Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداو سیما ، هشتمین دوره انتخابات هیئت­­ مدیره نظام مهندسی ساختمان استان تهران در 12مهر امسال برگزار شد و 25 عضو اصلی نظام مهندسی انتخاب و در نهایت در 2 ابان ماه اعتبارنامه خود را دریافت کردند.
حال بعد از گذشت بیش از 2 ماه از زمان انتخابات هنوزهیئت مدیره سازمان نظام مهندسی و اعضای این سازمان انتخاب نشدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


*در سازمان نظام مهندسی استان تهران چه خبر است ؟
تعداد مهندسان دارای پروانه اشتغال ­استان تهران ۱۱۲هزار نفر است که حدود یک چهارم مهندسان کل کشور ­را تشکیل می دهند.
نامزدهای انتخابات این دوره با شعار حل مشکلات مهندسان وارد این عرصه شدند اما هنوز حتی یک جلسه هم به طور رسمی برای تعیین هیئت مدیره این سازمان برگزار نشد و یا به حد نصاب نرسید و بعضی اعضا با ترک جلسات، آن را از حدنصاب انداختند و اگر این روند ادامه یابد احتمال اجرای ماده ۲۶، یعنی انحلال هیئت مدیره و انتخابات مجدد وجود دارد.
با توجه به ایین نامه اجرای قانون نظام مهندسی، شیوه نامه پیوست اداره جلسات، از سوی شورای نظام مهندسی ابلاغ شد و هیئت مدیره در گذشته براساس این ایین نامه رفتار می کردند اما خلا این ایین نامه در هشتمین دوره انتخابات هیئت مدیره نظام مهندسی مشخص شد .
نامزدهای دور جدید از این خلاء قانونی استفاده می کنند و برای اینکه حرف خود را به کرسی بنشانند با عدم حضور جلسه را از رسمیت خارج می کنند و امروز اخرین فرصت وزارت راه و شهرسازی برای تعیین هیئت مدیره به این اعضا بود که اگر عضو هیئت مدیره تعیین نشود نهایتا هیئت مدیره منحل و انتخابات ملغی تلقی می شود .
با توجه به اینکه اسلامی وزیر راه و شهرسازی سیاست تنش زدایی را در دستور کار خود دارد و قصد انحلال هیئت مدیره را ندارد و فرصت یکماه برای تعیین تکلیف هیئت مدیره را داد اما همچنان این سازمان که وظایفش امیخته با جان مردم و کیفیت محصولشان است بلاتکلیف است.
برخی از اعضای هیئت مدیره این سازمان خواهان اصلاح شیوه نامه ها هستند وهمچنین برای کاستن از تنش های این سازمان از مسولان وزارت راه و شهرسازی خواستار تشکیل جلسه ای در وزارت راه و شهرسازی هستند وعدم حضور هر یک از اعضا به منزله غیبت تلقی شود و درنهایت هیئت مدیره مشخص شود.
هدف اصلی نظام مهندسی باید افزایش کیفیت ساخت و سازها و خدمات رسانی باشد اما با این روندی که برخی از اعضای هیئت مدیره در پیش گرفتند باید دوباره منتظر خبرهایی چون اختلاس 20 میلیارد تومانی باشیم و هرگونه مشکلی در این زمان رخ دهد مسولیت ان برعهده هیئت مدیره دوره هشتم است این درحالیست که تا کنون هنوز هیئت رئیسه مستقر و مسئول (رئیس، نواب رئیس، دبیر و خزانه دار) انتخاب نشده اند.
بدلیل اینکه در گذشته بیشترین تصمیات در این سازمان را ریاست و هیئت رئیسه می گرفتند اکنون هریک از کاندیدهای منتخب مهندسان برای خود سهم و جایگاهی خاص را می خواهند؛ و عملا شایسته سالاری در این سازمان جایگاهی ندارد. سازمانی که نقش مهمی را در امر ساخت و ساز در پایتخت را ایفا می کند.
عدم جمع بندی و نتیجه گیری اعضا باعث شد تا اداره کل راه و شهرسازی استان تهران به موضوع انتخاب هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران ورود پیدا کند و در نامه ای که از سوی محمد زاده خطاب به احمد خرم، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان ارسال شده ،تاکید شده که با توجه به عدم تشکیل اولین جلسه هیئت مدیره دور هشتم سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران و علی رغم گذشت بیش از شش هفته از تاریخ اعتبار اعطای اعتبارنامه اعضای هیئت مدیره و مشکلات پیش آمده برای اعضای سازمان و اخلال در انجام امورات ، نظر به اینکه در مفاد قانون نظام مهندسی وکنترل ساختمان و آیین نامه اجرایی آن وزارت راه وشهرسازی در این خصوص، اعلام نظیری تاکنون واصل نگردیده است، بدین وسیله رئیس(احمدخرم) و خزانه دار (حیدرجهان بخش) به کار خود ادامه دهند.
این درحالیست که به گفته اعضا ، حضور رییس و خزانه داری دوره گذشته در سمت خود قانونی نیست.
امروز هم جلسه برگزار نشد و اختلاف اعضا همچنان ادامه دارد و با توجه به تخلف محرزی که این اعضا انجام می دهند وزیر راه و شهرسازی سریعتر در این باره باید تصمیم گیری و آن را ابلاغ کند.
سازمان نظام مهندسی ساختمان سازمانی غیر دولتی است که در جهت تحقق قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان تاسیثس شد اما تا به امروز تا چه میزان به این اهداف رسیده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: انتخابات نظام مهندسی استان تهران مهندسان پروانه اشتغال اختلاف اعضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۶۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیر جدید مجتمع مس سونگون منصوب شد

به گزارش خبرنگار مهر، عظمایی پیش از این به عنوان مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در دومین دوره مدیریتی خود در این سازمان مشغول به خدمت بود، سابقه ریاست سازمان صمت استان‌های اردبیل و استان البرز و همچنین دو دوره در ریاست صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی را در کارنامه خود دارد.

وی همچنین در جایگاه‌های تصمیم ساز رئیس هیئت مدیره شرکت کلرپارس وابسته به شستا؛ عضو هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی و عضو هیئت مدیره نمایشگاه بین المللی حضور داشته است.

عظمایی که تجربه مدیریت در دو شهرستان استان را هم دارد و مدتی به عنوان مجری طرح تولید آلومینا ازنفلین سینیت سراب و رئیس هیت مدیره و مدیرعامل شرکت بزرگ فولاد آذربایجان در شهرستان میانه را بر عهده داشته است.

کد خبر 6056902

دیگر خبرها

  • شکوری: نمی‌توانم کمک مالی به پرسپولیس کنم
  • شکوری: حضورم در هیئت مدیره پرسپولیس منتفی است
  • افزایش ظرفیت شبکه IP کشور در سال ۱۴۰۲
  • ظرفیت شبکه آی‌پی کشور در ۱۴۰۲ افزایش یافته است
  • ظرفیت شبکه آی پی کشور در سال ۱۴۰۲ افزایش یافته است
  • ظرفیت شبکه آی پی کشور در سال ۱۴۰۲ افزایش یافت
  • افزایش اولیه تعرفه خدمات مهندسی در سال آینده
  • ظرفیت شبکه IP کشور در سال ۱۴۰۲ افزایش داشت
  • مدیر جدید مجتمع مس سونگون منصوب شد
  • مصلی سمنان به قطب فرهنگی شهر و استان تبدیل خواهد شد