Web Analytics Made Easy - Statcounter

با قدرت گرفتن دلار و افت تقاضای کالاهای قیمت‌گذاری شده به آن، قیمت‌ نفت سقوط کرد و از لحاظ هفتگی به منطقه منفی وارد شد. قیمت گاز طبیعی هم با بدترین سقوط هفتگی خود از ۲۰۱۶ روبرو شد.

در پایان معاملات روز جمعه، با قدرت گرفتن دلار و افت تقاضا برای کالاهای قیمت‌گذاری شده به آن، قیمت‌های نفت سقوط کردند و از لحاظ هفتگی به منطقه منفی وارد شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت گاز طبیعی هم با بدترین سقوط هفتگی خود از ۲۰۱۶ روبرو شد. این درحالی اتفاق افتاد که با افت شدید بازارهای سهام، ریسک‌پذیری در بین سرمایه‌گذاران به حداقل رسیده بود.

در حالی که پیش‌بینی شرایط آب‌وهوایی، چشم‌انداز تقاضا برای گاز طبیعی را کاهش داد، قیمت‌های گاز طبیعی با بدترین سقوط هفتگی خود در ۳ سال اخیر روبرو شدند و ۱۵ درصد پایین آمدند.

قیمت‌های نفت که روز پنج‌شنبه رشد کرده بودند، با گزارشی از اوپک روبرو شدند که نشان می‌داد تولید ماهانه آن، علی‌رغم نزدیک شدن به آغاز اجرای کاهش تولیدات، اندکی افزایش یافته است.

قیمت‌ها در حالی بالا رفته بودند که گزارشی نشان داد عربستان سعودی در نظر دارد برای جلوگیری از افزایش ذخایر نفت خام آمریکا، صادرات خود به این کشور را کاهش دهد. همچنین داده‌های هفتگی اداره اطلاعات انرژی آمریکا حاکی از کاهش میزان تولید و میزان ذخایر نفت این کشور بود.

اما با نشانه‌هایی از کند شدن اقتصاد چین، موج جدیدی از نگرانی در مورد تقاضای نفت این غول بزرگ اقتصادی، در بازارهای جهانی ایجاد شد. در همین حین شاخص دلار در برابر سبد ارزهای جهان به بالاترین میزان ۱۹ ماهه خود رسید و با ۰.۳۸ درصد رشد، ۹۷.۷۱۱ واحد شد.

آژانس بین‌المللی انرژی هم در گزارش ماهانه خود اعلام کرد که در ماه نوامبر، تولید نفت اوپک با ۱۰۰ هزار بشکه در روز افزایش داشته است و به ۳۳.۰۳ میلیون بشکه در روز رسیده است. عربستان سعودی در این ماه ۴۱۰ هزار بشکه در روز تولید خود را افزایش داده تا به رکورد ۱۱.۰۶ میلیون بشکه در روز برسد.

گزارش آژانس با گزارش ماهانه‌ای که اوپک منتشر کرده بود و نشان می‌داد تولید نفت این گروه اندکی کاهش یافته است، در تناقض است.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۱.۱۷ دلار یا ۱.۹۰ درصد سقوط کرد و به ۶۰.۲۸ دلار رسید.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۱.۳۸ دلار یا ۲.۶۲ درصد سقوط کرد و در ۵۱.۲۰ دلار بسته شد.

قیمت هر یک میلیون بی‌تی‌یو (واحد گرمایی انگلیس) از گاز طبیعی ۰.۲۹۷ دلار یا ۷.۲۰ درصد سقوط کرد و به ۳.۸۲۷ دلار رسید. به این ترتیب سقوط هفتگی قیمت گاز طبیعی به ۱۴.۷ درصد رسید که طبق داده‌های بازار داوجونز، بدترین افت هفتگی از هفته منتهی به ۱۵ ژانویه ۲۰۱۶ تا کنون است.

رکورد زدن تولید گاز طبیعی در کنار پیش‌بینی آب‌وهوایی گرم و بالاتر از حد معتدل تا پایان سال جاری، به قیمت‌های گاز فشار آورد.

قیمت سبد نفتی اوپک هم به ۵۸.۶۷ دلار افت کرد.

شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز، روز جمعه گزارش داد که تعداد چاه‌های نفتی تحت حفاری آمریکا برای دومین هفته پیاپی افت کرده است.

 

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۶۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهیه بیش از ۳۰۰ دارو از ۱۲۰۰ گیاه دارویی در کشور/ ارسال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی به کمیسیون قیمت

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیرحسین جمشیدی امروز در سیزدهمین همایش طلای سبز (مکمل‌های غذایی و رژیمی) اظهار کرد: صنعت دارو‌های گیاهی از سال ۱۳۶۰ در کشور آغاز شده است. سال گذشته سال سختی در قیمت‌های مواد اولیه بود.

وی تاکید کرد: صنعت تولید دارو‌های گیاهی تنها صنعت علمی است که تولید دانش در آن مستقیما به تولید محصول می‌انجامد. ۴۴۰۰ فرآورده طبیعی و بیش از ۲۰۰۰ فرآورده سنتی داریم.

رئیس انجمن تولید کنندگان دارو‌های طبیعی، فراورده‌ها و طب سنتی ایران ادامه داد: ما بیش از ۱۲۰۰ گیاه دارویی داریم که از این میان بیش از ۳۰۰ دارو تهیه می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: ما همیشه برای کمک به سازمان غذا و دارو داوطلب بوده‌ایم و برای اقدامات مورد نیاز نیز نامه‌نگاری می‌کردیم تا کار انجام شود. اما همواره گفته شده فعلا شما اقدامی انجام ندهید و صبر کنید. ما هر سال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی و سنتی را به کمیسیون قیمت می‌فرستیم، اما درخواست ما این است که دوستان و همکاران ما را خسته نکنند. صنعت با همکاری‌ها می‌چرخد. امیدوارم در سال ۱۴۰۳ بتوانیم گوشه‌ای از کار را انجام دهیم.

همچنین نفیسه حسینی یکتا - مدیرکل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت در دوازدهمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی اظهار کرد: آنچه مسلم است این است که بحث طبی ایرانی و گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و سنتی مراکز به هم گره خورده‌ای است که از هم جداناپذیر هستند و در اسناد بالادستی ما، سند ملی گیاهان دارویی و طب ستتی به عنوان یک صنعت متحد وجود دارد که اهداف و اقداماتی نیز در این خصوص انجام شده است.

وی افزود: بدون شک در صورت فعالیت با برنامه ریزی و سیاست‌گذاری درست نه تنها در حوزه سلامت بلکه در حوزه اقتصاد و معیشت این ظرفیت می‌تواند بسیار اثرگذار باشد و امیدواریم بتوانیم از آن بهترین استفاده را داشته باشیم.

حسینی یکتا در پایان گفت: از جمله مهمترین اقدامات طب ایرانی در نظام سلامت در یک جمله و در نگاه اول در زمینه خدمات درمانی به صورت خدمات چندجانبه در حوزه آموزش، پژوهش، بین‌الملل، خدمات درمانی و بهداشتی به صورت مستمر می‌توان اشاره کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قیمت بیت کوین تا این کانال سقوط کرد
  • سقوط قیمت بیت کوین تا زیر ۶۰ هزار دلار
  • سقوط بیش از یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • قیمت دلار با همان شدتی که رشد کرد، به‌زودی سقوط می‌کند
  • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۲۹ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ | تداوم سقوط قیمت طلا
  • رشد ۶۲۳۵ واحدی بورس در انتهای معاملات امروز
  • تهیه بیش از ۳۰۰ دارو از ۱۲۰۰ گیاه دارویی در کشور/ ارسال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی به کمیسیون قیمت
  • رشد تهیه دارو از گیاهان دارویی در کشور
  • قیمت دلار با همان شدتی که رشد کرد، بزودی سقوط می‌کند