Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا فولادگر رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کنگو در ادامه سفر خود در راس هیأت پارلمانی کشورمان به برازاویل در جلسات جداگانه ای با اپولا ژولین نایب رئیس مجلس سنا، اوبا گابریل رئیس کمیسیون روابط خارجی و انگویی پول نایب رئیس کمیسیون اقتصاد و دارایی در مجلس سنا دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فولادگر در ابتدای این دیدار ضمن اشاره به تاریخ استقلال دو کشور ایران و کنگو گفت: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کنگو برای گذر از دوران سلطه و استبداد هزینه های زیادی پرداخت کرده اند و در حال حاضر به عنوان کشوری مستقل در مسیر رشد و توسعه خود گام برمی دارند.

وی در ادامه سخنان خود افزود: جمهوری اسلامی ایران اولویت زیادی برای گسترش روابط با کشورهای آفریقایی به ویژه جمهوری کنگو (برازاویل) قائل است و در این راستا مجلس شورای اسلامی از ده محور مهم پتروشیمی، صنایع و معادن، کشاورزی، صنایع دارویی، انرژی، صنایع چوب، صنایع دریایی و شیلات، حمل و نقل، بهداشتی و درمانی و آموزش برای برقراری تعاملات و توسعه همکاری های دو کشور استقبال می کند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کنگو در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استانداردهای دوگانه آمریکا در موضوع یمن و فلسطین خاطر نشان کرد: بیش از هفتاد سال است که فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی از سرزمین خود بیرون رانده شده اند و همچنین عربستان که مردم مظلوم و بی دفاع یمن را با حملات بی رحمانه خود مورد تجاوز قرار داده است همواره از حمایت های آمریکا برخوردارند.

نایب رئیس مجلس سنا نیز در این دیدار ضمن استقبال از ده محور پیشنهادی هیات گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران افزود: اهم موانع و مشکلات کنگو در مسیر دستیابی به رشد و توسعه، عیناً در محورهای پیشنهادی طرف ایرانی به خوبی قید شده اند و "ما امیدواریم که پارلمان های دو کشور با تشویق و ترغیب دولت های متبوعشان برای تحکیم و گسترش روابط در زمینه های مختلف اقدام نمایند".

نایب رئیس کمیسیون اقتصاد ضمن اشاره به اشتراکات دو کشور ایران و کنگو در زمینه های مختلف گفت: پارلمان کنگو از گسترش روابط خود با ایران به طور خاص پشتیبانی خواهد کرد و از تبادل هیات های فی مابین سیاسی و اقتصادی در جهت شناخت و منافع دو ملت استقبال می کند.

رئیس کمیسیون روابط خارجی نیز با اشاره به روابط خوب دو کشور و سطح پارلمانی تصریح کرد: امیدواریم این سطح از تعاملات بین ایران و کنگو افزایش پیدا کند و شاهد گسترش روابط در زمینه های مختلف به ویژه پارلمانی باشیم.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران کنگو رئیس مجلس پول اقتصاد سنا استقلال ایران جمهوری اسلامی رشد و توسعه اسلامی ایران مجلس شورای اسلامی بهداشتی و درمانی یمن فلسطین رژیم صهیونیستی عربستان تجاوز مشکلات رشد دولت سیاسی و اقتصادی اقتصاد پول جمهوری اسلامی ایران رئیس مجلس کنگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۶۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکستان: هرگونه اقدام نظامی جدید از سوی اسرائیل به ضررشان تمام خواهد شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، خواجه محمد آصف در گفت‌ وگویی در برنامه شبکه جیو نیوز پاکستان اظهار کرد که (رژیم) اسرائیل با حمله به سرکنسولگری ایران در دمشق در حقیقت به خاک یک کشور مستقل حمله کرده است که در نتیجه آن تعدادی از افسران ارشد نظامی ایران به شهادت رسیدند.

وی تاکید کرد: پس از تجاوز (رژیم) اسرائیل به اماکن دیپلماتیک ایران، توقع انتقام تهران دور از ذهن نبود، لذا عملیات نظامی جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی حق مشروع آن و متناسب بود.

وزیر دفاع پاکستان اظهار کرد که ایران با عملیات علیه اسرائیل به جغرافیای نظامی این رژیم دست یافته و کل این سرزمین را نقشه برداری کرده است لذا هرگونه اقدام جدید از سوی صهیونیست‌ها به ضرر آنان تمام خواهد شد.

وی گفت: گسترش جنگ تمام جهان از جمله پاکستان را تحت تاثیر قرار خواهد داد درحالی که قدرت‌های بزرگ پشتیبان اسرائیل هستند و این درحالی است که هر آنچه علیه ایران انجام می‌شود یا دلیل دشمنی‌ها با این کشور، حمایت جمهوری اسلامی ایران از فلسطین است.

خواجه محمد آصف افزود که هیچ فشاری بر پاکستان برای سازش با رژیم اسرائیل وجود ندارد و ما در کنار فلسطینیان ایستاده‌ایم و برای آزادی این کشور و توقف نسل کشی در غزه دعا می‌کنیم.

وی در ادامه درباره روابط دوجانبه ایران و پاکستان گفت که روابط دو کشور تقویت یافته و معتقدیم پیشبرد رایزنی‌های فی مابین حول پروژه مشترک گازی، منجر به تحکیم بیشتر این روابط می‌شود.

وزیر دفاع پاکستان تاکید کرد: این کشور تصمیم خود را گرفته و قادر به احداث خط لوله در داخل خاک پاکستان است و فرایند احداث خط لوله از بندر گوادر تا مرز ایران را آغاز می‌کنیم.

وزارت خارجه پاکستان روز گذشته با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی از تحولات فعلی خاورمیانه، خواهان خویشتنداری همه طرف‌ها شد و اعلام کرد: اسلام‌آباد پیش‌تر نسبت به پیامدها و خطرات حمله اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق هشدار داده بود.

کد خبر 844791 برچسب‌ها ایران و اسرائیل ایران و پاکستان خبر ویژه

دیگر خبرها

  • همکاری با ایران اولویت سیاست خارجه روسیه است
  • پاکستان: هرگونه اقدام نظامی جدید از سوی اسرائیل به ضررشان تمام خواهد شد
  • کشورهای دنیا به جمهوری اسلامی به عنوان یک ابرقدرت موشکی می‌نگرند
  • بیانیه کشور‌های آفریقایی برای خویشتن داری ایران و اسرائیل
  • نگاه دولت های عربی به درگیری ایران و اسراییل
  • جدیدترین موضع گیری السودانی درباره روابط با ایران و آمریکا
  • اطلاعیه معاونت پارلمانی ریاست جمهوری درخصوص اظهارات برخی نمایندگان درباره تحولات بازار ارز
  • سخنگوی وزارت خارجه : روابط ما با اردن دوستانه است/ کشورهای منطقه « تنبیه متجاوز » را حمایت کنند
  • رضایی: نباید در برابر جنایات آشکار رژیم غاصب صهیونیستی سکوت کرد
  • اسرائیل سطح تنش در منطقه را بالا برد نه ایران