Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@10:35:03 GMT

زنجیره منتهی به حیات در استان کرمان رو به زوال است

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۶۴۱۶

زنجیره منتهی به حیات در استان کرمان رو به زوال است

کرمان - ایرنا - نماینده پنج شهرستان جنوب کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت : زنجیره منتهی به حیات در استان کرمان رو به نابودی است و کرمان در حوزه آب مشکل دارترین استان کشور بشمار می رود.

به گزارش ایرنا، یحیی کمالی پور روز شنبه در نهمین شورای اداری استان کرمان با اشاره به اینکه حال استان کرمان خیلی خوب نیست افزود: مدیریت ناصحیح منابع آبی در ادوار مختلف منظومه ای از چاه های غیرمجاز را ایجاد کرده که این امر سبب خروج کنترل منابع آبی از دست متولیان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان داشت: استان کرمان همچنین در خاک و محیط زیست وضعیت خوبی را تجربه نمی کند و دومین استان ریزگردی کشور است که مردم اغلب مناطق استان خاک تنفس می کنند.
نماینده پنج شهرستان جنوب کرمان در مجلس شورای اسلامی مشکلات بیان داشت: با وجود همه تلاش های انجام گرفته در حوزه امنیت، قاچاق مواد مخدر، افاغنه، سوخت و دام کرمان را به یکی از استان های پرخطر تبدیل کرده و امنیت غذایی ما در رتبه بندی جزو نامناسب ها اعلام شده که امیدواریم استاندار و مدیران اجرایی برای رفع دغدغه مردم تلاش کنند.
کمالی پور به آمار اعلام شده 11 و نیم درصد رشد بیکاری در استان کرمان اشاره کرد و گفت: مردم در معیشت مشکل دارند که این مهم نگاه عمیق تر مسئولان به جنوب استان کرمان را می طلبد.
وی با اشاره به اینکه توسعه فناوری در حوزه عمومی باید مزایایی داشته باشند گفت: در زمینه دولت الکترونیک باید به کوچک شدن دولت، تجمیع و به روز شدن اطلاعات و کاهش فساد اداری برسیم که در این راه خدمات دهنده و خدمات گیرنده ها دو مانع اساسی هستند.
نماینده پنج شهرستان جنوب کرمان در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: هنوز 80 درصد روستاهای جنوبی فاقد پوشش شبکه ای و یکهزار و 200 کیلومتر راه فاقد دسترسی در جنوب استان کرمان وجود دارد.
9895/ 5054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي نماينده ريزگردها حيات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۶۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قانونی شدید با صنوف متخلف کرمانشاه در ایام منتهی به عید نوروز

مدیرکل تعزیزات حکومتی استان کرمانشاه با بیان اینکه تعطیلی و پلمب واحدهای پرتخلف جزو اولویت‌های طرح نظارتی ماه مبارک رمضان و عید نوروز است گفت: جرائم سنگین و برخوردها قاطع است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، قهرمان شاهی شنبه _ بیست و ششم اسفند _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سازمان تعزیرات حکومتی سه وظیفه اساسی در خصوص برخورد با تخلفات حوزه‌های کالا و خدمات (بازار)، قاچاق کالا و ارز و همچنین حوزه بهداشتی را عهده‌دار است.

وی با اشاره به ارسالی پرونده از ۱۹ سازمان و مرجع به تعزیرات حکومتی، افزود: پرونده‌های حوزه بازار و ارزاق مردم از سوی اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت به تعزیرات ارسال می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه میانگین رسیدگی به پرونده‌ها در حوزه کالا و خدمات را ۱۱ روز اعلام و خاطرنشان کرد: زمان صدور رأی برای پرونده ۱۱ روز است.

شاهی تعداد پرونده مورد رسیدگی در این حوزه را ۲۰ هزار پرونده با وصولی جرایم ۱۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه داد: جرایم سنگین و برخورد قاطع است، علاوه بر جزای نقدی بحث تعطیلی اصناف متخلف را نیز داریم.

وی با اشاره به طرح نظارتی ماه مبارک رمضان و عید نوروز، تاکید کرد: به‌رغم اینکه تعزیرات وظیفه‌ای در حوزه نظارت ندارد، اما از ۱۵ اسفندماه تا ۲۱ فروردین‌ماه تیم‌های دو نفره تعزیرات با حضور رئیس شعبه تعزیر به همراهی بازرسان اتاق اصناف و سازمان صمت در دو نوبت صبح و عصر بر بازار نظارت دارند و تعطیلی و پلمب واحدهای پر تخلف هم جزو اولویت‌های این طرح است.

مدیرکل تعزیزات حکومتی استان کرمانشاه از مردم درخواست کرد، در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی اعم از احتکار، تقلب، گران فروشی و کم‌فروشی به سامانه ۱۳۵ تعزیرات یا ۱۲۴ صمت اطلاع‌رسانی کنند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

کد خبر 736747

دیگر خبرها

  • صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در سه حوزه‌ انتخابیه سمنان تایید شد
  • مسجد محور فعالیت‌های دینی و انقلابی
  • حقوق کارگران باید متناسب با نرخ تورم افزایش یابد
  • افزایش حقوق کارگران باید متناسب با نرخ تورم باشد
  • تایید صحت انتخابات ۱۰ حوزه انتخابیه آذربایجان شرقی
  • شورای نگهبان نتیجه انتخابات در ۶ حوزه کرمان را تایید کرد
  • استاندار کردستان: سال آینده شاهد رونق اقتصادی در کردستان خواهیم بود
  • خبر خوش یک نماینده مجلس درباره کاهش مدت خدمت سربازی
  • واقعه «۵ رمضان» در اصفهان ، پیشگام تمام حرکت‌های انقلابی در کشور است
  • برخورد قانونی شدید با صنوف متخلف کرمانشاه در ایام منتهی به عید نوروز