Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصغر مسعودی با اشاره به مرز گسترده جمهوری اسلامی ایران با افغانستان و پاکستان و اهمیت تامین امنیت این حوزه، گفت: امنیت مرز به این گستردگی با حفاظت و حراست به تنهایی تامین نشود، حجم زیاد امکانات، اعتبارات گسترده و نیروی انسانی کافی برای تامین امنیت مرزهای کشور لازم است.

تزلزل در امنیت مرزهای کشور در سایه جولان آمریکا در افغانستان

نماینده مردم نی ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از سویی آمریکا حدود بیست سال است که در کشور افغانستان حضور دارد و در این کشور جولان می‌دهد، از طرفی هم با توجه به شکست گروه تکفیری داعش در عراق و سوریه موضوع انتقال این افراد به افغانستان کلید خورده به شکلی که گروه‌های افراطی جایگاهی را در افغانستان پیدا کردند و نگاه خاصی به ایران هراسی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: علاوه بر حضور طولانی مدت آمریکا در افغانستان، تولید مواد مخدر، ترانزیت کالا و درآمدهای ناشی از صادرات مواد مخدر از افغانستان موضوع مهم دیگری است که حراست از مرزهای کشور را دو چندان می‌کند.

واگذاری امنیت مرز به سپاه و ارتش بدون ارتقاء تجهیزات و امکانات موثر نخواهد بود

مسعودی یادآور شد: تروریست‌ها دست پروده مزدوران استکبار هستند لذا تحت هر شرایط، هر کاری را علیه ایران انجام می‌دهند بنابراین ما برای حفاظت از مرزهای خود باید به سمت افزایش تجهیزات و ارتقاء زیرساخت‌ها به ویژه در همسایگی با افغانستان و پاکستان پیش رویم. واگذاری تامین امنیت مرزها به سپاه پاسداران یا ارتش بدون تکمیل زیرساخت‌ها و ارتقاء تجهیزات به معنای رفع مشکلات به صورت کامل نیست.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از سوی دیگر مشکلات مرزی و مباحث قومی و قبیله‌ای بین افغانستان و پاکستان مشکلات امنیتی مرزها را تشدید کرده است، بنابراین علاوه بر ارتقاء تجهیزات و امکانات، حمایت همه جانبه دولت‌ و مجلس ضروری است.

لزوم توجه به نقش دیپلماسی پارلمانی در تقویت روابط دولت‌ها با هدف مبارزه با تروریسم و امنیت مرزها

مسعودی موضوع دیپلماسی پارلمانی را در شکل‌گیری حمایت همه جانبه دولت‌ها موثر دانست و گفت: دیپلماسی پارلمانی نقش موثری در ارتقاء امنیت مرزها و مبارزه با قاچاق مواد مخدر به ویژه در مرز با افغانستان دارد،  دیپلماسی پارلمانی می‌تواند سطح روابط و همکاری ها را افزایش دهد.

عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: گروه‌های پر نفوذ تروریستی و قاچاقچیان مواد مخدر در افغانستان و درآمدهای میلیاردی آمریکا در این زمینه را نباید نادید گرفت، بنابراین با هدف ارتقاء امنیت مرزهای کشور می‌توان از ظرفیت دیپلماسی پارلمانی استفاده کرد تا روابط بین دولت‌ها تقویت و زمینه مبارزه با تروریسم و مواد مخدر افزایش یابد.

 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران پاکستان تامین امنیت نیروی انسانی مجلس شورای عراق سوریه افغانستان ایران مواد مخدر استکبار سپاه پاسداران مشکلات نماینده مردم در مجلس مبارزه با تروریسم قاچاق مواد مخدر تروریسم افغانستان سپاه ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۶۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرز‌های ایران می‌شود

حیدری گفت: از آنجایی که ما مرز‌های طولانی با پاکستان داریم، سفر رییس‌جمهور به پاکستان تأثیر به سزایی بر تقویت امنیت مرز‌های کشورمان خواهد داشت.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «شهریار حیدری» نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به پاکستان، اظهار کرد: پاکستان یکی از کشور‌های مهم در همسایگی ایران است و از آنجایی که ایران و پاکستان دارای اشتراکات دینی، فرهنگی و تاریخی زیادی با یکدیگر هستند، سفر رئیس‌جمهور و دیگر مقامات کشورمان به پاکستان، بسیار مهم بوده و منجر به توسعه روابط دو کشور خواهد شد.

وی افزود: سفر رئیس‌جمهور به پاکستان در شرایطی انجام شده که دولت جدید پاکستان به تازگی بر سر کار آمده است و قطعاً یکی از دغدغه‌های جدی ما آن است که دولت جدید پاکستان، اقدام جدی‌تری برای حفظ امنیت مرز‌ها انجام بدهد.

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از آنجایی که ما مرز‌های طولانی با پاکستان داریم، امنیت این مرز‌ها بسیار مهم است و سفر رئیس‌جمهور به پاکستان تأثیر به سزایی بر تقویت امنیت مرز‌های کشورمان خواهد داشت.

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: علاوه بر ضرورت توجه به مسائل امنیتی، قطعاً سفر رئیس‌جمهور به پاکستان برای تقویت روابط دو کشور در حوزه مسائل اقتصادی نیز دارای اهمیت است و لازم است موانع تجاری روابط ایران و پاکستان رفع شوند.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • بحرینی: چندجانبه‌گرایی ستون اساسی برای تقویت صلح است
  • پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان
  • طرح ارتقاء امنیت اجتماعی وپاکسازی نقاط جرم خیزدر کهگیلویه اجرا شد
  • امضای سند همکاری مشترک بین ایران و پاکستان زمینه‌ساز ارتقاء روابط خواهد بود
  • ارمنستان : عملیات تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کردیم
  • نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرز‌های ایران می‌شود
  • تاکید بر تقویت همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرزهای ایران می‌شود
  • اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در کهنوج
  • تقویت همکاری قوای مسلح ایران و می‌توان صلح و ثبات را برای منطقه به ارمغان آورد/ عاصم منیر: مرزهای دو کشور صلح و دوستی است