Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیرجند - ایرنا - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند گفت: در حال حاضر این دانشگاه از طریق آموزش پزشکی از راه دور با کشور افغانستان در ارتباط است.

به گزارش ایرنا محمد دهقانی فیروزآبادی روز شنبه در آیین امضای تفاهم نامه همکاری با موضوع توسعه تکنولوژی آموزش پزشکی افزود: امضای تفاهم نامه سه جانبه نیز می تواند امکان حضور موثرتر و بهتر را در بازار بین المللی آموزش فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: در حوزه آموزش علوم پزشکی مسیر توسعه و پیشرفت به خوبی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال ادامه دادن است.
وی بیان کرد: ارتقای آموزش پزشکی در نهایت منجر به تربیت دانشجویان بهتر و موثرتر و افزایش آگاهی سطح سلامت جامعه می شود که در رسیدن به اهداف وزارتخانه متبوع کارساز خواهد بود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: اجتماعی شدن سلامت یکی از اهداف مهمی است که در حوزه معاونت های اجتماعی دانشگاه ها تعریف شده و محتواهای آموزشی مناسب برای ارتقای سطح سلامت جامعه کمک کننده خواهد بود.
وی با اشاره به اهمیت ارتباط بین صنعت و آموزش عنوان کرد: در خراسان جنوبی به عنوان استانی که از لحاظ جغرافیایی و اقتصادی وضعیت خاصی دارد آموزش می تواند به عنوان یک ابزار بسیار مهم زمینه ایجاد همکاری های بین بخشی را فراهم کند.
دهقانی افزود: همکاری های بین بخشی نیز اتفاقات خوبی برای رشد شرکت های دانش بنیان، تولید محتواهای آموزشی و فرصت های شغلی رقم خواهد زد.
وی یادآور شد: ظرفیت های علمی و زیرساخت های بسیار مناسبی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت های دانش بنیان در استان وجود دارد که می توان از آن برای ارتقای آموزش بهره مند شد.
نایب رئیس شورای طرح تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی بیرجند هم گفت: مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی از سال 94 در استان آغاز به کار کرد.
طوبی کاظمی افزود: طرح های فناورانه به این مرکز ارسال می شود و طرح هایی که در شورا مصوب شود مورد حمایت و بودجه در اختیار آنها قرار می گیرد.
وی اظهار داشت: در حال حاضر سه شرکت دانش بنیان در زمینه محصول زعفران و تولید کیت های تشخیص آزمایشگاهی در مرکز رشد دانشگاه فعالیت دارند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یادآور شد: این مرکز به دنبال توسعه رشد اقتصادی منطقه، تنوع اقتصاد و سرمایه گذاران و کمک به آنهاست.
رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی هم گفت: اینکه دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه بیرجند ارتباط بین صنعت و آموزش را مورد توجه قرار داده اند، مایه مباهات است.
محمدعلی ناصری افزود: خراسان جنوبی دارای پتانسیل مهم نیروی توانمند انسانی است که ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی امری بسیار ضروری است.
وی تاکید کرد: فعالیت مراکز رشد در حوزه سلامت یکی از اهداف و امیدهای ماست تا از این طریق زمینه اشتغال بخشی از افراد در حوزه های غیر پزشکی نیز فراهم شود.
تفاهم نامه سه جانبه بین دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و پارک علم و فناوری خراسان جنوبی امروز با موضوع توسعه تکنولوژی آموزش پزشکی مبنی بر ظرفیت های علمی و زیرساختی استان امضا شد.
7557*3028

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی بهداشت آموزش پزشکی افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۵۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است

به گزارش خبرنگار مهر، رضا صفری عربی عصر چهارشنبه در همایش استانی هفته ملی سلامت که با حضور دکتر فرهاد غلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، معاونین بهداشت و درمان دانشگاه، مدیران دستگاه‌های اجرایی، مدیران و رؤسای ادارات شبکه‌های بهداشت و درمان استان، منتخبین، سفیران و داوطلبان سلامت نمونه در مرکز بهداشت استان برگزار شد، شعار هفته سلامت را " سلامت خانواده با مردمی‌سازی سلامت" عنوان کرد و افزود: پزشک خانواده مصداق بارز این شعار است.

وی با اعلام اینکه ۴۳۰ هزار سفیر سلامت در میان اقشار مختلف پیام‌رسان مسائل بهداشتی هستند، تصریح کرد: کمک خیران تأثیرات شگرفی بر ارتقای حوزه سلامت دارد و در جدیدترین اقدام خیران در مرکز سلامت روستای آبلو نکا ۱۲ میلیارد تومان کمک کردند که قابل تقدیر و ستایش است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه با شعار مردمی‌سازی سلامت امکانات بهداشتی و درمانی چندین برابر می‌شود، خاطرنشان کرد: با کمک صداوسیما و رسانه‌های مختلف، سطح سواد سلامت مردم را باید ارتقا ببخشیم.

صفری با بیان اینکه در سال گذشته ۹۰ درصد خدمات‌گیرندگان رضایت داشتند، تصریح کرد: با اجرای پویش مصرف ماهانه ویتامین دی، در حال حاضر وضعیت سطح ویتامین دی مردم استان تغییر کرده و رو به بهبودی است.

وی در پایان از زحمات همه کارکنان حوزه بهداشت به ویژه بهورزان، مراقبان سلامت، پزشکان و … در خدمت‌رسانی به مردم قدردانی کرد.

اکبر فاضل‌تبار رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در این مراسم گفت: با جبران کمبود ویتامین D نباید این مکمل را به صورت خودسرانه قطع کنند و با مراجعه به پزشک میزان دوز دریافتی تعیین می‌شود.

فاضل‌تبار تصریح کرد: کمبود ویتامین دی علائمی نظیر بی اشتهایی، ضعف و بی‌حالی، دیابت، بیماری‌های استخوانی و مفاصل، بیماری‌های اعصاب و روان، برخی سرطان‌ها و افسردگی دارد.

کد خبر 6088105

دیگر خبرها

  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • همایش پیاده روی در یاسوج
  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟
  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • برگزاری همایش دوستدار سلامت خانوده در دانشگاه علوم پزشکی قم
  • ۲۷ رشته تخصصی جدید به دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه می‌شود
  • آغاز به کار همایش دانشگاه دوستدار سلامت خانواده در قم
  • علوم پزشکی قم۴۰۰میلیاردتومان طلب دارد/کمبودهزار نیرو درحوزه سلامت