Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا جمعی از شرکت کنندگان در آزمون استخدامی پالایشگاه بیدبلند2 مدت هاست نسبت به آنچه بی عدالتی در نحوه برگزاری آزمون و پذیرفته شدگان می خوانند، اعتراض داشته و خواستار رفع این نواقص و ابهامات هستند.
یکی از جوانان شرکت کننده در این آزمون به ایرنا گفت: جوانان شهرستان بهبهان باوجود استعداد، با معضل بیکاری روبه رو هستند، و با وجود ابهاماتی که در این آزمون وجود داشت در آن شرکت کردیم و امیدوار بودیم سهم نیروهای بومی در استخدام این پالایشگاه افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


م. شمس الدینی یکی دیگر از شرکت کنندگان در این آزمون گفت: بیشتر سوالات آزمون استخدامی از سئوالات سخت کنکور ارشد 95 و 96 بود به طوریکه با مقایسه کارنامه های رتبه برتر همان 2 سال نیز مشخص شد که حتی آنها نیز به تعداد بالایی از سئوالات سخت پاسخ نداده اند.
سعید محلی یکی دیگر از معترضان با نمایشی خواندن این آزمون ادامه داد:پیگیری بسیاری برای گرفتن کارنامه آزمون و مشاهده درصدها انجام دادیم اما از دادن کارنامه هم دریغ کردند و پس از آن تعدادی از جوانان به تهران مراجعه کردند که در آنجا تنها به آنها گفته شد رتبه شما کمتر از حدمجاز بوده است.
پیشتر فرماندار بهبهان در جمع این معترضان گفته بود: اعتراضات مستدل و قابل استناد و مطالباتی که قابل پیگیری باشد را تا حصول نتیجه پیگیری خواهیم کرد.
محمد حری ادامه داد: اولویت ما در بحث اشتغال بکار‌گیری نیروی بومی است و همه تلاش خود را در این راستا بکار بسته و خواهیم بست؛ طبق آخرین آمار استخراجی از نتیجه آزمون از مجموع پذیرفته شدگان 41.4 درصد بومی شهرستان بهبهان و 29.6 درصد بومی استان خوزستان و 29 درصد غیر بومی ، یعنی 71 درصد نیروهای پذیرفته شده در آزمون بومی بهبهان و خوزستان هستند.
بخشی از اعتراضات نیز به سئولات این آزمون بود که دانشگاه امیرکبیر به عنوان مجری برگزار کننده این آزمون در جوابیه ای نوشته بود: آزمون استخدامی پالایشگاه گاز بید بلند خلیج فارس در تاریخ 29 تیر 1397 در سلامت کامل و با کنترل فراوان انجام شد. در این آزمون تعداد 13هزارو 138 نفر ثبت نام کردند که حدود 9هزار و 500 نفر از این تعداد در آزمون مذکور شرکت کردند.
بر پایه این اطلاعیه از این تعداد هفت هزار و 558 نفر خوزستانی بوده که نزدیک به 60 درصد کل شرکت‌کنندگان را شامل می‌شوند که با توجه به ضریب امتیازات ویژه 1.15 برای خوزستان و 1.30 برای شهرستان بهبهان امکان پذیرش نیروهای بومی بسیار بالا است.
این دانشگاه در پاسخ به اعتراض جوانان مبنی بر سخت بودن تمام سئوالات و استفاده از سئوالات کنکور 95 و 96 آورده است: درجه سختی در آزمون‌ها نسبی بوده و بسته به اینکه چه درصدی از سئوالات پاسخ داده می‌شود و نمودار پاسخگویی سوالات به چه صورت است با الگوریتم‌های استاندارد نمره تراز محاسبه می‌شود.
در ادامه آمده است: کلیه این فرآیندها ماشینی بوده و برای همه شرکت‌کنندگان به‌صورت یکسان اعمال می‌شود از این رو شرکت کنندگان فقط با یکدیگر مقایسه می‌شوند. همچنین لازم به ذکر است که در اطلاعیه آزمون در سایت شرکت منابع آزمون اعلام شده و خارج از منابع مذکور سئوال داده نشده است.
مدیر روابط عمومی پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس پیشتر به ایرنا گفته بود: برخی از اعتراضات به نحوه سئوالات آزمون بود که دانشگاه امیرکبیر به عنوان مرجع معتبر علمی که سابقه بسیاری در برگزاری آزمون استخدامی دارد باید پاسخگوی نحوه طراحی سوالات باشد.
هدایت ا... درخشنده افزود: به معترضان گفته شد که درخواست خود را به صورت مکتوب به ما ارایه دهند تا مطالبات آنها بررسی شود.
پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس که تامین کننده میعانات گازی است و در شهرستان بهبهان قرار دارد 29 تیر امسال برای جذب نیروی کار موردنیاز اقدام به برگزاری آزمون در 2 شهرستان بهبهان و کلانشهر تهران کرد که پس از اعلام نتایج این آزمون، برخی جوانان بومی بهبهان به نحوه برگزاری آزمون، سئوالات و پذیرفته شدگان اعتراض کردند.
مقرر است روز یکشنبه هفته جاری نشستی با حضور معترضان و مسئولان مربوطه در فرمانداری بهبهان پیرامون این امر برگزار شود.
9887/ 6037
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف استاندارد خلیج فارس کنکور مدیر روابط عمومی نیروی کار منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۶۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت ۵۰۰ مددجوی ندامتگاه فردیس در آزمون فنی و حرفه‌ای

۵۰۰ مدد‌جوی زن و مرد ندامتگاه فردیس در آزمون فنی و حرفه ای این زندان شرکت کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، در راستای توانمند سازی و مهارت آموزی زندانیان و با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای استان البرز 500 مددجوی زن  و مرد آزمون 9 رشته‌ی جوشکاری، برق، آشپزی، نانوای نان های حجیم، مکانیک خودرو، گیاهان دارویی، تاسیسات لوله کشی ساختمان شرکت داشتند.

سید رضا تهامی رییس ندامتگاه فردیس با اعلام این خبر گفت: رشته‌های این دوره کاربردی و متناسب با نیاز جامعه تعریف شده و مهمتر اینکه با استقبال و شرکت بی نظیر مددجویان نسبت به دوره های قبل برگزار شد.

وی در ادامه افزود: از همه مسئولان حوزه اشتغال و حرفه آموزی علی الخصوص مربیان فنی حرفه ای که درطول سال جاری برای تشکیل و همچنین ترغیب مددجویان به مهارت آموزی زحمات زیادی کشیده اند قدردانی می‌کنم و امیدوارم در آینده اینگونه برنامه ها تداوم داشته باشد.

انتهای پیام/

 

  

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • استعفای کاظم صدیقی در هاله‌ای از ابهام / قلهکی: تا این لحظه استعفا نداده است
  • استعفای کاظم صدیقی در هاله ای از ابهام /قلهکی:تا این لحظه استعفا نداده است
  • بومی‌سازی تولید شیرآلات صنعتی ضداسید در کرج
  • خواستار توقف مازوت‌سوزی در اصفهان هستیم
  • نماینده پارلمان فرانسه خواستار تحریم شرکت‌های حامی اسرائیل شد
  • ایمن سازی طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در بهبهان
  • بومی‌گزینی شرط اساسی امضای قرارداد با پیمانکاران است
  • تظاهرات در پاریس؛ فرانسوی‌ها خواستار خروج از ناتو شدند
  • شرکت ۵۰۰ مددجوی ندامتگاه فردیس در آزمون فنی و حرفه‌ای
  • برگزاری بیش از ۱۵۰ مورد جشنواره های فرهنگی ورزشی شهری و بومی محلی در پارس آباد