Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده تبریز، ‌آذرشهر و اسکو گفت: در طرح استانی شدن انتخابات به‌عنوان مثال کاندیدای مراغه باید 10 درصد آراء این حوزه را به خود اختصاص دهد تا بتواند در مرحله‌ی دوم با سایر کاندیداها رقابت کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، محمد اسماعیل سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی آناج در پاسخ به این سوال که آیا موافق استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی است، اظهار داشت: از موافقان این طرح هستم و آن را گامی بزرگ در اصلاح نظام انتخاباتی مجلس شورای اسلامی می‌دانم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان ساخت: با اجرای این طرح در اولین گام به‌مانند سایر کشورها نمایندگان مجلس ملی می‌شوند و در سطح ملی فکر می‌کنند؛ در حال حاضر بسیاری از وقت نمایندگان صرف موضوعات منطقه‌ای می‌شود و این موجب می‌گردد دولت‌مردان از نیازهای یک منطقه به‌عنوان اهرم فشار علیه نماینده آن حوزه انتخابیه استفاده کنند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه استانی شدن انتخابات بداخلاقی‌های سیاسی و زد و بندها را تا حد زیادی در حوزه‌های انتخابیه کمرنگ می‌کند، تصریح کرد: نمایندگان منتخب استان نیز به‌جای اینکه به‌فکر منطقه خودشان باشند با وحدت و همدلی نگاه استانی به مسایل پیدا می‌کنند.

وی یکی دیگر از مزایای این طرح را رفع اختلافات مابین شهرستان‌ها خواند و متذکر شد: بعضاً دو سه‌ شهر بایکدیگر نماینده مشترک دارند و معمولاً نماینده از شهری انتخاب می‌شود که جمعیت آن بیشتر است؛ این امر در آینده دیدگاه‌های منفی یک شهرستان نسبت به نماینده‌ای را به‌دنبال دارد و حاشیه‌ساز می‌شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا طرح استانی شدن انتخابات معایبی ندارد، اذعان کرد: نمایندگان مخالف می‌گویند این طرح میزان مشارکت را در شهرستان‌ها پایین می‌آورد و مردم به سبب ناامیدی از حضور معتمد منطقه‌شان در مجلس پای صندوق رأی نمی‌آیند، برای حل این مشکل نیز انتخابات دو مرحله‌ای می‌شود تا کاندیدایی که می‌خواهد نماینده استانی شود حداقل 10 درصد آراء مردم منطقه‌اش را کسب نماید.

وی یادآور شد: حرف دوم نمایندگان مخالف این است که استانی شدن انتخابات مانع از حضور آنان در شهرستان‌های مختلف می‌شود و از حل مشکلات اجرایی باز می‌مانند این درحالیست که بر اساس قانون اساسی وظیفه نماینده حل مشکلات اداری مردم با تماس تلفنی، ارائه وام و معرفی برای اشتغال نیست و دولت‌مردان باید به این مسایل رسیدگی نمایند.

سعیدی در پاسخ به این سوال که آیا استانی شدن انتخابات موجب حذف یک جریان و راهیابی یک لیست از استان‌ها نمی‌شود، گفت: تجربه نشان داده است همواره لیست‌ها برنده نمی‌شوند و ترکیب مجلس مدام در دست تغییر است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۶۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با ۴۷ درصد میزان مشارکت از میانگین استانی بالاتر بودیم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، فرماندار ارومیه در نهمین جلسه شورای اداری این شهرستان در گزارشی از عملکرد سال ۱۴۰۲، برگزاری انتخابت دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری را مهمترین رویداد یک سال اخیر عنوان کرد و گفت: شهرستان ارومیه با ۴۷ درصد مشارکت ازمیزان میانگین استانی بالاتر بود.

غلامحسین عماری افزود: حماسه انتخابات که به رغم تبلیغات دشمنان با شکوه تمام برگزار شد این پیام را داشت که مردم پای انقلاب، رهبرمعظم انقلاب، نظام و کشورشان ایستاده اند.

عماری در گزارش اجمالی از فرایند انتخابات اقدامات صورت گرفته را تحت ۴ مولفه راهبردی مشارکت، سلامت، رقابت و امنیت دانست و اظهار کرد: با افتخار می‌گویم که در نتیجه دوره‌ها و نشست‌های مختلف آموزشی و توجیهی و همچنین اتخاذ تدابیر مناسب، سالمترین انتخابات را برگزار کردیم که باید از همه اعضای شورای اداری هیات‌های اجرایی و به ویژه از مردم بزرگ و با فرهنگ و متمدن ارومیه تشکر کنم.

فرماندار ارومیه اعلام کرد: در این دوره انتخابات ما شاهد رشد ۷۴ درصدی ثبت نام برای انتخابات مجلس نسبت به دوره پیش از آن بودیم و ۱۷۴ درصد رشد در بحث تایید صلاحیت‌ها بخوبی نشان دهنده رقابتی بودن این کارزار بود.

عماری گفت: در یک کلام باید گفت مردم ما استحقاق بیش از این خدمتی که دریافت می‌کنند را دارند و برای خدمت واقعی و شایسته به ولی نعمتان خود باید کار مبتنی بر همکاری، هماهنگی و هم افزایی داشته باشیم.

دیگر خبرها

  • اجرای مصوبات سفر استانی رئیس جمهور در اولویت کاری استانداری آذربایجان‌شرقی
  • آرای نمایندگان از مجلس بعدی شفاف اعلام می‌شود
  • منتخبان مردم اصفهان در مجلس برای احیای بهشت‌آباد و گلاب ۲ تلاش کنند
  • منتخبان مردم اصفهان در مجلس برای احیای بهشت‌آباد و گلاب۲ تلاش کنند
  • تایید صحت انتخابات ۱۰ حوزه انتخابیه آذربایجان شرقی
  • نماینده مجلس: رقم سبد معیشت کارگران چیزی بالغ بر 21 میلیون تومان است اما دولت 16 میلیون را قبول دارد! مذاکرات جلسات شورای عالی کار کامل منتشر شود نه گزینشی
  • با ۴۷ درصد میزان مشارکت از میانگین استانی بالاتر بودیم
  • خبر مهم درباره حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳ از زبان یک نماینده مجلس /شنیده ام در عدد ۱۶ میلیون و یکصد هزار تومان به نتیجه رسیده اند
  • خبر خوش یک نماینده مجلس درباره کاهش مدت خدمت سربازی
  • لزوم تمرکززدایی و استفاده از ظرفیت‌های استانی در تنظیم بودجه کشور