Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیات عامل شستا گفت: تا پیش از این، دو دهک از جمعیت ایران آسیب‌پذیر بود اما به دلیل شوک‌های اقتصادی و شرایط اجتماعی ناشی از آن، وضعیت به گونه‌ای است که بیشتر از دو دهک از افراد جامعه در معرض آسیب‌پذیری هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، اکبر ترکان امروز(شنبه) در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل شستا اظهار داشت: با ارزیابی های انجام شده از هزینه زندگی، به این نتیجه می‌رسیم که بیشتر از دو دهک در معرض آسیب قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترکان با بیان اینکه وزارت رفاه باید آسیب های اجتماعی را جبران کند، ادامه داد: بخشی از این آسیب ها ناشی از معلولیت های جسمی است.

رئیس هیات مدیره شستا یادآورشد: تامین اجتماعی بیش از نیمی از افراد جامعه - که حدود 42 میلیون نفر می‌شود - را تحت پوشش قرار داده است و باید از پیش از تولد تا پس از مرگ به آن‌ها خدمات ارائه دهد.

ترکان خاطرنشان ساخت: بار عمده تامین بیمه کشور برعهده وزارت تعاون است؛ اگرچه در جایگاه خدمات درمان گری افراد دیگری قرار دارند اما در جایگاه بیمه‌گری نقش اساسی برعهده وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است.

رئیس هیات مدیره شستا با بیان اینکه در شرایط موجود هزینه درمانگری گران است، تاکید کرد: نظام های تامین اجتماعی باید بتوانند هزینه درمانگری را سبک‌تر کنند.

وی خاطرنشان ساخت: همه اذهان متوجه بحث درمانگری هستند اما نکته بسیار مهم اینکه برای دریافت خدمات مناسب در زمینه درمانگری باید بخش بیمه‌گری پشتیبانی و تقویت شود.

به گزارش ایرنا، محمد رضوانی‌فر به‌ عنوان مدیرعامل جدید شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) جانشین مرتضی لطفی در این سمت شد. رضوانی‌فر پیش از این، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین (تی‌پی‌کو) یکی از هلدینگ‌های زیرمجموعه شستا بود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: شستا ترکان فقر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۵۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیات مدارس کانادایی از متا و شبکه‌های اجتماعی شکایت کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ۴ هیات مدرسه در کانادا خواستار بیش از ۴ میلیارد دلار کانادایی( معادل ۲.۹۶ میلیارددلار آمریکا) خسارت از شرکت هایی مانند متاپلتفرمز و اسنپ شده اند زیرا محصولات آنها به دانش آموزان آسیب رسانده است.

این هیات های مدارس در بیانیه ای مشترک نوشته اند: این محصولات برای استفاده مکرر طراحی شده اند و شیوه تفکر، رفتار و یادگیری کودکان را تغییر می دهند.

طبق بیانیه، این امر به بحران های یادگیری و روحی در دانش آموزان منجر می شود و درنتیجه مدارس مجبور می شوند سرمایه گذاری بیشتری در برنامه های پشتیبانی انجام دهند.

در این شکایت از تیک تاک، اپ چینی اشتراک گذاری ویدئو کوتاه نیز نام برده شده است. این شکایت توسط هیات مدرسه ناحیه تورنتو، هیات مدرسه ناحیه پیل ، هیات مدرسه منطقه تورنتو کاتولیک و همچنین هیات مدرسه منطقه اوتاوا-کارلتون ثبت شده است. بیش از هزار مدرسه تحت نظارت این هیات ها هستند.

چند تحقیق نشان داده پلتفرم هایی مانند فیس بوک و واینستاگرام ممکن است اعتیادآور باشند و استفاده طولانی مدت از آنها به اضطراب و افسردگی منجر می شود.

سال گذشته ۳۳ ایالت آمریکا از متا شکایت و این شرکت را متهم کردند با محصولاتش چالش های سلامت روحی میان کاربران کودک و نوجوان به وجود می آورد.

کد خبر 6064558

دیگر خبرها

  • کاهش ۵۳ درصدی سرقت در آبادان
  • هیات مدارس کانادایی از متا و شبکه‌های اجتماعی شکایت کرد
  • مشارکت هیات ورزش‌های همگانی فارس در پویش نذر خون
  • اهدای ۳۷۰ واحد خونی در پویش نذر خون فارس
  • «مشهد مهربان»؛ ظرفیتی ارزشمند برای کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • ایجاد استان کرمان جنوبی اگر موجبات رفاه بیشتر مردم را فراهم آورد، خیلی اقدام ارزشمندی است
  • تامین اقلام اساسی هیات‌های مذهبی برای شب قدر
  • ارائه خدمات رایگان به آسیب دیدگان در مراکز بهزیستی
  • ریشه بیشتر آسیب‌های اجتماعی در استان اعتیاد و مشکلات معیشتی است
  • اثرگذاری خدمات شهرداری قم در کاهش آسیب‌های اجتماعی