Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-خواص آب تربچه / خواص ضد سرطان آب تربچه / خواص آب تربچه برای قلب / خواص آب تربچه برای لاغری / خواص آب تربچه برای فشارخون / خواص آب تربچه برای کبد / خواص آب تربچه برای یبوست / خواص آب تربچه برای دیابت / مضرات آب تربچه

 یک خلاصه از تربچه
نام علمی Raphanus sativus
منبع چین
نامهای دیگر: 'مول' یا 'مول' (هندی)، 'مولانگی' (تلوگو و تامیل)، 'مولانکی' (مالایی)، 'مولانگی' (کانادهای)، 'مولا' (بنگالی)، 'مولو' (گجراتی) ، 'مولا' (مراتی) و 'مولی' (پنجابی)

تربچه اولین بار در سال های قبل در چین کشت شد و به آرامی به سایر نقاط جهان راه یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع، در اوایل دوران، طیف وسیعی از خواص ارائه شده توسط مصر و یونان بسیار مورد توجه قرار گرفت. 

تربچه یک گیاه است. ریشه به عنوان غذا و همچنین به عنوان دارو استفاده می شود.

آب تربچه برای اختلالات معده و روده، مشکلات مجاری صفراوی، از دست دادن اشتها، درد و تورم (التهاب) دهان و گلو، گرایش به عفونت، التهاب یا مخاطی بیش از حد دستگاه تنفسی، برونشیت، تب، سرماخوردگی و سرفه استفاده می شود. .

ریشه های تربچه می تواند آب گوارشی و جریان صفراوی را تحریک کند. ریشه های تربچه نیز می توانند با باکتری ها و سایر میکروارگانیسم ها مبارزه کنند.

آب ترب دارای پتانسیل هیپوگلیسمی خوب و اثربخشی آنتی دیابتی است. ( خواص آب تربچه )

اثرات جانبی و ایمنی

آب تربچه برای بسیاری از مردم ایمن است. مقدار زیادی از آب تربچه می تواند دستگاه گوارش را تحریک کند.
هشدارها و هشدارهای ویژه:
بارداری و شیردهی: در مورد استفاده از آب تربچه در دوران بارداری و شیردهی اطلاعات کافی نیست. اما بهتر است از مصرف بیش از حد مواد غذایی معمولی جلوگیری کنید.

خواص آب تربچه
آب تربچه غنی از ویتامین ها، اسید فولیک و آنتوسیانین ها است و مؤثر بر مبارزه با سرطان در نظر گرفته می شود. ویتامین های موجود در تربچه ها می توانند از اختلالات پوستی جلوگیری کنند. نه تنها آب تربچه کمک می کنند که عملکرد کبد و کیسه صفرا بهبود یابند، بلکه آنها همچنین به انواع مختلفی از عملکرد های حیاتی با خواص باور نکردنی کمک می کنند.

1. فیبر غذایی
آب تربچه ها دارای محتوای فیبر رژیمی هستند. این درصد بالا کمک می کند تا توانایی بدن برای هضم غذا را بهبود بخشد و همچنین متابولیسم را در سرعت مناسب حفظ کند. محتوای فیبر نیز به مقدار سبزیجات مورد نیاز شما در رژیم غذایی شما افزوده می شود و باعث می شود تا شما احساس سیری بیشتری برای مدت طولانی داشته باشید. 

2. کامل از آنتی اکسیدان ها است
آب تربچه حاوی آنتی اکسیدان هایی مشابه آنهایی است که در خانواده مرکبات و سبزیجات وجود دارد. این آنتی اکسیدان ها بدن را از واکنش های اکسیداسیون و محصولات جانبی محافظت می کند که ممکن است سرطانی باشد یا بدن را مستعد بیماری کند.

3. مزایای ویتامین
ویتامین A، C و K که در آب تربچه وجود دارد، به شدت به جلوگیری از اختلالات پوست کمک می کند. مصرف آب تربچه همچنین باعث تولید سلول و ترمیم سلول می شود.

4. حاوی آهن فراوانی است
آهن موجود درآب تربچه دارای اثر مثبت بر روی خون و از این رو بر عملکرد کلی قلب است. آهن کمک می کند تا سلول های سالم، پوست، مو و ناخن را حفظ کند. 

5. کمک به کاهش وزن
مقدار آب بالای تربچه و حضور کربوهیدرات غیر قابل هضم آنها را سودمند می کند. مصرف آب تربچه کمک می کند تا از مصرف بیش از حد کالری و تجمع چربی در بدن جلوگیری شود.

6. ساخت و تعمیر عضلات
برای ایجاد عضلات، مقدار زیادی مواد مغذی مورد نیاز است. پروتئین ها ساختار عضلات هستند. آب تربچه یک منبع غنی از پروتئین هستند و از این رو باید آنها را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

7. سلامت قلب را فراهم می کند
آب تربچه، مانند بسیاری از سبزیجات دیگر، جذب کلسترول را از طریق سیگنال گیری خون و قلب انجام می دهد تا از بیماری های قلبی جلوگیری کند.

8. شامل مواد معدنی ضروری است
بسیاری از مواد معدنی مانند پتاسیم، آهن، سدیم و کلسیم در آب تربچه یافت می شوند و نقش مهمی در متابولیسم بدن دارند. آنها به عنوان حامل های اکسیژن، مواد مغذی بارداری و کنترل قند خون عمل می کنند. آنها همچنین در کنترل فشار خون کمک می کنند.

9. حاوی خواص ضد میکروبی و ضد باکتری است
آب ریشه ها دارای خواص ضد باکتری و ضد میکروبی هستند که به ما کمک می کند تا بسیاری از بیماری ها را درمان کنیم.

10. سلامت کبد را فراهم می کند
آب تربچه برای کبد و معده بسیار مفید است. آنها به پاک کردن خون و ریشه کن کردن سموم کمک می کنند.


11. کنترل دیابت
یک مطالعه اخیر در دانشگاه الله آباد هند نشان داد که آب تربچه برای بیماران دیابتی مفید است. دارای قابلیت های هیپوگلیسمی و ضد دیابتی هستند. علاوه بر این، آنها اثر ناچیز یا بدون عوارض جانبی دارند؛ آب تربچه همچنین سطح قند خون را متعادل می کند.

12. کمک در تخلیه
آب تربچه یک ملین طبیعی است که با پاک کردن مواد زائد از طریق کولون و کلیه بدن را به طور موثری سم زدایی می کند. همچنین با تسریع در تولید صفرا به هضم کمک می کند.

17. به عملکرد مناسب سیستم تنفسی کمک می کند
آب میوه رادیک Daikon در حل کردن خلط و مخاط است، بنابراین به عملکرد مناسب سیستم تنفسی کمک می کند. آب تربچه دارای خاصیت مبارزه با عفونت های ویروسی است و می تواند بیماری هایی مانند آنفولانزا، برونشیت و آسم را از بین ببرد.

18. ریشه کنی قارچ
آب تربچه حاوی آنزیم هایی مانند آمیلاز، استراز و دیاستاز است که برای ریشه کن کردن قارچی به نام «کاندیدا آلبیکنس» مفید هستند. 

19. جلوگیری از سرطان
آب تربچه حاوی ویتامین C، اسید فولیک و آنتوسایانین، آب تربچه به جلوگیری از رشد سلول های سرطانی کمک می کند. در واقع، آب میوه های تربچه شناخته شده است برای کمک به درمان سرطان روده بزرگ، سرطان کلیه، سرطان معده و سرطان در روده.

20. درمان مشکلات تیروئید
آب تربچه حاوی گوگرد و ریفان است که به نوبه خود کمک می کند تا هورمون های تیروئید را متعادل سازد. در عین حال، به افزایش میزان متابولیسم کمک می کند. ( خواص آب تربچه )

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سئوی سایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۶۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای هنر ۹ هزار ساله پشم ریسی با دستان هنرمند آران و بیدگلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛  وی که حدود ۶۰ است که کار پشم ریسی را انجام می‌دهد معتقد است سختی و طولانی بودن زمان کار موجب شده افراد زیادی به این هنر مشغول نباشند.
دشتبان زاده می‌گوید: انواع کلاه و شال و کمربند و ژیله از محصولات پشم شتر است که در کنار خواص گرمایی خواص درمانی نیز دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

وی می‌افزاید: مشتریان لباس‌های پشمی خاص هستند که یا علاقه‌مند به صنایع دستی هستند و یا به دلیل مشکلات جسمی مانند کردرد و پا درد به این محصولات نیاز دارند.
بیش از دو هزار نفر شتر در کویر آران و بیدگل زندگی می‌کنند که در کنار جاذبه‌های گردشگری می‌تواند در آمد پایداری را برای شهرستان فراهم کند.

دیگر خبرها

  • احیای هنر ۹ هزار ساله پشم ریسی با دستان هنرمند آران و بیدگلی
  • گرگیعان ریشه در تاریخ شفاهی مسلمانان دارد
  • هجوم مورچه زرد؛ وحشت این شهر را فراگرفت
  • ریشه بیشتر آسیب‌های اجتماعی در استان اعتیاد و مشکلات معیشتی است
  • خواص بی نظیر و معجزه های برگ سیر!
  • خواص برخی دمنوش‌ها در ماه مبارک رمضان
  • بخشش باید فرهنگ گدایی را ریشه‌کن کند
  • ریشه‌های نوروز عمق تاریخ را درنوردیده است
  • خواص مصرف نمک از منظر روایات
  • بررسی خواص گوشت شتر به بهانه خبر سقوط وحشتناک جمعیت آن در ایران/ آیا گوشت شتر گرم است؟