Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-03-19@11:08:03 GMT

استقبال ترامپ از حکم دادگاهی در لغو "اوباماکِر"

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۵۹۰۶

یک دادگاه در تگزاس آمریکا حکم به لغو قانون بهداشت و درمان اوباما موسوم به "اوباماکِر" داد؛ حکمی که ترامپ در توئیتر بسیار از آن استقبال کرد. آفتاب‌‌نیوز : به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک دادگاه فدرال آمریکا در تگزاس در حالی طی حکمی خواهان لغو قانون اوباماکِر شد که میلیونها آمریکایی از بابت این تصمیم نگران محروم شدن از پوشش بیمه در نتیجه آن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در توئیت‌هایی در واکنش به تصمیم دادگاه برای لغو قانون اوباماکِر ضمن استقبال از این تصمیم از این سیستم بهداشت و درمان انتقاد کرده و تقاضا کرد که کنگره آمریکا قانون بهداشت و درمان جدیدی را تصویب کند.
ترامپ در توئیتر نوشت: جای تعجب نیست که اوباماکِر از سوی یک قاضی بسیار محترم در تگزاس مغایر با قانون اساسی شناخته شد. این خبری بزرگ برای آمریکا است!
"رید اوکانر"، قاضی یک دادگاه منطقه‌ای در آمریکا حکم داد که این اصلاحیه باید لغو شود چون کنگره بند کلیدی آن یعنی مجازات مالیاتی برای تخطی از الزام به خرید بیمه را لغو کرده است.
این تصمیم بخشی از پرونده‌ای بود که از سوی 20 ایالت شاکی مطرح شده و آنها خواهان لغو این قانون بهداشت و درمان شده بودند.
ترامپ در توئیتش نوشت: همانطور که من پیش بینی کرده بودم، اوباماکِر به عنوان یک فاجعه مغایر با قانون اساسی منحل شد! حالا کنگره باید یک قانون قدرتمند تصویب کند که به شکلی عالی بهداشت و درمان را تامین کرده و شرایط موجود از قبل را حمایت کند. میچ و نانسی (میچ مک‌کانل و نانسی پلوسی- رهبران جمهوری‌خواه و دموکرات مجلس) این کار را انجام دهید!
با این حال این حکم قابل تجدید نظر در چند روز آینده است. اوباما در سال 2010 این قانون را امضا کرد اما اکثر بندهای آن از سال 2014 حالت اجرایی پیدا کردند.ایسنا 

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ترامپ اوباماکر امریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۵۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اورژانس خط مقدم بهداشت و درمان است

سعید کریمی در آیین بدرقه راهیان سلامت نوروزی اورژانس کشور در تالار شهید سلیمانی ستاد وزارت بهداشت، گفت: کادر اورژانس ایثارگرانه و فقط با یک تماس تلفنی از سوی بیمار یا همراهانش، ماموریت‌های سختی را انجام می‌دهند که قابل تقدیر است.

وی با بیان این‌که معاونت درمان وزارت بهداشت حامی و پشتیبان اورژانس است، اظهار کرد: واحد اورژانس در بسیاری از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور زیر مجموعه معاونت درمان دانشگاه است.

معاون درمان وزارت بهداشت بیان داشت: اورژانس نیاز به حمایت مالی دارد و از ابتدای امسال معاونت درمان با همراهی معاونت پشتیبانی وزارت بهداشت ۶۰۰ میلیارد تومان به این مجموعه کمک کرده است و امیدواریم با تحقق سهم اورژانس از درآمد‌های اختصاصی بیمارستان ها، بتوانیم در جهت رفع مشکلات اورژانس بکوشیم.

کریمی در پایان تاکید کرد: دستورالعمل طرح سلامت نوروزی به بیمارستان‌ها ابلاغ شده و این مراکز در تعطیلات نوروز باید کاملا آماده باش باشند و امیدواریم با کمک اورژانس شاهد کمترین عوارض سلامتی برای مسافران در نوروز باشیم.

منبع: وزارت بهداشت

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • تجهیز بیمارستان مهاباد به دستگاه انژکتور سی‌تی‌اسکن
  • اهدای ۲ میلیارد ریال تجهیزات پزشکی به سیب و سوران
  • گازگرفتگی ۱۰ نفر توسط شغال مشکوک به هاری در نوش‌آباد + جزئیات
  • پلمب یک واحد متخلف در مهریز
  • اورژانس خط مقدم بهداشت و درمان است
  • هشدار می‌دهم؛این تصمیم باعث دلسردی و بدبینی حسن یزدانی می‌شود
  • استقبال رئیس سازمان ثبت اسناد از تصمیم اخیر مجمع تشخیص
  • تهدید ترامپ به راه انداختن حمام خون در آمریکا! + فیلم
  • تصمیم نهایی در مورد کاهش خدمت سربازی
  • استقبال اندک سیاه پوستان دموکرات از پیام انتخاباتی کمپین بایدن درباره ترامپ