Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان عصر امروز (شنبه) در همایش ایران و لوایح چهارگانه FATF که در دانشکده حقوق شهید بهشتی برگزار شد، درباره مخالفت شورای نگهبان با CFT،  اظهار داشت: اینکه CFT در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد بررسی قرار می‌گیرد به این علت است که مجمع تشخیص موارد اختلافی بین شورای نگهبان و مجلس را همواره مورد رسیدگی قرار می دهد و موضوع جدیدی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ایرادات شورای نگهبان به CFT را نباید سیاسی دانست و شورای نگهبان باید بر اساس قانون اساسی و شرع مقدس اسلام ایرادات لازم را بگیرد و نمی تواند از اشکالات چشم پوشی کند.ایرادات شورای نگهبان ١١ گانه است نه ٢٢ گانه و نباید بزرگ نمایی کنیم چون ١١ مورد  ایراد گرفته شده است که بر دیگر موارد تاثیر می گذارد.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به انتقادات تصریح کرد: شورای نگهبان نه جای مجمع نشسته و نه جای مجلس بلکه محکم جای خودش نشسته است و صرفا در صورت اصلاح در مجمع و مجلس، ما دیگر حرفی نداریم.

کدخدایی تاکید کرد: از ابتدای تشکیل مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکنون بیش از ١٣٠ مورد اختلافی بین شورای نگهبان و مجلس بررسی شده است و اینکه CFT هم به مجمع رفته است، مسئله جدیدی نیست.

وی ادامه داد: شورای نگهبان حتی ایراداتی را به لایحه خاک که لایحهای خنثی از لحاظ سیاسی است، وارد کرد و به مجلس جهت اصلاح ارجاع شد و درباره CFT هم شورای نگهبان بر همین مبنا و مطابق با وظایف و تکالیفش ایراد گرفته است و شورای نگهبان نمی تواند از ایرادات چشم پوشی کند.

سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: شورای نگهبان نمیتواند وظایفش را انجام ندهد و در چارچوب شرع و قانون درباره الحاق به یک کنوانسیون نظر میدهد.

کدخدایی گفت: برخی در زمینه ضرورت الحاق به یک سند بین المللی می‌گویند که وضعیت سیاسی و اقتصادی ما اینچنین و آنچنان است در حالی که شورای نگهبان بر اساس شرع و قانون اساسی نظر می دهد و بحث و دعوایی هم در این زمینه وجود ندارد.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۶۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحت انتخابات ۱۰ حوزه انتخابیه گیلان تأیید شد

ایسنا/گیلان دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات گیلان گفت: با اعلام شورای نگهبان، صحت انتخابات ۱۰حوزه انتخابیه گیلان تایید شد.

جواد شفیعی ثابت امروز، ۲۷ اسفندماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: صحت انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۰ حوزه انتخابیه استان گیلان از ۱۱ حوزه ،توسط شورای نگهبان تایید شده است.

وی با اشاره به اینکه فقط نتیجه حوزه انتخابیه صومعه‌سرا باقیمانده است، گفت: بررسی‌ها در مورد این حوزه‌ انتخابیه ادامه دارد و زمانی که شورای نگهبان به جمع‌بندی برسند، نتیجه آن اعلام خواهد شد.

مدیرکل سیاسی انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری گیلان گفت: ۱۰ حوزه انتخابیه رشت و خمام، آستارا، آستانه اشرفیه، بندرانزلی، رودبار، رودسر و املش، طوالش، رضوانشهر و ماسال، فومن و شفت، لاهیجان و سیاهکل، لنگرود صحت انتخابات در آن‌ها تایید شده است.

استان گیلان با ۱۱ حوزه انتخابیه ۱۳ کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صحت انتخابات مجلس در تمامی حوزه‌ها تایید شد
  • تایید انتخابات در حوزه‌های انتخابیه استان همدان
  • صحت انتخابات مجلس در همه حوزه‌ها تایید شد
  • صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد
  • صحت انتخابات مجلس در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد
  • صحت انتخابات ۱۰ حوزه انتخابیه گیلان تأیید شد
  • تصمیم نهایی در مورد کاهش خدمت سربازی
  • قالیباف دو قانون مصوب مجلس را به دولت ارسال کرد
  • کاهش مدت خدمت سربازی تایید شد + جزئیات
  • انتخابات ۵۲ حوزه‌ انتخابیه مجلس تأیید شد/ احتمال الکترونیکی شدن مرحله دوم انتخابات تهران