Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو معتقد است استانی شدن انتخابات موجب افزایش تاثیرگذاری لیست‌ها و پاسخگویی احزاب در برابر اقدامات نمایندگان پیروز منتسب به آنان خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، شهاب‌الدین بیمقدار در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی آناج در پاسخ به این سوال که آیا طرح استانی شدن انتخابات را در اصلاح روند موجود تاثیرگذار می‌داند، ابراز داشت: بنده موافق این طرح هستم و حتی پیشنهاد دادم نظام ساختاری آن همچون مجلس خبرگان رهبری استانی شود اما کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور به آن رأی نداد و در نهایت شهرستانی، استانی شدن انتخابات در کمیسیون رأی آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان ساخت: بر اساس طرح فعلی هر کاندیدایی بتواند 10 درصد آراء را در مرحله شهرستانی کسب نماید، مجوز حضور در مرحله دوم را می‌گیرد و نامزدهایی پیروز می‌شوند که چهره‌های ملی‌اند و مجلس آینده از لحاظ کیفی ارتقاء می‌یابد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور تصویب این طرح در صحن علنی و تایید آن در شورای نگهبان را گامی بزرگ در شکل‌گیری احزاب و رقابت لیست‌ها خواند و توضیح داد: استانی شدن انتخابات رقابت را سخت‌تر می‌کنند و تعیین‌کنندگان لیست مجبورند شاخص‌ترین و بهترین کاندیداها را در مظان انتخاب مردم قرار دهند و در برابر وعده‌هایی که داده‌اند و اقداماتی که بعداً صورت می‌گیرد پاسخگو باشند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۶۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت در انتخابات روسیه به ۶۵ درصد رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «اِلا پامفیلووا» رییس کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه اعلام کرد که مشارکت رای‌دهندگان در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه تا ساعت ۶:۴۵ (به قوت گرینویچ) ۶۱/۳۷ درصد در سراسر کشور رسیده است.

به گفته پامفیلووا ۱۱۱۵ ناظر بین المللی از ۱۲۹ کشور در حال حاضر نحوه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در فدراسیون روسیه را نظارت می‌کنند.

وی همچنین افزود که دیروز ۱۲۶۰۰ حمله سایبری خطرناک علیه وب‌سایت‌های کمیسیون مرکزی انتخابات رخ داد. این مقام روس در واکنش به این حمله‌های سایبری تأکید کرد که «ما در این جنگ اطلاعاتی هم پیروز خواهیم شد.»

انتخابات ریاست‌جمهور روسیه از روز جمعه آغاز شده و تا امروز یکشنبه ادامه دارد. این نخستین بار در تاریخ برگزاری انتخابات‌های ریاست جمهوری روسیه است که فرایند اخذ رأی در ۳ روز انجام می‌شود.

کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه دیروز نیز از اقبال گسترده مردم این کشور در دومین روز از انتخابات ریاست جمهوری این کشور خبر داد. پایگاه خبری اسپوتنیک شنبه شب به نقل از کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه اعلام کرد در دومین روز رأی‌گیری سراسری انتخابات تا ساعت ۲۰.۱۹ به وقت محلی، ۵۷.۱۱ درصد از شهروندان روسیه آرا آنلاین و دستی خود را در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری به صندوق‌های ریخته‌اند.

بنا به بیانیه کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه، در روز دوم انتخابات ۱۶۰ هزار مورد حمله در جایگاه‌های رأی‌گیری الکترونیکی از آغاز رأی‌گیری روسیه تاکنون به ثبت رسیده است. کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه همچنین اعلام کرد که ۸ تلاش عمدی برای آتش‌سوزی در مراکز رأی‌گیری در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری صورت گرفته است.

بر اساس اعلام کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه، در این دوره از انتخابات، یکصدودوازده میلیون و سیصدوده هزار نفر در داخل روسیه و یک میلیون و هشتصد نود هزار نفر از شهروندان این کشور در ۱۴۴ کشور جهان، می‌توانند رأی خود را به صندوق بیندازند.

از بین ۴ نامزد نهایی انتخابات، ولادیمیر پوتین، که به عنوان نامزد مستقل در انتخابات شرکت کرده است، بیشترین شانس را برای نشستن بر کرسی ریاست جمهوری دارد.

«ولادیسلاو داونکوف» ۴۰ ساله، نماینده کنونی مجلس دوماً از حزب «شخصیت‌های جدید»، «لئونید اسلوتسکی» ۵۶ ساله، نماینده مجلس دوماً و رئیس حزب لیبرال دمکراتِ، و «نیکلای خاریتونوف» ۷۵ ساله، معاون حزب کمونیست روسیه با ولادیمیر پوتین رقابت می‌کنند.

کد خبر 6057215

دیگر خبرها

  • رای ۸۷ درصدی مردم روسیه به پوتین، حاوی پیامی آشکار برای غرب
  • تاثیر دوقطبی‌های کاذب سیاسی بر شکل‌گیری دو قطبی‌های واقعی در جامعه
  • مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری روسیه به ۷۳ درصد رسید
  • مشارکت بیش از ۷۰ درصدی روس‌ها در انتخابات ریاست جمهوری
  • با ۴۷ درصد میزان مشارکت از میانگین استانی بالاتر بودیم
  • مشارکت در انتخابات روسیه به ۶۵ درصد رسید
  • لزوم تمرکززدایی و استفاده از ظرفیت‌های استانی در تنظیم بودجه کشور
  • حمله کیهان به ظریف: علیه سردار جعفری تهمت زدی، باید پاسخگو باشی
  • سال آینده شاهد تسریع در خدمت رسانی به مردم خواهیم بود
  • کیهان: ظریف علیه سردار جعفری تهمت زده، باید پاسخگو باشد