Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از النشره، «حنان عشراوی» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین با خطرناک شمردن اقدام «اسکات موریسون» نخست وزیر استرالیا در به رسمیت شناختن قدس غربی به پایتختی اسرائیل، آن را حرکتی غیر قانونی و غیر مسئولانه خواند که نتیجه‌ای غیر از ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه به دنبال نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عشراوی تأکید کرد که استرالیا با این اقدام همزمان با اعدام چهار شهروند فلسطینی و اعمال مجازات‌های جمعی بر مردم بی‌دفاع توسط رژیم صهیونیستی، ‌شریک جنایت‌های جنگی این رژیم و حامی عملیات غیر قانونی آن بوده و قوانین بین المللی را نقض کرده است.

وی گفت: «این تصمیم یک مانور بی‌ارزش از سوی نخست وزیر استرالیا است که در حقیقت حق مردم فلسطین را به عنوان رشوه‌ای به لابی صهیونیست در قبال حمایت از آن در انتخابات به کار گرفته است».

عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین کشورهای عربی و اسلامی را به اتخاذ تصمیم‌های کارآمد از جمله قطع روابط همه‌جانبه با استرالیا فرا خواند. 

استرالیا امروز- شنبه- اعلام کرد که قدس غربی را به پایتختی اسرائیل به رسمیت می‌شناسد اما تا زمان توافق صلح بین اسرائیل و فلسطین سفارت خود را به این شهر منتقل نخواهد کرد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: فلسطین اسرائیل استرالیا قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۵۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا درباره تحریم صهیونیست های افراطی به توافق رسید

به گزارش همشهری آنلاین، یورونیوز نوشت: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به هفته‌ها اختلاف نظر میان اعضای این اتحادیه بر سر یک توافق سیاسی برای تحریم شهرک‌نشینان افراطی صهیونیست، اظهار داشت: "در نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا، ما درباره تحریم شهرک‌نشینان افراطی (رژیم) اسرائیل به توافق رسیدیم."

بورل با بیان اینکه دستیابی به چنین توافقی در نشست پیشین شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا امکان‌پذیر نبود، یادآور شد: اما وزیران خارجه اتحادیه اروپا در نشست امروز به یک توافق اساسی در این زمینه دست یافتند و امیدوارم این اتفاق بیافتد چرا که توافق سیاسی درباره آن وجود دارد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به اینکه این تحریم‌ها درباره افراد خاصی هستند که به عنوان مسئول اعمال خشونت‌آمیز شناخته شده‌اند، خاطرنشان کرد: این محدودیت‌ها شامل ممنوعیت سفر و مسدود کردن دارایی‌های آنها در قلمرو اتحادیه اروپا خواهد بود.

به نوشته یورونیوز، این توافقنامه سیاسی هنوز برای اجرایی شدن نیاز به تصویب نهایی از سوی نمایندگان سیاسی کشورهای عضو این اتحادیه دارد.

بحث و گفت وگو درباره اعمال تحریم بر علیه شهرک‌نشینان افراطی اسرائیلی از ماه‌ها پیش در اتحادیه اروپا در جریان بود و در ابتدا توسط تعدادی از کشورها از جمله آلمان، جمهوری چک و اتریش که از حامیان سرسخت (رژیم) اسرائیل در اتحادیه اروپا هستند، متوقف شده بود اما مانع نهایی مجارستان بود که به گفته دیپلمات‌ها، هفته گذشته اعلام کرد که از مخالفت دست خواهد کشید.

شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری بر اساس قوانین بین‌المللی غیرقانونی است و به عنوان یک مانع بزرگ برای دستیابی به صلح پایدار تحت راه‌حل دو دولتی تلقی می‌شود.

به گزارش ایرنا، بورل پیش از برگزاری نشست امروز (دوشنبه) وزیران خارجه اتحادیه اروپا در پاسخ به سوالی درباره احتمال بازنگری روابط اتحادیه با رژیم صهیونیستی گفت: دو کشور عضو (اتحادیه اروپا) خواستار بررسی موافقتنامه مشارکت اتحادیه اروپا و اسرائیل شده‌اند. من از وزیران این دو کشور می‌خواهم تا هنگامی که درباره شرایط خاورمیانه بحث می‌شود، مطلب خود را ارائه کنند و سپس درباره مسیر پیش‌رو تصمیم می‌گیریم.

وی ادامه داد: ما البته درباره تعلیق کامل موافقتنامه مشارکت بحث نخواهیم کرد و این موضوع باید از طرف کمیسیون اروپا پیشنهاد شود. ما ابعاد سیاسی ناشی از نقض ماده دوم این توافقنامه، در خصوص تعهدات حقوق بشری (رژیم اسرائیل) را بررسی می‌کنیم.

کد خبر 840038 منبع: ایرنا برچسب‌ها جوزف بورل - اتحادیه اروپا اسرائیل خبر ویژه تحریم فلسطین

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا درباره تحریم صهیونیست های افراطی به توافق رسید
  • سرکنسول ایران: همکاری‌های رسانه‌ای یک عامل قوی در توسعه روابط با پاکستان است
  • تاکید رهبران سیاسی و مذهبی پاکستان بر وحدت اسلامی برای کمک به فلسطین
  • تاکید سفیر پاکستان بر تعهد این کشور در گسترش روابط با ایران
  • «بایدن» پشت خط قرمز اسرائیل؛ خشم انتحاری یا انفجار کنترل‌شده؟
  • دیدار هیئتی از وزارت امور خارجه چین با اسماعیل هنیه
  • اعتراض نشریه ترکیه‌ای به تداوم تجارت با رژیم صهیونیستی: کشتی‌های شرم را متوقف کنید
  • یهودیانی که شعار می‌دهند رهبران سیاسی ما خرها هستند!
  • آرمان‌گرایی عین عمل‌گرایی
  • چگونه جمهوری اسلامی توانست در مسأله فلسطین واقعیت‌آفرین باشد؟