Web Analytics Made Easy - Statcounter


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در حال حاضر ارزش ناخالص تولیدات کشاورزی اردبیل را ۴۰ هزار میلیارد ریال است که این رقم در مقایسه با سال‌های گذشته رشد مناسبی داشته است.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، خلیل نیکشاد در جلسه بررسی طرح‌های کشاورزی اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر 265 هزار تن شیر در اردبیل تولید می‌شود که نیاز استان و حتی در برخی موارد خارج از استان را نیز تامین می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی با اشاره به اینکه اردبیل یکی از قطب‌های تولید محصولات دامی در کشور است، خاطرنشان کرد: این استان با دارا بودن 4 میلیون واحد دامی سبک و سنگین در تولید مواد پروتئینی نقش پیشتازی داریم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه در کنار تولید شیر خام استان اردبیل با تولید 29 هزار تن گوشت قرمز جزو استان‌های کشور در این زمینه است، ادامه داد: تمام تلاش ما بر این است تا برای جامعه عشایری و روستایی در زمینه تکثیر دام و همچنین با استفاده از تلقیح‌های مصنوعی زمینه زادوولد و توسعه کمی و کیفی محصولات تولیدی را در این بخش افزایش دهیم.
نیکشاد بیشترین واحد دامی را در استان مربوط به دام سبک دانست و افزود: این استان در عرضه گوشت دام‌های سبک به کشور جزو استان‌های باویژگی‌های برجسته است تا یک شرایط کیفی را در عرضه گوشت و مواد پروتئینی از این دام‌ها شاهد باشیم.
وی ارزش ناخالص تولیدات کشاورزی اردبیل را ۴۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: استان اردبیل با تولید ۴٫۲ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی حدود ۴ درصد از تولیدات کشور را به خود اختصاص داده که ارزش ناخالص تولید سالانه بخش کشاورزی بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.
در ادامه این جلسه معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل  نیز از تولید 12 هزار تن وش پنبه در مغان خبر داد و اظهار کرد: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان فصل برداشت 12 هزار تن وش پنبه در مغان تولید و استحصال شود.
احمد شهریار گفت: ما با ترغیب و تشویق کشاورزان سعی کردیم تا تولید پنبه را در منطقه مغان افزایش دهیم که این روند افزایشی در دو سال اخیر محسوس بوده است.
وی خاطرنشان کرد: 3 هزار و 500 هکتار از اراضی مغان اعم از پارس‌آباد و بیله‌سوار به زیر کشت پنبه رفته تا در تولید این محصول استراتژیک و صنعتی زارعین تلاش مضاعفی را انجام دهند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل به ویژگی‌های کشت پنبه متناسب با شرایط اقلیمی منطقه و مصرف آب کم اشاره کرد و گفت: ما را ارائه ارقام متنوع و الگوی کشت مناسب سعی داریم تا کشاورزان منطقه را ترغیب و تشویق به کشت پنبه کنیم.  
شهریار افزود: در حالی که 28 درصد کشت منطقه مغان به پنبه اختصاص یافته ما از کشاورزان در خرید ماشین‌آلات جدید به ویژه وش چین و کمباین برداشت وش حمایت می‌کنیم و سعی‌مان بر این است تا با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت متقاضیان را در این زمینه کمک و همراهی کنیم.
وی به تامین نهاده‌های کشاورزی و حضور کارشناسان در کمک به زارعین برای کشت مناسب پنبه در منطقه اشاره و تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام دادیم هر سال سعی داریم 20 تا 40 درصد کشت پنبه را در مغان گسترش داده و به احیای کشت و داشت این محصول کمک کنیم.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از فعال شدن 5 کارخانه پنبه پاک‌کنی در منطقه و فعالیت فصلی آنها خبر داد و اظهار کرد: در سال‌های آینده تلاش می‌کنیم تا کارخانه‌های بیشتری را متناسب با افزایش تولید محصول پنبه فعال کنیم.
شهریار مهمترین بازار فروش این محصول را کارخانه‌های استان اردبیل به ویژه سبلان پارچه و ابریشم پارچه اعلام کرد و گفت: عقد قرارداد خرید این محصول توسط صاحبان این کارخانه انجام شده و کشاورزان محصول خود را به قیمت مناسب به فروش خواهند رساند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف بخش کشاورزی جامعه سازمان جهاد کشاورزی استان شیر کشاورزی منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۶۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجیره های تولید دامی در مازندران ایجاد می شود

محمد عباس زاده در گفت وگو با خبرنگار مهر در حاشیه بازدید از انبار دپوی مواد خام فرآورده‌های دامی گفت: یکی از اولویت‌های معاونت بهبود تولیدات دامی در سال جاری پیگیری ایجاد زنجیره‌های تولید دام سبک و سنگین است.

وی اجرای این طرح را مستلزم تسهیل در استقرار اجزای زنجیره دانست.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران گفت: جهاد تبیین در عرصه‌های مختلف یک فریضه است و این فریضه را هم‌اکنون می‌توان در طرح از مزرعه تا سفره به خوبی اجرا کرد.

وی ادامه داد: معاونت بهبود تولیدات دامی استان مازندران نیز برای محقق شدن این طرح مهم بیش از قبل به ویژه در مناطق محروم با همه توان آماده همکاری با دستگاه‌های مختلف است.

کد خبر 6079413

دیگر خبرها

  • هشدار صندوق بین المللی پول درباره بدهی دولت آمریکا
  • گوشت، شکر و برنج دولتی افزایش قیمت نداشته است
  • پنبه‌کاران تربت‌حیدریه ۱۰ تن بذر یارانه‌ای دریافت کردند
  • تقدیر نمایندگان مجلس از تولیدات قرآنی رسانه ملی
  • نمایندگان مجلس از تولیدات قرآنی رسانه ملی تقدیر کردند
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار
  • نهضت تولیدات رادیویی مردمی در جشنواره ملی مستند رادیویی «پژواک»
  • زنجیره های تولید دامی در مازندران ایجاد می شود
  • افزایش یک میلیون تن محصولات کشاورزی در اردبیل
  • ۸۰۵ هکتار از شالیزارهای مازندران بیمه شدند