Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا محمد دهقانی فیروزآبادی روز شنبه در آیین امضای تفاهم نامه همکاری با موضوع توسعه تکنولوژی آموزش پزشکی افزود: امضای تفاهم نامه سه جانبه نیز می تواند امکان حضور موثرتر و بهتر را در بازار بین المللی آموزش فراهم کند.
وی گفت: در حوزه آموزش علوم پزشکی مسیر توسعه و پیشرفت به خوبی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال ادامه دادن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: ارتقای آموزش پزشکی در نهایت منجر به تربیت دانشجویان بهتر و موثرتر و افزایش آگاهی سطح سلامت جامعه می شود که در رسیدن به اهداف وزارتخانه متبوع کارساز خواهد بود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: اجتماعی شدن سلامت یکی از اهداف مهمی است که در حوزه معاونت های اجتماعی دانشگاه ها تعریف شده و محتواهای آموزشی مناسب سطح جامعه برای ارتقای سطح سلامت جامعه کمک کننده خواهد بود.
وی با اشاره به اهمیت ارتباط بین صنعت و آموزش عنوان کرد: در خراسان جنوبی به عنوان استانی که از لحاظ جغرافیایی و اقتصادی وضعیت خاصی دارد آموزش می تواند به عنوان یک ابزار بسیار مهم زمینه ایجاد همکاری های بین بخشی را فراهم کند.
دهقانی افزود: همکاری های بین بخشی نیز اتفاقات خوبی برای رشد شرکت های دانش بنیان، تولید محتواهای آموزشی و فرصت های شغلی رقم خواهد زد.
وی یادآور شد: ظرفیت های علمی و زیرساخت های بسیار مناسبی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت های دانش بنیان در استان وجود دارد که می توان از آن برای ارتقای آموزش بهره مند شد.
نایب رئیس شورای طرح تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی بیرجند هم گفت: مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی از سال 94 در استان آغاز به کار کرد.
طوبی کاظمی افزود: طرح های فناورانه به این مرکز ارسال می شود و طرح هایی که در شورا مصوب شود مورد حمایت و بودجه در اختیار آنها قرار می گیرد.
وی اظهار داشت: در حال حاضر سه شرکت دانش بنیان در زمینه محصول زعفران و تولید کیت های تشخیص آزمایشگاهی در مرکز رشد دانشگاه فعالیت دارند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یادآور شد: این مرکز به دنبال توسعه رشد اقتصادی منطقه، تنوع اقتصاد و سرمایه گذاران و کمک به آنهاست.
رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی هم گفت: اینکه دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه بیرجند ارتباط بین صنعت و آموزش را مورد توجه قرار داده اند، مایه مباهات است.
محمدعلی ناصری افزود: خراسان جنوبی دارای پتانسیل مهم نیروی توانمند انسانی است که ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی امری بسیار ضروری است.
وی تاکید کرد: فعالیت مراکز رشد در حوزه سلامت یکی از اهداف و امیدهای ماست تا از این طریق زمینه اشتغال بخشی از افراد در حوزه های غیر پزشکی نیز فراهم شود.
تفاهم نامه سه جانبه بین دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و پارک علم و فناوری خراسان جنوبی امروز با موضوع توسعه تکنولوژی آموزش پزشکی مبنی بر ظرفیت های علمی و زیرساختی استان امضا شد.
7557*3028
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف ارتقای سطح افغانستان زعفران وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۵۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح وضعیت شیوع سرطان در ایران

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، علیرضا زالی، در جلسه انعقاد تفاهم نامه همکاری با مؤسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان (مکسا) به منظور توسعه فعالیت‌های غربالگری، تشخیص، درمان، خودمراقبتی و تولید دانش در حوزه سرطان از حسن اعتماد این مؤسسه و تلاش‌های مبتنی بر استمرار و تحقق تفاهم‌نامه تقدیر کرد.

وی اظهار کرد: حضور شورای عالی این مؤسسه در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه، تبیین مفاد تفاهم نامه و در نهایت تصویب آن در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه، پشتوانه عظیم قانونی در جهت پیشبرد اهداف این همکاری محسوب می‌شود. امیدواریم در سال ۱۴۰۳ با برنامه‌ریزی فشرده و پیگیری مستمر، جنبه‌های مهم و اثرگذار این تفاهم نامه محقق شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ماموریت‌گرا هستند، گفت: بر اساس نقشه آمایش ملی وزارت بهداشت، در کنار تمام مأموریت‌های ذاتی، مأموریت کنترل و پیشگیری از بیماری سرطان در سطح ملی نیز به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی واگذار شد و این مسئولیت جایگاه ممتازی را برای دانشگاه به ارمغان آورد.

زالی با بیان اینکه شیوع بیماری‌های غیرواگیر به ویژه سرطان در جامعه ایرانی نیاز به توجه جدی دارد، افزود: تغییر دموگرافیک و اپیدمیولوژیک، سرطان را به مسئله مبتلابه کشور تبدیل کرده و در این مسیر بیماریابی، تغییر الگوی بیماری‌ها، تغییر در اقتصاد سلامت، تغییر در نحوه مراجعات درمانی و تغییر در الگوی خدمات اولیه و پیشگیری نیاز به توجه بسیار دارد.

به گفته وی، به طور کلی تغییرات شگرف در حوزه بیماری سرطان در ایران تفاوت چندانی، به جز تغییرات متناسب با اقتضائات بومی، نسبت به سایر کشورها در جهان ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی عنوان کرد: شیوع سرطان کولورکتال، مری و معده در شمال غرب و شمال شرق ایران که ناشی از ذائقه غذایی این مناطق است، باید مورد توجه قرار گیرد.

زالی ادامه داد: از طرفی به دلیل عدم حفاظت فردی زارعان و کشاورزان از پوست خود در برابر نور خورشید، سرطان پوست نیز یکی از شایع‌ترین سرطان‌های کشور محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حوزه ثبت بیماری‌ها و رجیستری اقدامات ویژه‌ای کرده است. همچنین وجود مرکز تحقیقات پیشرو سرطان، ارائه خدمات تسکینی و پیشتازی خدمات مراقبتی سرطان در بیمارستان‌های شهدای تجریش و کودکان مفید در سطح ملی، ظرفیت مطلوبی را در دانشگاه ایجاد می‌کند.

زالی افزود: به دلیل چنین جایگاهی در حوزه غربالگری، تشخیص و درمان سرطان، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از هرگونه برنامه‌های علمی، پژوهشی، مدنی و عام‌المنفعه استقبال می‌کند.

وی از قابل پیشگیری بودن ۶۰ درصد از سرطان‌ها خبر داد و گفت: تمرکز مفاد این تفاهم نامه بر پیشگیری، اقدامی بجا است. از طرفی موضوع خودمراقبتی در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و برنامه‌های وزارت بهداشت به شدت مورد توجه قرار گرفته است. در تمام بیماری‌ها از جمله سرطان، پیدا کردن مدل خودمراقبتی با توانمندسازی مردم و ارتقای سطح سواد سلامت جامعه اهمیت بسیاری دارد. به ویژه اینکه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تجربه درخشانی در حوزه رابطان و سفیران سلامت دارد و این موضوع ظرفیت خوبی در زمینه ارتقای آگاهی نسبت به سرطان ایجاد می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تولید دانش، خردورزی، پیشگیری و درمان مبتنی بر شواهد را مورد تأیید مجموعه علوم پزشکی شهید بهشتی دانست و گفت: دانشگاه در همین مسیر در حال حرکت است و تمام پژوهش‌ها و خدمات درمانی را مبتنی بر شواهد هدایت می‌کند.

زالی افزود: تلاش ما در جهت اجرای مفاد تفاهم نامه، بهره‌گیری از برنامه‌های مستقر در حوزه مراقبت‌های اولیه در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است که یک نظام شناخته شده، فعال و چالاک است.

وی در ادامه گفت: سال گذشته نسل هشتم سامانه مدیریت اطلاعات بیمارستانی HIM در دانشگاه رونمایی شد و در سال پیش‌رو نیز نسل جدید آن رونمایی خواهد شد. انعطاف‌پذیری این سامانه و تسری آن از مجموعه درمانی به مجموعه بهداشتی، آموزشی و پژوهشی، ظرفیت نرم افزاری و مدیریتی مطلوبی را در اختیار مفاد این تفاهم نامه قرار می‌دهد. برنامه‌های ارجاع الکترونیک نیز در بستر این ظرفیت قابل اجراست.

زالی عنوان کرد: انعقاد این تفاهم نامه در روز آخر کاری سال نشان از عزم جدی مؤسسه مکسا و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دارد و متعاقب این توافق، می‌توان کنسرسیومی سه جانبه میان دانشگاه، مؤسسه و دانشگاه علوم پزشکی قم در آینده‌ای نزدیک تعریف کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: پیشنهاد من در راستای آغاز فعالیت‌ها، برگزاری جلسه‌ای مشترک با حوزه بهداشت، سپس درمان و در نهایت همکاران فنی حوزه بهره‌وری و سامانه HIM است.

وی ادامه داد: زدودن آلام ناشی از سرطان می‌تواند در اقتصاد خانواده اثرگذار باشد. گاهی آثار اقتصادی جبران ناپذیر گران بودن دارو، درمان و هزینه‌های جانبی این بیماری به نسل‌های بعدی نیز منتقل می‌شود، از طرفی سرطان یک بیماری چندوجهی است و خسارت‌های روانی و اجتماعی قابل توجهی را نیز به همراه دارد. نیاز است برنامه‌های حمایتی، ترویجی و ایجابی به نحوی باشد تا نقش مهمی در زدودن درد این بیماری از کالبد خانواده ایفا کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۶۰ درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری است
  • وضعیت شیوع سرطان در ایران
  • تشریح وضعیت شیوع سرطان در ایران
  • راه اندازی ایستگاه‌های سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی گناباد
  • بهره مندی کارکنان وظیفه از آموزش‌های طرح سرباز ماهر
  • فراز و فرودهای آموزش عالی در سالی که گذشت
  • شاخص اهدای عضو در غرب خراسان ۱۸ درصد افزایش یافت
  • آموزش هزار و ۵۲۹ نفر از کارکنان نظام وظیفه خراسان جنوبی در طرح سرباز ماهر
  • تلاش مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد برای رفع دغدغه‌های پرستاران
  • درخشش دانشگاه شهید مدنی آذربایجان بر اساس رتبه بندی ISC ۲۰۲۳