Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@09:41:36 GMT

اعلام نامزدهای بخش نوجوان جشنواره شهید غنی‌پور

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۶۱۳۳

اعلام نامزدهای بخش نوجوان جشنواره شهید غنی‌پور

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد ناصری دبیر هجدهمین جشنواره ادبی «شهید حبیب غنی‌پور» نامزدهای بخش نوجوانان این جشنواره را معرفی کرد.

بنا بر اعلام دبیر جشنواره، از تعداد ۵۶۳ عنوان اثر بررسی شده که در چرخه داوری قرار گرفتند، ۴۰ عنوان به مرحله دوم راه یافتند.

داوران این بخش، پنج اثر زیر را به عنوان نامزدهای بخش نوجوان معرفی کردند:

۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روایتی ساده از ماجرای پیچیده، نویسنده ابراهیم بیگی، انتشارات سوره مهر

۲. شب‌های بی‌ستاره، نویسنده مرضیه نفری، انتشارات شهرستان ادب

۳. مترسک، نویسنده معصومه عیوضی، انتشارات سوره مهر

۴. زمستان بی‌شازده، نویسنده فاطمه نفری، انتشارات سوره مهر

۵. نجات الاغ، نویسنده فاطمه دهقان، انتشارات محراب قلم

گفتنی است، داوران این بخش آقایان خسرو باباخانی، علی‌اصغر جعفریان و حبیب یوسف‌زاده همگی از اعضای شورای نویسندگان مسجد جوادالائمه(ع) هستند.

همه‌ساله مراسم اختتامیه این جشنواره مقارن با ایام شهادت حبیب غنی‌پور در اسفندماه و در شبستان مسجد جوادالائمه برگزار می‌شود.

کد خبر 4485695 حمید نورشمسی

منبع: مهر

کلیدواژه: ادبیات جایزه ادبی جایزه شهید غنی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۶۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی استقبال ۱۰ برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی

دبیر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان رضوی با اشاره به گستردگی زمان اجرای عمومی آثار این دوره از جشنواره در شهر‌های مختلف گفت: قطعا امسال شاهد افزایش مخاطب بیش از ده برابری نسبت به سال‌های گذشته خواهیم بود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مهدی سیم‌ریز با بیان اینکه دوره چهاردهم جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان رضوی با اجرای عمومی نمایش «چهارمین نفر» به کارگردانی مشترک سولماز محمدی و صادق حسنی در لاهیجان استان گیلان آغاز به کار کرد، افزود: اجرای عمومی اکثر آثار این بخش، از روز پنجم اردیبهشت، شروع و تا سی‌ام این ماه در شهر‌های مختلف و در قالب ده نمایش ادامه خواهد داشت.


وی با بیان اینکه اکثر آثار بر اساس جدول زمانبندی اجرا به روی صحنه خواهند رفت، تصریح کرد: این احتمال وجود دارد که شروع یا خاتمه اجرای برخی آثار در حد یکی دو روز جابه جا شود، اما در کلیت، اجرا‌ها بر اساس جدول اعلام شده خواهد بود.


سیم ریز با بیان اینکه تا چند روز آینده با اجرای عمومی اکثر نمایش‌ها شاهد اوج نمایش‌های این بخش در نقاط مختلف کشور خواهیم بود، عنوان کرد: با تغییر رویکردی که امسال در حذف بخش رقابتی و گرایش به اجرای عموم نمایش‌ها صورت گرفت، قطعا شاهد افزایش مخاطب بیش از ده برابری نسبت به سال‌های گذشته خواهیم بود.
وی خاطرنشان کرد: در دوره‌های قبل هر اثر نهایتا دو اجرای عمومی داشت و در یک بازه زمانی کوتاهی تمام آثار منتخب به اجرا می‌رفتند؛ اما امسال هر اثر جداگانه در مدت دو هفته و در شهر خود ۱۰ تا ۱۵ اجرای عموم خواهد داشت که بی شک با استقبال مخاطب افزایش آمار چشمگیری در این زمینه رقم می‌خورد.


به اذعان وی تغییر رویکرد جشنواره امسال به سمت اجرا‌های عمومی در شهر‌های مختلف، امکان بازدید آثار را برای گستره وسیع‌تری از مخاطبان ایجاد می‌کند و بیش از پیش سبب‌ساز نشر و ترویج فرهنگ رضوی به واسطه هنر تئاتر خواهد شد.


دبیر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان رضوی تاکید کرد: اوج‌گیری استقبال مردمی از این تغییر رویکرد به نسبت سایر دوره‌ها کاملا محرز و قابل پیش‌بینی است.


وی در پایان سخنانش ابرازکرد: به جهت ظرفیت گسترده‌ای که برای اجرا‌های عمومی در استان‌ها ایجاد شده است، امیدوارم امسال بازخورد‌های خوبی از این شکل برگزاری بگیریم و رضایت بیشتری از ناحیه مخاطب مردمی نیز رقم بخورد.

دیگر خبرها

  • شب خاطره خلبانان هوانیروز در حوزه هنری می شود
  • بزرگداشت «فرانتس کافکا» در جشنواره کارلوی واری
  • معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه
  • معرفی نامزدهای جایزه ادبیات داستانی زنان
  • مهرداد صدقی با یک آبنبات جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • معرفی نامزدهای دومین جشنواره «عروسک‌خونه»
  • پیش بینی استقبال ۱۰ برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی
  • مجتبی رحماندوست: اشعاری برای ردپای انبیا در کربلا نوشتم
  • «اقیانوس پشت پنجره» برگزیده جشنواره هندی شد
  • داوران بخش فیلمنامه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند