Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-03-19@07:43:44 GMT

زمان واریز یارانه آذر 97

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۵۹۳۲

زمان واریز یارانه آذر 97

 به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز، نود و چهارمین مرحله یارانه نقدی بامداد (دوشنبه ۲۶ آذر ماه) به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت خواهد شود. به نوشته میزان، لازم به ذکر است که مبلغ یارانه دریافتی هر یک از مشمولان دریافت یارانه نقدی همانند ماه‌های گذشته ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان است.

110

 

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: یارانه نقدی یارانه ها هدفمندی یارانه یارانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۵۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کد دستوری استعلام یارانه با کد ملی + پنجره ملی خدمات دولت هوشمند my.gov.ir

سرپرستان خانوار می‌توانند با استفاده از کد دستوری #کد ملی*۴۳۸۵۷*۴* یارانه خود را استعلام کنند. نکته مهم این است که این روش فقط با شماره تلفنی که به نام سرپرست خانوار باشد، امکان‌پذیر است و اگر با شماره فرد دیگری که سرپرست خانوار نیست این کد دستوری را شماره گیری کنید، پاسخ مدنظر خود را دریافت نخواهید کرد.

استعلام یارانه با این روش‌ها

اگر می‌خواهید بدانید که مشمول دریافت یارانه هستید یا یارانه این ماه برای شما واریز شده است یا نه؟ راه‌های مختلفی دارید.

نکته مهم این است که برای ثبت درخواست واریز یارانه می‌توانید با از سامانه hemayat.mcls.gov.ir استفاده کنید.

زمزمه حذف یارانه بگیران

یارانه نقدی بهمن ماه برخلاف همیشه برای گروهی از مشمولان واریز نشد و از آن زمان تا حالا به دلیل واریز نشدن یارانه بهمن ماه برای دهک ۴ تا ۹، زمزمه‌هایی درباره حذف و اصلاح دوباره فهرست سازمان هدفمندی یارانه به‌گوش می‌رسد.

سرمنشا این شایعات، اخباری درباره تغییر شیوه شناسایی مشمولان بود که به دهک‌بندی، صدک‌بندی، تغییر فرمول وسع‌سنجی و مواردی مثل بررسی رفتار مالی و اقتصادی خانواده‌ها در یک دوره مشخص و نهایتا تغییر رتبه بعضی خانوار مربوط می‌شود.

پرداخت یارانه بر اساس میزان درآمد خانوار انجام می‌شود. نتایج آزمون وسع‌سنجی مداوم به‌روزرسانی خواهد شد، ولی پس از تحولات تازه، حداقل تا شش‌ماه آینده قرار نیست شاهد تغییرات جدید باشیم.

ثبت‌نام یارانه برای خانوار جدید نیز در همین زمان بررسی خواهد شد. برای ثبت درخواست واریز یارانه می‌توانید با از سامانه hemayat.mcls.gov.ir استفاده کنید.

دهک بندی خانوار بر این مبنا

یارانه نقدی براساس شاخص‌های مورد استفاده در پایگاه رفاه ایرانیان، اقتصادی و اجتماعی پرداخت می‌شود و مسائلی مثل داشتن خودرو و ارزش آن، رقم تراکنش‌های مالی و بانکی، درآمدها، معلولیت، بیماری خاص و… می‌تواند روی دهک‌بندی خانوار تاثیر بگذارد.

سازمان هدفمندی، اطلاعات مربوط به بخش خودرو را از پلیس راهور، اطلاعات مربوط به تراکنش‌های بانکی را از بانک مرکزی، درآمد خانوار را از خزانه و صندوق‌ها دریافت می‌کند و آنها را با مواردی مثل اطلاعات مربوط به ساختار خانوار، معلولیت، بیماری خاص و… ادغام می‌کند تا در نهایت پرونده رفتار مالی و اقتصادی خانواده در یک دوره مشخص تهیه شده و جایگاه خانوار در دهک‌بندی را نشان دهد.

علت پرداخت نشدن یارانه نقدی را می‌توان با ثبت اعتراض در سامانه حمایت پیگیری کرد. در این سایت سرپرستان خانوار علاوه بر رویت شناسنامه اقتصادی خانواده و مشاهده آخرین وضعیت دهک‌بندی خانوار زیرپوشش خود می‌توانند، اعتراض و درخواست بررسی مجدد اطلاعاتشان را ارائه دهند. درخواست واریز یارانه برای فرزند تازه متولد شده نیازمند مراجعه حضوری است و همراه مدارک مورد نیاز که توسط سازمان هدفمندی اعلام شده، باید به دفاتر پلیس به‌اضافه ۱۰ ارائه شود.

پنجره ملی خدمات دولت هوشمند my.gov.ir

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مصوب نمودند که سازمان اداری و استخدامی کشور، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های عمومی، به منظور ارائه خدمات دولت الکترونیکی و همچنین، کاهش مراجعات مردمی به دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های عمومی، تمامی اقدامات لازم را برای راه اندازی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند و اتصال به شبکه، اعمال نمایند.

ورود به سامانه my.gov.ir

در همین راستا، پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، در آدرس اینترنتی my.gov.ir، راه اندازی شد. در پاسخ به این سوال که پنجره ملی خدمات دولت هوشمند my.gov.ir چیست؛ می‌بایست بیان نمود که این سامانه، راهی امن و مطمئن، برای دسترسی اینترنتی به خدمات دولتی، از طریق یک سیستم متحد می‌باشد. این سایت با هدف ایجاد سهولت در ارائه خدمات دولتی به شهروندان راه اندازی شده و از طریق این سامانه، شهروندان می‌توانند با یک مرتبه احراز هویت، از تمامی خدمات دولتی به طور رایگان، بهره‌مند شوند.

به طور کلی می‌توان گفت، درگاه مذکور، با هدف حفظ حریم خصوصی کاربران، از طریق ارتقای امنیت و احراز هویت به روش‌های نوین، احراز هویت یکپارچه با بهبود سیستم ارائه خدمات و دسترسی سریع به خدمات، از طریق تجمیع خدمات و سامانه‌های دولتی و عمومی در یک پنجره واحد، راه اندازی شده است.

از طریق ورود به سایت پنجره ملی خدمات دولت هوشمند sso.my.gov.ir می‌توان، بدون نیاز به احراز هویت مجدد، از خدمات یکپارچه استفاده نمود. همچنین، نشان کردن خدمات و سرویس‌های پر‌استفاده در پروفایل کاربری به منظور دسترسی سریع، بخش صندوق ورودی برای پیام‌های مهم دولتی، تحت عنوان کارپوشه پیام ایران و مشاهده و دسترسی سریع به خدمات پر کاربردی که بیشترین استفاده را از سوی شهروندان داشته است، از دیگر خدمات این سامانه می‌باشد.

پیشرفت تکنولوژی و تاثیر آن بر زندگی مردم روز به روز بیشتر می‌شود و با توجه به افزایش نیاز‌های مردم، استفاده از فناوری‌های به روز و خدمات الکترونیک بسیار کارآمد است. به همین دلیل، دولت تلاش کرده است بتواند تمامی خدماتی که از طریق دستگاه‌های مختلف به متقاضیان ارائه می‌شود را در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند گرد هم بیاورد و تا جای ممکن، ارائه خدمات به صورت اینترنتی صورت گیرد تا در وقت و انرژی صرفه جویی شود. همچنین، ثبت نام یارانه جاماندگان نیز از طریق این سایت انجام می‌شود.

به همین دلیل، در اندیشه معاصر سعی شده است به سوال اینکه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند چیست پرداخته شود و جزئیات بیشتری از این سایت شامل نحوه ورود، ثبت نام و امکانات سامانه my.gov.ir و ورود به سامانه دولت من ارائه شود تا راهنمای کاربران باشد.

پنجره ملی خدمات دولت هوشمند چیست؟

با توجه به افزایش نیاز‌های مردم و همچنین پیشرفت و گسترش فناوری و تبدیل شدن آن به بخش حیاتی جامعه، دولت نیز در تلاش است تا با فراهم کردن بستر اینترنتی، خدمات مختلف خود را بدون نیاز به حضور مردم در ادارات به آن‌ها ارائه دهد. در نتیجه، بسیاری از خدمات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان اداری و استخدامی کشور، نهاد‌های عمومی و دستگاه‌های اجرایی دستگاه‌ها موظف اند که امکان دسترسی به خدمات خود را از طریق اینترنت فراهم نمایند.

اما پنجره ملی خدمات دولت هوشمند چیست؟

برای تحقق این هدف، دولت تصمیم گرفت تا سامانه‌ای ایجاد کند که مرکز ارائه انواع مختلف خدمات باشد. در نتیجه، پنجره ملی خدمات دولت هوشمند تاسیس گشت و مرجع دسترسی مردم به خدمات دستگاه‌های مختلف شد. امکانات ارائه شده در این سامانه شامل مواردی مانند خدمات حوزه مسکن، احراز هویت یکپارچه، خدمات حوزه آموزش و خدمات حوزه سلامت می‌باشد که برخی از آن‌ها بدون نیاز به انجام احراز هویت نیز قابل دسترسی هستند.

تمامی امکانات ارائه شده در سامانه my.gov.ir و یا دولت من به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است و یکی از خدمات پر کاربرد آن، کارپوشه سامانه پیام ایران می‌باشد که یک صندوق برای دریافت پیام‌های مهم دولتی است.

همچنین، طبق اطلاعیه سازمان هدفمند سازی یارانه ها، ثبت نام جاماندگان و منصرف شدگان دریافت یارانه در تاریخ‌های مقرر شده می‌توانند به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند my.gov.ir مراجعه نمایند و ثبت نام خود را جهت دریافت یارانه از طریق این سایت انجام دهند که توضیحات بیشتر در مقاله زیر ارائه شده است.
نحوه ورود به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند my.gov.ir

با توجه به این که تمامی دستگاه‌ها باید خدمات خود را از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند نیز ارائه دهند، بسیار مهم است که افراد نحوه ورود به این سامانه را بدانند، زیرا لازمه دسترسی به تمامی امکانات این سایت، ورود به صفحه کاربری می‌باشد. به همین جهت در اندیشه معاصر، نحوه ورود به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند my.gov.ir ارائه شده است.

دو راه برای ورود به سامانه دولت هوشمند وجود دارد که اولین راه، ورود از طریق شماره همراه است که در ادامه توضیح داده می‌شود و سپس به راه دوم ورود پرداخته خواهد شد.

ورود به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند از طریق شماره همراه

ابتدا در مرورگر خود آدرس my.gov.ir را بنویسید تا به صورت مستقیم به سایت دولت هوشمند sso.my.gov.ir منتقل شوید.

در صفحه باز شده، شماره همراه و کد امنیتی را وارد نمایید و روی ارسال کد فعال سازی کلیک نمایید.
حال کد ارسال شده به شماره همراه خود را در سامانه بنویسید و روی ورود به سامانه کلیک کنید.

ورود به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند از طریق اپلیکیشن دولت همراه

راه دوم ورود به پنجره ملی خدمات دولت من، از طریق اپلیکیشن دولت همراه می‌باشد که برای این منظور کافی است روی عنوان ورود با Qr code کلیک کنید.

اکنون باید اپ دولت همراه را اجرا کنید و از منو سمت راست، گزینه ورود به درگاه با Qr code را انتخاب نمایید و بارکد را اسکن کنید. همچنین می‌توانید با مرورگر گوشی خود به سامانه دولت من وارد شوید و این مراحل را بدون نیاز به مراجعه به اپ دولت همراه انجام دهید.

در این روش نیز باید در سامانه دولت همراه عضو باشید که در صورتی که عضو نیستید می‌توانید به مقاله زیر رجوع کنید و از راهنمای تصویری ثبت نام موجود در متن مقاله کمک بگیرید.

نحوه ثبت نام در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند my.gov.ir

سامانه دولت من یا همان پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، مرکز ارائه خدمات گوناگون در حوزه‌های مختلف است که کاربران می‌توانند با ورود به پنا کاربری خود، به آن‌ها دسترسی داشته باشند. در نتیجه لازم است که افراد در این سایت ثبت نام کنند و به حساب کاربری خود بروند. به همین جهت در ادامه این بخش، نحوه ثبت نام در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند my.gov.ir ارائه شده است.
نحوه ثبت نام در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند

ابتدا در مرورگر خود آدرس my.gov.ir را بنویسید تا به صورت مستقیم به سایت دولت هوشمند منتقل شوید.

در صفحه باز شده، شماره همراه و کد امنیتی را وارد نمایید و روی ارسال کد فعال سازی کلیک نمایید.

حال کد ارسال شده به شماره همراه خود را در سامانه بنویسید و روی ورود به سامانه کلیک کنید. پس از ورود به سامانه، به صفحه پروفایل احراز هویت منتقل می‌شوید. با توجه به اینکه برخی از امکانات پنجره ملی خدمات دولت هوشمند نیاز به احراز هویت دارند، می‌توانید به در این صفحه، فرم احراز هویت را نیز تکمیل نمایید و در غیر این صورت، به بخش مورد نظر خود بروید.

برای جلوگیری از ورود داوطلبان دستگاه‌های دولتی به سامانه‌های مختلف، سامانه‌ای واحد و مجزا مانند پنجره خدمات دولت هوشمند برای کلیه سازمان‌های دولتی در نظر گرفته شد. از این رو برای استفاده از خدمات مختلف این سازمان‌ها لازم است به این سامانه وارد شوید. یکی از این دستگاه‌های دولتی فرماندهی کل نیروی انتظامی می‌باشد که به این سامانه متصل شده است. ثبت نام اینترنت رایگان خدمات دولت هوشمند

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به افرادی که در سه دهک پایین درآمدی قرار دارند اینترنت رایگان در در نظر گرفته است که این افراد می‌توانند با مراجعه به درگاه ملی خدمات دولت نسبت به دریافت اینترنت رایگان my.gov.ir اقدام نمایند. اینترنت رایگان درگاه ملی خدمات دولت به صورت دائمی و چهارماه است که هر چهار ماه یکبار تمدید می‌شود.

افرادی که جزو سه دهک پایین درآمدی جامعه هستند و یارانه ۴۰۰ هزار تومانی دریافت می‌کنند می‌توانند از امروز ۱۵ تیر ماه می‌توانند نسبت به ثبت نام اینترنت رایگان درگاه ملی خدمات دولت من اقدام کنند که برای این افراد نحوه ثبت نام در ادامه قرار داده شده است.

ورود به سامانه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند my.gov.ir

برای ورود به سامانه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند my.gov.ir می‌توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید:
my.gov.ir

راهنمای ورود به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند

برای ورود به سامانه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ابتدا وارد سایت my.gov.ir شوید با وارد کردن شماره تلفن همراه به نام خود برای شما پیامکی ارسال خواهد شد که شامل کد تایید می‌باشد که آن را باید در کادر تعیین شده وارد کنید.

کد ارسال شده را در کادر وارد کنید تا بتوانید وارد سامانه شوید.

منبع: اندیشه معاصر

tags # یارانه سایر اخبار توصیه عجیب دانشمندان؛ به این دلیل مهم گوشت مار پیتون بخورید! از حمام در خون دختران باکره تا خوردن خون کودک؛ آیا انسان راه غلبه بر مرگ را پیدا می‌کند؟ (عکس) جانور عجیبی که آنقدر رابطه جنسی برقرار می‌کند تا بمیرد! تجربه نزدیک به مرگ چیست و چه حسی دارد؟

دیگر خبرها

  • یارانه اسفند کی واریز می‌شود؟ / چرا سود سهام عدالت متوفیان واریز نشد؟ / دوباره هادی چوپان دوباره قهرمانی/ ابرهیم رییسی و عباس قادری در یک قاب؛ عجیب، اما واقعی
  • کد دستوری استعلام یارانه با کد ملی + پنجره ملی خدمات دولت هوشمند my.gov.ir
  • یک سوم جامعه هدف در خوزستان از طرح «فجرانه» استفاده کرد
  • استفاده یک سوم جامعه هدف از طرح فجرانه در خوزستان
  • پرداخت مرحله دوم مطالبات یارانه شیرخشک به داروخانه‌ها
  • یارانه شیرخشک به داروخانه‌ها پرداخت شد
  • کشف ۱۰ کیسه آرد یارانه‌ای در شهر آبگرم
  • زمان پرداخت سود سهام عدالت متوفیان پیگیری شد
  • کمک‌های مردمی به سیستان وبلوچستان به بیش از یک میلیارد ریال رسید
  • تصمیم نهایی دولت درباره افزایش یارانه‌های نقدی در سال ۱۴۰۳