Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا-  مدير کل ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان اصفهان امروز شنبه 24 آذر 97 در ديدار مدير عامل و کارشناسان ارشد سازمان قطار شهري اصفهان تأکيد کرد: «کارشناسان ارشد ادارۀ کل ميراث فرهنگي استان در عمليات حفاري مسير و همچنين طراحي معماري ايستگاه هاي محور تاريخي حضور فعالانه خواهند داشت.»
به گزارش خبرگزاري آريا، سيد محمد رضا بنکدار هاشمي مدير عامل سازمان قطار شهري شهرداري اصفهان و جمعي از مشاوران و کارشناسان ارشد اين حوزه با فريدون الله‌ياري مديرکل ميراث فرهنگي استان اصفهان ديدار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فريدون اله ياري مديرکل ميراث‌فرهنگي استان در اين ديدار با ايراد سخناني ضمن ابراز خرسندي از تعاملات سازمان قطار شهري اصفهان در بخش هاي مختلف خط يک مترو  اصفهان در3سال اخير تاکيد کرد: «درطي 3 سال اخير وبه ويژه در طراحي و راه اندازي ايستگاه هاي چهارراه تختي،ميدان امام حسين(ع)(دروازه دولت) وميدان انقلاب اسلامي در امتداد خط يک مترو اصفهان،همکاري هاي مثبتي ميان اداره کل ميراث فرهنگي استان و قطار شهري به وجود آمد،بااين وصف اين همکاري را به فال نيک گرفته واميدواريم اين همکاري درادامه احداث مسير خط2 مترو اصفهان خصوصا در بافت تاريخي آن ادامه يابد.»
اله ياري تاکيد کرد: «معتقديم همان‌گونه که ميراث فرهنگي اصفهان در جهان شاخته شده است و در حفظ آن بايد کوشا بود، اين شهر تاريخي نيازمند توسعه شهري نيز هست، بنا بر اين درخواست سازمان قطار شهري اصفهان براي برگزاري اين نشست و ايجاد هماهنگي آن هم در ابتداي شروع به کاراحداث خط 2 مترو اصفهان نويد بخش آينده ائي خوب براي توسعه شهر وآرامش شهروندان خواهد بود.»
مديرکل ميراث فرهنگي استان اصفهان گفت: «براساس توافقات به عمل آمده،کارشناسان ارشد اداره کل ميراث فرهنگي استان اصفهان بر تمامي مراحل اجراي طرح احداث خط 2مترو اصفهان اعم از، احداث تونلها در مسير به ويژه پس ازورود به بافت تاريخي وهمچنين طراحي ايستگاه هاي مترو به ويژه ايستگاه هاي احداثي در بافت تاريخي مسيرخط2 مترونظارت مستقيم خواهند داشت.»
اله ياري همچنين گفت: «تمام طرح هاي مطالعاتي خط2 مترو اصفهان داراي پيوست مطالعاتي تاريخي خواهد بود و اين طرح ها با تصويب ونظارت اداره کل ميراث فرهنگي استان اصفهان اجرايي خواهد شد.»

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نظارت ميراث فرهنگي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۵۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرمت طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در میبد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، سید محمد رستگاری با قدردانی از اقدامات شورای اسلامی شهر و شهرداری میبد در راستای احیا و مرمت بافت تاریخی و معابر ارزشمند میراث فرهنگی گفت: مقررشد؛ میراث فرهنگی با مشارکت شهرداری برای مرمت و احیا قلعه مهرجرد و بارجین اقدام کند.


رستگاری با بیان اینکه کارخوبی که درگذر شاه جهان آباد صورت گرفته است؛ مجموعه عالی برای رویداد‌های فرهنگی گردشگری درراستای توسعه گردشگری پایدار در میبد است گفت: نارین قلعه، قنات و محوطه آن نیز نیاز به توجه بیشتر و مرمت و بازسازی دارد که باید پیگیری لازم جهت تامین اعتبار آن انجام شود.


وی با اشاره به کف سازی، بدنه، نورپردازی و احیا و مرمت راسته از سوی شهرداری گفت: با اقداماتی که در راسته بازار انجام شده است ظرفیت ارزشمندی در این منطقه درحال رقم خوردن در حوزه میراث فرهنگی است. مجید بهارستانی شهردار میبد هم با بیان اینکه میبد بیش از ۸۰۰ هکتار بافت تاریخی دارد گفت: برای حفظ بافت تاریخی و جلوگیری از تخریب آن، در ۱۰ منطقه درحوزه بازآفرینی شهری، زیرسازی، بدنه سازی، مرمت بدنه بافت تاریخی کار کردیم.


بهارستانی با بیان اینکه در چهار منطقه از شهر بیشتر هزینه شده است افزود: در راسته بازار ۱۰ میلیارد تومان، گذر شاه جهان آباد ۴ میلیارد تومان، حمام و مسجد جامع شهیدیه ۳ میلیارد تومان هزینه شده است.


وی خاطرنشان کرد: تامین پارکینگ محله ایی و بازآفرینی وخدمات شهری از دیگر اقدامات شهرداری است که برای خدمات رسانی بافت‌های تاریخی، دو دستگاه موتور آتش نشانی خریداری کرده ایم.

دیگر خبرها

  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • خبرنگاران با چشم خود اثرات فرونشست بر آثار تاریخی اصفهان را دیدند/ ترک سه انگشتی در دیوار مسجد علیقلی آقا/ آثار تاریخی اصفهان فرو می ریزد؟ (فیلم)
  • مرمت طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در میبد
  • قبرستان‌ تاریخی طرشت زیر پای مسافران ایستگاه مترو دانشگاه شریف
  • «زیرخاکی» پدیده‌ای فراگیر در اصفهان/ قانون بازدارنده نیست!
  • نماینده مجلس: فرو نشست اصفهان جدی است؛ ابنیه تاریخی مورد آسیب قرار گرفته
  • یک اتفاق خوب که در بین خبرهای بد گم شد | قطار ملی بالاخره مسافرگیری کرد | این قطار در کدام خط مترو کار می کند؟
  • انتصاب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان