در دنیای علم چه خبر؟
  • ماجرای مراحل تولید اولین پهپاد یک تنی توسط سپاه | تصاویر | نخستین تصاویر پهاد جاسوسی RQ170 آمریکایی  
  • برگزاری اولین حراج خرده فروشی سال ۱۴۰۳ در گیلان
  • برق خورشیدی فضایی یک قدم به واقعیت نزدیک تر شد
  • اولین تصویر از نخستین بره آهو‌های متولدشده سال ۱۴۰۳ در پارک ملی توران
  • نگاهی به سفر نخستین انسان به فضا در باشگاه نجوم آیاز
  • بهره‌برداری از نخستین نیروگاه خورشیدی فضا در یک قدمی واقعیت
  • زننده سریع‌ترین هت‌تریک کامل در تاریخ جزیره؛ یک گلزن در انگلیس متولد شده است
  • برای اولین‌بار در تاریخ؛ داور تکواندوی ایرانی به پارالمپیک دعوت شد