Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-19@02:42:00 GMT

وضعیت جوی چند روز آینده کشور؟

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۶۳۸۴

روز دوشنبه با ورود سامانه بارشی از غرب کشور، در غرب ، شمال غرب و سواحل غربی خزر و از اواخر وقت این روز، در استان‌های تهران، البرز و قزوین، افزایش ابر، بارندگی و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که بارش در مناطق سردسیر به صورت برف است. ناطقان: بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیشیابی هواشناسی امروز و فردا در اغلب مناطق کشور جوی آرام حاکم است که پیامد آن افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت تهران، کرج و اصفهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



از بعد از ظهر یکشنبه در سواحل غربی دریای خزر و استان اردبیل، افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

از روز دوشنبه به تدریج با ورود سامانه بارشی از غرب کشور، ابتدا در غرب و از بعد از ظهر دوشنبه در شمال غرب کشور و سواحل غربی خزر از اواخر وقت روز دوشنبه در استان‌های تهران، البرز و قزوین افزایش ابر، بارندگی گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود که بارش در مناطق سردسیر و ارتفاعات به صورت برف است.

روز سه‌شنبه علاوه بر مناطقی که ذکر شد، در جنوب غرب، سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور بارندگی رخ خواهد داد.

امروز خلیج فارس مواج است و در شرق تنگه هرمز در بعد از ظهر امروز افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود، همچنین روز دوشنبه دریای خزر مواج است.

آسمان تهران فردا صاف همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 12 و6 درجه خواهد بود.

روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 25 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 5 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی 97-98 (مهر 97) تا 17 آذرماه 79.7 میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 25.7 میلی‌متر بود، بنابراین تا این تاریخ بارش سال جاری 210.6 درصد بیشتر از سال زراعی گذشته ‌است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور 45.1 میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری 76.9 درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته یازدهم سال زراعی متعلق به منطقه مریوان استان کردستان 142.6 میلی‌متر است.

میانگین گرمترین منطقه میناب در استان هرمزگان 32.2 درجه سلسیوس و میانگین سردترین منطقه لاله‌زار در استان کرمان به میزان منفی 9 درجه سلسیوس بوده است. منبع: فارس برچسب ها: افزایش آلاینده ها ، بارش ها ، کاهش دما

منبع: ناطقان

کلیدواژه: افزایش آلاینده ها بارش ها کاهش دما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۶۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش‌ها در اکثر مناطق کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: دوشنبه ۲۸ اسفند، با ورود سامانه بارشی به کشور در استان‌های واقع در نیمه غربی کشور، سواحل غربی و مرکزی دریای خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی، بارندگی، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در نقاط مستعد، بارش تگرگ در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مرتفع و سردسیر، بارش برف و کولاک برف رخ خواهد داد.

سه شنبه ۲۹ اسفندماه نیز این سامانه بارشی ضمن تقویت در مناطق یاد شده جنوب کشور را نیز تحت تأثیر خود قرار خواهد داد.

همچنین چهارشنبه ۱ فروردین ۱۴۰۳، در اکثر مناطق کشور به جز برخی نقاط استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان، بارش پراکنده و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

سه شنبه و چهارشنبه دریای خزر و از دوشنبه تا چهارشنبه خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد شد.

کد خبر 6057833

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت آب‌وهوا و ترافیک جاده‌ای؛ دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
  • از بارش باران بی‌سابقه در غرب تا ترافیک کشنده در شمال؛ وضعیت جاده‌ها و آب‌وهوا در اولین روزهای سال ۱۴۰۳
  • تداوم بارش‌ها در اکثر مناطق کشور
  • پلیس: ۳ روز آینده سفر نروید/ شرایط جوی مناسب نیست
  • هشدار مهم پلیس به مسافران برای سه روز آینده
  • هشدار مهم پلیس به مسافران نوروزی برای سه روز آینده/ جاده‌ها این ۵ استان خطرناک می‌شوند
  • هشدار پلیس به مسافران نوروزی: طی ۳ روز آینده شرایط جوی برای سفر مناسب نیست
  • ورود سامانه بارشی جدید همراه با رگبار از دوشنبه
  • بارش فراگیر از دوشنبه تا ۵ فروردین | بیشترین باران در این مناطق کشور | اعلام وضعیت بارش ها در نوروز در کشور
  • وضعیت بارندگی در تهران از دوشنبه تا چهارشنبه ، روز اول عید