Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور اظهار کرد: هیچ رابطه‌ای بین بیمه آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی، استخدام و تبدیل وضعیت آن‌ها وجود ندارد و استخدام تنها بر اساس شرایط مندرج در قانون انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، علی باقر زاده در جمع آموزش‌دهندگان شهرستان‌های شیراز، مرودشت، عشایر سیار و ارژن این استان، گفت: نقش و مسئولیتی که در سوادآموزی پذیرفته‌ایم در حوزه آموزش غیررسمی است، جایی که زمان و مکان برای جذب و آموزش سواد آموزان باید حداکثر انعطاف را داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور افزود: ارزشیابی نیز در سوادآموزی از جنس درونی است و این سوادآموز است که باید تائید کند که این آموزش موجب بهبود زندگی او شده است یا خیر.

وی با اشاره به برگزاری یک دوره آموزش غیرحضوری با مشارکت جهاد دانشگاهی برای آموزش‌دهندگان سراسر کشور، گفت: همه آموزش‌دهندگان ملزم به شرکت در این آزمون بوده‌اند و عدم شرکت در آن موجب حذف آن‌ها از چرخه همکاری باسواد آموزی و نداشتن مجوز تشکیل کلاس در سال ۹۷ شده است.

باقر زاده تأکید کرد: هیچ رابطه استخدامی بین این آزمون و استخدام آموزش‌دهندگان وجود ندارد و این آزمون تنها یک دوره آموزشی ویژه آموزش‌دهندگان فعال بوده.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش همچنین گفت: آموزش‌دهندگانی که طی سال‌های ۹۴ تا ۹۶ کلاس تشکیل نداده‌اند، یا سن آن‌ها از ۵۵ سال بالاتر است و همچنین افرادی که مدرک دانشگاهی ندارند و یا در آزمون جهاد دانشگاهی قبول نشده‌اند، در سال ۹۷ از ادامه همکاری آن‌ها جلوگیری شده است و غیرفعال شده‌اند، اما اگر این افراد بر اساس مصوبه مجلس شرایط لازم برای استخدام را داشته باشند، این امر هیچ محدودیتی برای به‌کارگیری آن‌ها ایجاد نخواهد کرد.

وی در پاسخ به سؤال آموزش‌دهندگان در مورد بیمه نیز گفت: بیمه حق شما است و جدای از شرایط پرداخت حق بیمه در سنوات قبل که به اشکال مختلف پرداخت می‌شد، از ابتدای سال ۹۷ آموزش‌وپرورش موظف به پرداخت حق بیمه آموزش‌دهندگانی که کلاس تشکیل داده‌اند، به تعداد افراد تحت پوشش به مدت ۵ ماه در سال و هر ما ۲۱ روز شده است.

باقر زاده تأکید کرد: هیچ رابطه‌ای بین بیمه آموزش‌دهندگان و استخدام و تبدیل وضعیت آن‌ها وجود ندارد و استخدام تنها بر اساس شرایط مندرج در قانون انجام می‌شود.

رئیس سازمان سوادآموزی کشور از امکان نظارت دقیق بر وضعیت سواد آموزان ثبت‌نام‌شده از ابتدای سال ۹۷ خبر داد و گفت: هم‌اکنون به‌صورت مکانیزه قادر به تفکیک سواد آموزان و تشخصی افراد باسواد ثبت‌نام‌شده در سامانه سوادآموزی هستیم و در صورت برخورد با این‌گونه موارد، ضمن حذف این افراد از لیست سواد آموزان، در صورت تخلف آموزش‌دهنده، با آن‌ها نیز برخورد قانونی خواهد شد و از تشکیل کلاس توسط آن‌ها جلوگیری می‌شود.

وی گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون سه گروه آموزش‌دهنده وجود داشته، یک گروه داوطلبانه همکاری باسواد آموزی هستند که بین سال‌های ۵۸ تا ۶۵ باسواد آموزی همکاری داشته‌اند، گروه دوم که از سال ۶۵ تا ۹۰ و هم‌زمان با تأسیس سازمان سوادآموزی، به‌عنوان آموزشیار، بر اساس آزمون و گزینش جذب و با سازمان همکاری کرده‌اند.

باقر زاده در مورد گروه سوم این دسته‌بندی نیز گفت: از سال ۹۰ بر اساس قانون، سازمان از به‌کارگیری اشخاص حقیقی منع شد و طرف قرارداد ما شرکت و موسسه‌های مختلف غیردولتی شدند که ما به‌صورت برون‌سپاری از آن‌ها خرید خدمت انجام دادیم.

معاون وزیر با اشاره به شرایط تبدیل وضعیت و استخدام آموزش‌دهندگان، گفت: با قانون‌گذاری مجلس در سال ۹۵ آموزش‌وپرورش در صورت کمبود شدید نیروی انسانی، مجوز بکار گیری افراد را در رشته و جنسیت‌های موردنیاز خود به‌صورت حق‌التدریس از چهار گروه دریافت کرد.

وی گفت: این چهار گروه شامل مربی پیش‌دبستانی، حق‌التدریس و شرکتی‌های فعال قبل از سال ۹۱ و همچنین آموزش‌دهندگان تجمیعی سوادآموزی هست که به شروط پوشش دو سوادآموز به بالا قبل از سال ۹۲ فعالیت کرده‌اند.

رئیس سازمان سوادآموزی کشور افزود: در قانون جدید که در مهر ۹۷ به تصویب رسید، نحوه استخدام آن‌ها تعیین تکلیف شد و بر اساس این قانون، آموزش‌دهندگان پس از شرکت در آزمون و کسب حدنصاب لازم و گذراندن دوره آموزشی در دانشگاه فرهنگیان امکان فعالیت به‌عنوان معلم را خواهند داشت.

وی بابیان اینکه آیین‌نامه اجرایی این طرح در دست تدوین است و با تصویب آن در مجلس امکان اجرایی پیدا می‌کند افزود: شرط رشته تحصیل، جنسیت، مدرک تحصیلی، سن و سنوات خدمت از مهم‌ترین شرایطی است که در تبدیل وضعیت و استخدام آموزش‌دهندگان لحاظ خواهد شد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، وی خطاب به آموزش‌دهندگان گفت: بدانید که سازمان سوادآموزی با جدیت به دنبال حق‌وحقوق شما است و در این مورد به‌هیچ‌عنوان کوتاهی نخواهد کرد و در این زمینه باید به ما اطمینان و ما را وکیل خود بدانید.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس نیز در جمع آموزش‌دهندگان فارس گفت: در حال حاضر بیش از ۴ هزار و دویست نفر به‌عنوان آموزش‌دهنده در سطح استان مشغول به فعالیت هستند و یکی از دغدغه‌های اصلی آن‌ها استخدام قطعی است.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۵۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزگاری و حضور در مراحل مختلف استخدام

مدیرکل هیات مرکزی گزینش وزارت آموزش‌و‌پرورش نحوه اطلاع از نتیجه آزمون استخدامی ویژه آموزگاری وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳ و حضور در سایر مراحل استخدام را تشریح کرد.

سیدحسین داودالموسوی گفت: متقاضیان پس از دریافت نتیجه آزمون استخدامی ویژه رشته شغلی آموزگاری وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳، در صورتی که براساس نتیجه مندرج در کارنامه، جزو معرفی شدگان چندبرابر ظرفیت قرار گرفته باشند، این دسته از پذیرفته‌شدگان باید نسبت به تکمیل کاربرگ‌های مورد درخواست اقدام و هریک از داوطلبان معرفی شده چندبرابر ظرفیت، موظف هستند طبق مفاد اطلاعیه سازمان سنجش و براساس تقویم زمان بندی در فرایند بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش و سایر مراحل حضور یابند.

داودالموسوی بررسی صلاحیت‌های عمومی افراد واجد شرایط را منوط به تأیید مدارک و مستندات داوطلبان دانست و گفت: با توجه به اینکه مقرر است تکمیل کاربرگ اطلاعات فردی داوطلبان جهت بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش از طریق سامانه my.medu.ir انجام گیرد؛ ضروری است پس از انتشار اسامی در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش کشور در مهلت تعیین شده با مراجعه به سامانه مذکور با استفاده از گزینه ورود از طریق درگاه دولت و استفاده از شماره همراه با مالکیت شخص داوطلب نسبت به تکمیل دقیق فرم اطلاعات فردی و بارگذاری مدارک مورد نیاز مندرج در اطلاعیه سازمان سنجش، اقدام کنند.

مدیرکل هیات مرکزی گزینش به عواقب عدم تکمیل یا ارسال ناقص فرم اطلاعات فردی تاکید کرد و گفت: عواقب ناشی از عدم تکمیل و یا ارسال ناقص فرم اطلاعات فردی و همچنین عدم ارسال مدارک موردنیاز در زمان مقرر متوجه داوطلب است.

داودالموسوی خطاب به پذیرفته‌شدگان مرحله اول آزمون استخدامی گفت: داوطلبان می‌توانند برای پیگیری اخبار و دریافت اطلاعات مورد نیاز مربوط به گزینش به درگاه اینترنتی https://gozinesh.medu.gov.ir مراجعه و یا با نصب پیام رسان شاد، در کانال گزینش آموزش و پرورش به نشانی (gozinesh_medu@ کانال‌های سازمانی/ ادارات کل ستادی / ورود به بخش گزینش) عضو شوند.

مدارک مورد نیاز جهت بارگذاری در بخش کاربرگ اطلاعات فردی گزینش در سامانه و انجام بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش به شرح زیر اعلام شده است:

 یک قطعه عکس پرسنلی (فایل عکس در کاربرگ اطلاعات فردی بارگذاری شده و اصل عکس به پرینت کاربرگ اطلاعات فردی الصاق می‌شود)
 تصویر تمامی صفحات شناسنامه
 تصویر کارت ملی
 تصویر آخرین مدرک تحصیلی
 تصویر مدارک مربوط به کسب مقام یا رتبه‌های علمی، فرهنگی و هنری، ورزشی، قرآنی و...
 تصویر گواهی معتبر اشتغال در آموزش و پرورش
 تصویر سوابق ایثارگری داوطلب و خانواده درجه یک

منبع: پانا

tags # آزمون استخدامی سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • ۴۲هزار نفر در اصفهان زیرپوشش کلاس‌های سوادآموزی قرار گرفتند
  • استخدام نخبگان قرآنی به عنوان معلم از مهر امسال
  • گذر نهضت سوادآموزی از وضعیت حاضر به مدل‌های جدید طبق برنامه هفتم
  • جزییات مهم درباره گزینش استخدام معلمان
  • میزان افزایش حقوق فرهنگیان و استخدام معلم جدید در ۱۴۰۳
  • جزئیات اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزگاری و حضور در مراحل مختلف استخدام
  • ثبت نام ۹۸۹ مددجوی کمیته امداد البرز در دوره‌های سوادآموزی
  • سايه دانشگاه فرهنگيان بر سر آموزش و پرورش
  • نکات مهم درباره گزینش استخدام معلمان
  • نکات مهم گزینش برای پذیرفته‌شدگان آزمون استخدام آموزگار