Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@22:58:03 GMT

بدهی جهانی به ۱۸۴ تریلیون دلار رسید

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۶۰۱۰

بدهی جهانی به ۱۸۴ تریلیون دلار رسید

به گزارش راشاتودی، طبق گزارش صندوق بین المللی پول، بدهی جهانی در حال حاضر از ۸۶ هزار دلار در ازای هر نفر فراتر رفته است.
آمریکا، چین و ژاپن ۳ بدهکار اول دنیا هستند که بیش از نیمی از بدهی جهان را شامل می‌شوند.
صندوق بین‌المللی پول محاسبه کرده که سهم این سه کشور از بدهی، از تولید آن‌ها بیشتر می‌شود. این صندوق اعلام کرد که ظهور چین در بین سه کشور اول یک اتفاق جدید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از ابتدای هزاره جدید سهم چین در بدهی جهانی از کمتر از ۳ درصد به ۱۵ درصد رسیده است که بر افزایش سریع اعتبار در پیامد‌های پس از بحران اقتصادی جهان تاکید می‌کند.
طبق اطلاعات صندوق بین المللی پول، بدهی جهانی به رکورد ۱۸۴ تریلیون دلار رسیده است که معادل است با ۲۲۵ درصد از تولید ناخالص داخلی جهان در سال ۲۰۱۷.
رقم این بدهی دو تریلیون دلار بالاتر از رقم تخمینی صندوق بین المللی پول در ماه اکتبر بود، چون شامل بدهی‌های چندین کشوری میشد که قبلا اطلاعات به روز خود را ارائه نمی‌دادند.
صندوق بین المللی پول اعلام کرد با در نظر گرفتن هر دو طرف حکومتی و خصوصی قرض گیرنده از کل جهان، پایگاه اطلاعاتی بدهی جهان (GDD) تصویری بی سابقه از بدهی جهان پس از جنگ جهانی دوم ارائه می‌دهد. پایگاه اطلاعاتی بدهی جهانی یک پایگاه اطلاعاتی جامع است که شامل بدهی عمومی و خصوصی ۱۹۰ کشور از دهه ۱۹۵۰ تا حالا می‌شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: بدهی جهانی صندوق بین المللی پول آمریکا چین ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۶۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از سند مجموعه جهانی تخت جمشید


مدیر پایگاه جهانی تخت جمشید در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، با بیان این که در این سند محدوده ۱۴۶ هکتاری مجموعه تخت جمشید تعیین شده است، افزود: بخش‌های شهر باستانی پارسه در زمان هخامنشیان در این سند مشخص شده است و از این پس ورود به این حریم باید مطابق با قوانین باشد.
عسکری ادامه داد: صدور سند برای مجموعه جهانی تخت جمشید، سبب افزایش اعتبار جهانی این مجموعه می‌شود و در مراودات حقوقی بین المللی ایران و دیگر کشور‌های بسیار موثر خواهد بود.
مدیر پایگاه جهانی تخت جمشید گفت: ایجاد حریم برای مجموعه‌های باستانی سبب حفاظت بیشتر از این مجموعه‌ها می‌شود.
مجموعه جهانی تخت جمشید از سال ۵۱۸ پیش از میلاد به مدت ۱۸۰ سال طول کشید، بنایی که ۲۸ ملت دنیای باستان با دریافت دستمزد و مدیریت ایرانیان، آن را به پا کردند.
مجموعه تخت جمشید یا همان پارسه ۱۰ کاخ دارد و در مدت ۲۰۰ سال در شمال شهر فعلی مرودشت آباد بوده است.

دیگر خبرها

  • پافشاری بانک مرکزی بر اجرای سیاست‌های غلط/ صندوق تثبیت ارزی با دلار ۳ نرخی کارایی ندارد
  • دو مدال طلای جهانی بر گردن دانشجوی مخترع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند
  • دو مدال طلا جهانی، دستاورد دانشجوی مخترع علوم پزشکی بیرجند
  • رونمایی از سند مجموعه جهانی تخت جمشید
  • رشد اقتصادی ایران به روایت صندوق بین‌المللی پول
  • بورل: اوکراین و اسرائیل مثل هم نیستند
  • هشدار صندوق بین‌المللی پول در مورد شکنندگی مالی
  • صندوق بین‌المللی پول خوش‌بین شد | تورم ایران وارد کانال ۳۰ درصدی می‌شود
  • پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد جهان
  • هشدار صندوق بین المللی پول درباره بدهی دولت آمریکا