Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-23@13:24:34 GMT

اولین تصاویر محل استقرار کاوشگر اینسایت

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۶۲۲۸

اولین تصاویر محل استقرار کاوشگر اینسایت

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، در تاریخ 26 نوامبر فضاپیمای اینسایت در روی مریخ فرود آمد و در حال حاضر تیم تحقیقاتی این کاوشگر با استفاده از تصاویری که از دوربین HiRISE روی فضاپیمای دیگر ناسا(MRO) قرار دارد، محل قرار گرفتن اینسایت را مشاهده کرده اند.

این دوربین که مامور تصویر برداری با وضوح بالا است، تصاویری از فرود، سپر حرارتی و چتر نجات را ارسال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تصاویر، سه ویژگی جدید در مریخ دیده می شود که البته به دلیل انعکاس نور رنگ واقعی آن ها دیده نشده و رنگ ها اشباع شده اند. زمین اطراف این کاوشگر به دلیل وجود موشک ترمزی تاریک به نظر می رسد.

موشک ترمزی( Retrorocket) موشکی است در فضاپیماها که در خلاف جهت پیشرانش موشک عمل می‌کند تا بتواند در مرحله‌هایی از سرعت فضاپیما بکاهد. با نگاه به ظاهر فضا پیما می توان شکل پروانه ای آن را مشاهده کرد.

تیم تحقیقاتی این فضاپیما پیش از این سعی داشتند تا تصویری از اینسایت در زمان فرود بر سطح مریخ بگیرند که به دلیل زاویه نامناسب فضاپیمای MRO امکان گرفتن تصویر مناسب نبود.

تصویر زیر سلفی که در تاریخ 6 دسامبر 2018 توسط اینسایت گرفته شده است را نشان می دهد.

تصویر زیر از سطح مریخ توسط دوربین HiRISE گرفته شده است که محل قرار گرفتن اینسایت، سپر حرارتی و چتر نجات آن در این عکس مشخص شده است.

کاوشگر اینسایت با سرعتی بیش از گلوله تفنگ وارد اتمسفر مریخ شد که با کمک ترکیبی از یک سپرحرارتی، چتر و راکت هایی برای کاستن از سرعت آن بود و برای دوام آوردن در دمای دائما زیر صفر مریخ صفحات خورشیدی بر روی این فضاپیما تعبیه شده است.

هدف از اعزام کاوشگر اینسایت بررسی اعماق مریخ است. این تنها سیاره به غیر از زمین خواهد بود که لایه های درونی آن مورد بررسی قرار می گیرد.

اینسایت قرار است اطلاعاتی را درباره ساختار درونی مریخ به زمین ارسال کند تا دانشمندان ضمن آشنایی بیشتر با این سیاره بتوانند دانسته های خود را درباره پیدایش منظومه شمسی گسترش دهند.

انتهای پیام/

178 / 159 ناسا اینسایت کاوشگر مریخ سیاره ناشناخته حیات در مریخ

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: ناسا اینسایت کاوشگر مریخ سیاره ناشناخته حیات در مریخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۶۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار هوای خنک تا چهارشنبه در گیلان

محمد دادرس، مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: با فعالیت توده هوای ناپایدار تا چهارشنبه افزایش ابر، وزش باد (در برخی نواحی شدید)، رگبار، رعد و برق و تگرگ در این مدت دور از انتظار نیست.

او افزود: از چهارشنبه (5 اردیبهشت ماه) تا اوایل هفته پیش رو جوی پایدار برای استان گیلان پیش بینی شده است. 

مدیرکل هواشناسی گیلان همچنین تصریح کرد: تغییرات احتمالی در پیش بینی جوی، روز‌های آینده اعلام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • اولین گام برای ارزان ‌شدن تنیس برداشته شد
  • کاوشگر بین ستاره ای پس از ۵ ماه با زمین تماس گرفت
  • ببینید | نقشه ٧٢ پرواز هلیکوپتر نبوغ در مریخ
  • استقرار هوای خنک تا چهارشنبه در گیلان
  • (ویدئو) نقشه ۷۲ پرواز هلیکوپتر نبوغ در مریخ
  • نخستین پرواز فضاپیمای سرنشین‌دار «استارلاینر» انجام می‌شود
  • مواجهه ماهواره روسی و فضاپیمای ناسا از بیخ گوش بشریت گذشت!
  • تقویم نجوم اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ + دانلود جدول
  • تقویم نجوم اردیبهشت‌ 1403 + دانلود جدول
  • رقابت استارت‌آپ‌ها پس از رایگان‌سازی ماموریت ۱۱ میلیارد دلاری مریخ توسط ناسا