Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون استاندار لرستان گفت: نمایشگاه دستاوردهای علمی در استان بر پا می‌شود و علاوه بر اینکه پژوهش‌های برتر در معرض نمایش قرار می‌گیرد، طرح‌های برتر نیز شناسایی و مور تقدیر قرار می‌گیرد. ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، گودرز امیری ظهر امروز در همایش پژوهش که در دبیرستان امام خمینی(ره) برگزار شد با بیان اینکه امروز ثروتی که از طریق علم ایجاد می‌شود از هیچ راه دیگری نمی‌توان ایجاد کرد اظهارداشت: پژوهش موتور محرکه توسعه است و زیربنای کار دانش‌بنیان به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز کارهایی که ارزش افزوده دارد کارهای دانش بنیان است، در علوم پزشکی پیشرفت‌های بسیاری داشته‌ایم که بخشی مربوط به مهندسی پزشکی بوده و دستاوردهای بزرگی در دنیا داشته‌ایم.

معاون استاندار لرستان عنوان کرد: در بحث فناوری هسته‌ای و در بحث‌های مختلفی که وجود دارد به راحتی می‌شود یک برند، پول، شهرت و نام ایجاد کرد؛ اگر پژوهش‌هایی که انجام می‌دهیم پژوهش‌های کاربردی باشد، تقاضا محور باشد و در راستای نیاز جامعه باشد موثرتر است.

وی بیان کرد: جوانان امروز به دلیل دسترسی به امکانات کشور داناتر هستند، اشکالی که ما داریم این است که کار گروهی کم می‌کنیم که اگر به سمت کار گروهی پیش برویم به طور قطع موفق‌تر هستیم.

امیری با بیان اینکه باید کار گروهی را در مدارس ترویج دهیم تصریح کرد: نوآوری، خلاقیت، ابتکار، اندیشه، پژوهش و مطالعه چیزی نیست که ما اکتفا به کسی دیگر کنیم، باید محور را خودمان در بطن جامعه پیدا کنیم.

تولید ادبیات حوزه اجتهاد معطوف به قانون از جمله اهداف مرکز پژوهش‌های مجلس استتوسعه فعالیت‌های صنعتی در گیلان با تحقیق و پژوهش تضمین می‌شودرویکرد آموزش و پرورش در سمنان باید پژوهش محور باشد

وی خاطرنشان کرد: امسال کار ارزشمندی که انجام شد این بود که اعتبارات استان را متمرکز و نیازهای استان را جمع‌بندی کردیم و همه دستگاه‌های اجرایی همکاری کردند، در نمایشگاهی که بر پا می‌شود علاوه بر اینکه پژوهش‌های برتر در معرض نمایش قرار گرفته می‌شود قرار شد طرح‌های برتر نیز شناسایی شود و مور تقدیر قرار بگیرد.

معاون استاندار لرستان گفت: بحث نوآوری و دانش‌بنیان بودن را باید در مدارس توسعه دهیم، امروز شرایط مهیا است اما متاسفانه در بحث آموزش مشکل داریم و تکنولوژی آموزشی ما به آن سطح مورد نظر نرسیده است.

وی اظهار داشت: اگر چه در کشور ما تکنولوژی ضعیف است اما امیدواریم این روحیه مطالبه‌گری دانش‌آموزان و دانشجویان ما را به آنجا برساند که به علم بیشتر توجه کنیم، ارتباط علمی مدارس و دانشگاه‌ها با واحدهای تولیدی می‌تواند ارزش افزوده ایجاد کند.

امیری افزود: امروز خیلی از واحدهای تولیدی استان به سبک سنتی اداره می‌شود و این سبک سنتی سبب می‌شود قیمت تمام شده برای تولید کننده بیشتر شود و سبب می‌شود تولید کننده نتواند در بازار جهانی رقابت کند، اگر با علم و دانش  توام شود تبدیل به ارزش افزوده، برند و تجاری سازی می‌شود.

انتهای پیام/ن

R41450/P1361/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۵۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل صاحبعلی اصغری در مراسم نواختن زنگ «زمین پاک» در مدارس شهرستان بیله‌سوار گفت: آشناکردن کودکان و نوجوانان با بایدها و نبایدهای زیست‌محیطی، یکی از مهم‌ترین اولویت‌هایی است که باید با جدیت پیگیری شود.
وی افزود: برای رهایی از معضل زباله، مدیریت و تفکیک زباله از مبدأ باید از خانه آغاز شود تا محیط‌زیست سالمی داشته باشیم.
فرماندار شهرستان بیله‌سوار با بیان اینکه بحران‌های زیست‌محیطی و تغییر اقلیم، بیشترین تأثیر را بر روی کودکان خواهد گذاشت، عنوان کرد: تخریب محیط‌زیست آینده کودکانمان را سرد و تاریک می‌کند و شاید راه بازگشت به شرایط مطلوب برای همیشه از بین برود.
وی تصریح کرد: استفاده‌نکردن از پلاستیک یکی از راه‌های نجات زمین از آلودگی زیست‌محیطی است که همه باید در این حرکت بزرگ سهیم باشیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی زنگ زمین پاک در مدارس بیله سوار

دیگر خبرها

  • نمایشگاه دستاوردهای وقف؛ روایتی از نشانه های رشد اقتصاد دانش بنیان در ایران
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان
  • حضور ۳۹ شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه دستاوردهای اوقاف/ شفاف و به‌روز هستیم
  • آمادگی برای همکاری با سایر دستگاه‌ها جهت ترویج گفتمان علم، فناوری
  • نقش پررنگ علم و فناوری در دیپلماسی ایران
  • سازمان اوقاف از شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان جوان حمایت می‌کند
  • حضور ۳۹ شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف
  • برپایی نمایشگاه دستاوردهای فنی دانش آموزان
  • ۳۹ شرکت دانش بنیان برای حضور در نمایشگاه دستاورد‌های وقف اعلام آمادگی کردند
  • آمادگی ۳۹ شرکت دانش بنیان برای حضور در نمایشگاه دستاوردهای وقف