Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-19@02:57:31 GMT

فردا؛ تعیین تکلیف استعفای نمایندگان استان اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۵۸۹۳

فردا؛ تعیین تکلیف استعفای نمایندگان استان اصفهان

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس از جلسه نمایندگان مستعفی استان اصفهان با استاندار خبر داد. ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

ابوالفضل ابوترابی، نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم ، از جلسه امروز (شنبه 24 آذر) نمایندگان مستعفی استان اصفهان با استاندار خبر داد و گفت: در این جلسه نمایندگان خواسته‌ها و نقطه نظرات خود را با استاندار اصفهان مطرح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تماس تلفنی "لاریجانی" با نمایندگان متقاضی استعفا

 

وی افزود: استاندار اصفهان پس از استماع نظر نمایندگان، تماس‌هایی با معاونین رئیس‌جمهور و مسئولان ذیربط داشت و به جمع‌بندی‌هایی هم رسیدند که قرار است تا فردا جواب پیگیری‌های خود را با نمایندگان مستعفی در‌ میان بگذارد.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس با بیان اینکه نمایندگان مستعفی استان اصفهان فردا (یکشنبه 25 آذر) در جلسه علنی صحن مجلس حضور نمی‌یابند، اضافه کرد: قرار است نمایندگان استان اصفهان فردا ملاقاتی با آقای طباطبایی‌نژاد امام جمعه اصفهان، رئیس سیاست‌گذاری ائمه جمعه و همچنین اعضای خبرگان رهبری در این زمینه داشته باشند.

ابوترابی با تأکید بر اینکه استان اصفهان با مشکل آب آشامیدنی مواجه است، اظهار داشت: رئیس جمهور قول داده بود تا آب آشامیدنی 5 میلیون مردم اصفهان را تأمین کند؛ دولت برای احیای دریاچه ارومیه ستاد احیا تشکیل داده ما هم خواستار این هستیم که برای احیای زاینده رود که چند استان از آن بهره‌مند می‌شوند، ستاد احیا تشکیل شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، روز چهارشنبه (14 آذر) نمایندگان استان اصفهان به دلیل حذف ردیف‌های بودجه آبرسانی این استان از لایحه بودجه سال آینده، نامه استعفای خود را تقدیم ‌هیئت‌رئیسه مجلس کردند.

انتهای‌پیام/

 

R1385/P1360/S1,15/CT1 واژه های کاربردی مرتبط نمایندگان مجلس دهم مجلس دهم

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نمایندگان مجلس دهم مجلس دهم نمایندگان مجلس دهم مجلس دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۵۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه چانه‌زنی سخت برای تعیین مزد ۱۴۰۳

نشست دیروز شورای عالی کار که از ساعت ۱۵ با حضور وزیر کار و نمایندگان گروه کارگری و کارفرمایی آغاز شده بود بازهم بدون نتیجه ماند و جامعه کارگری را در انتظار تعیین دستمزد ۱۴۰۳ قرار داد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه بحث هزینه سبد معیشت خانوارهای کارگری به میان آمد و نمایندگان کارگر مخالفت خود را با سبد مقرون به صرفه اعلام و آن را در راستای ارزان سازی سبد معیشت عنوان کردند.

اختلاف نظر طرفین برای تعیین رقم سبد معیشت همچنان به قوت خود باقی بود و همین امر موجب شد تا جلسه پس از ۳ ساعت مذاکره با وقفه‌ای کوتاه همراه و بعد از زمان افطار مجددا از سر گرفته شود.

قرار شد نمایندگان کارفرمایی و کارگری در جلسه‌ای خصوصی با وزیر کار رایزنی کنند و به بیان دیدگاه‌ها و دغدغه های خود بپردازند اما این جلسه کوتاه هم نتیجه نداد و به دلیل اختلاف نظر بسیار ادامه چانه زنی ها برای نزدیک شدن دیدگاه‌ها به نشست امروز شورای عالی کار موکول شد.

در همین راستا محسن باقری  - نماینده کارگران در شورای عالی کار - در گفت‌وگو با ایسنا، مهم ترین چالش مذاکرات در شورای عالی کار را اختلاف روی تعیین نرخ سبد معیشت دانست و گفت: نمایندگان کارفرمایی روی حداقل قیمت‌ها در سبد معیشت متمرکز شده‌اند ولی گروه کارگری مبنا را حداکثر قیمت‌ها قرار دادند و از دولت انتظار میانجیگری داریم.

وی افزود: دو موضوع ضریب اهمیت خوراکی‌ها در سبد و رقم اقلامِ سبد معیشت در جلسات مورد بحث قرار گرفته ولی اتفاق نظری حاصل نشده است به همین دلیل جلسات به نتیجه نرسیده است.
نماینده کارگران در شورای عالی کار با بیان اینکه عجله‌ای نداریم و نمی‌خواهیم به این بهانه که وقت کم است از تعیین نرخ سبد معیشت بگذریم، گفت: نمایندگان جامعه کارگری مجری موکلین خود یعنی کارگران هستند و در صورت عدم توجه به پیشنهادات و نظرات نمایندگان جامعه کارگری مصوبه تعیین دستمزد را امضا نخواهند کرد.

در شرایط حاضر جامعه کارگری در انتظار تعیین دستمزد ۱۴۰۳ به سر می برد و سرنوشت دستمزد با توجه به تداوم اختلافات و عدم توافق طرفین در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
 

به گزارش ایسنا، امروز نیز شورای عالی کار از ساعت ۱۴ با حضور شرکای اجتماعی جلسه خواهد داشت هر چند تعیین رقم دستمزد بعید است اما در صورتی که طرفین در خصوص حداقل مزد ۱۴۰۳ به اتفاق نظر برسند رقم دستمزد تا قبل از عید نهایی خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قانونی برای کاهش سربازی و تعیین تکلیف مشمولان غایب
  • ببینید | بالاخره تکلیف تعیین حقوق کارگران مشخص شد؛ بفرمایید مجلس!
  • صحت انتخابات مجلس خبرگان تایید شد/ تعیین تکلیف ۱۸۹ حوزه انتخابیه مجلس
  • آرای نمایندگان از مجلس بعدی شفاف اعلام می‌شود
  • ادامه چانه‌زنی سخت برای تعیین مزد ۱۴۰۳
  • منتخبان مردم اصفهان در مجلس برای احیای بهشت‌آباد و گلاب ۲ تلاش کنند
  • منتخبان مردم اصفهان در مجلس برای احیای بهشت‌آباد و گلاب۲ تلاش کنند
  • بیان دیدگاهها و برنامه های نمایندگان منتخب اصفهان در خانه انقلاب اصفهان
  • در نشست استاندار اصفهان با منتخبین مجلس دوازدهم چه گذشت؟
  • مسئولین باید کاری کنند نظرات مردم در حکمرانی اعمال شود