Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، این عمل جراحی پیشرفته برای اولین بار در استان اردبیل، در بیمارستان امام رضا (ع) توسط علی اکبر مرادی جراح و متخصص اورولوژی و فلوشیپ انجام شد.

 این جراح در خصوص این عمل در جمع خبرنگاران تصریح کرد: این روش بیشتر در مورد درمان سنگ‌های کلیه بزرگ‌تر از دو سانتی متر با ایجاد شکافی به اندازه یک سانتی متر برای عمل بکار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرادی با تاکید برکاهش عوارض عمل و مدت زمان بستری بیمار پس از این عمل، افزود: سنگ‌های کلیه‌ای که در گذشته جهت درمان آن‌ها نیاز به عمل جراحی و بستری شدن در بیمارستان به مدت طولانی بود با اجرای این روش مرخصی جراحی به دو الی چهار روز کاهش یافته است که مدت زمان آن نسبت به روش‌های قدیمی عمل باز بسیار کمتر است.

 جراح و متخصص اورولوژی و فلوشیپ آندواورولوژی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: این روش در مقایسه با روش‌های جراحی قدیمی، در درمان سنگ‌های بزرگ کلیه موثرتر است و معایبی ندارد، ضمن اینکه تجهیزات پیشرفته این روش مستلزم دانش و تخصص است که موجب ایمنی بیمار می‌شود.

 مرادی با بیان اینکه این عمل جراحی پیشرفته امروزه در 12 مرکز استان در کشور انجام می‌گیرد، یادآور شد: دستگاه خریداری شده «پی سی ان ال» برای بیمارستان امام رضا جزو پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها در سطح کشور و حتی دنیا می‌باشد و برای انجام آن نیاز به گذراندن ۲۴ ماه دوره تکمیلی فوق تخصصی (فلوشیپ) است.

گفتنی است، هزینه انجام این عمل در مراکز درمانی خصوصی بین پنج تا ۱۰ میلیون تومان است.

کد خبر 4485678

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی اردبیل سنگ کلیه علی اکبر مرادی عمل جراحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۶۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۴۷۴ هزار نفر از خدمات بیمارستان علامه بهلول گنابادی شهرستان گناباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی علامه بهلول گنابادی  با اشاره به ویزیت ۱۰۱ هزار و ۳۹۸ نفر توسط پزشکان عمومی در اورژانس بیمارستان علامه بهلول گنابادی در سال ۱۴۰۲ گفت: در همین مدت ۱۱۰ هزار و ۵۷۴ نفر از خدمات سرپایی بخش اورژانس شامل تزریقات، سرم تراپی، پانسمان، بخیه و سونداژ بهره‌مند شدند.

مهدی پاسبان با اشاره به انجام ۹ هزار و ۳۷۱ عمل جراحی در زمینه‌های جراحی عمومی، جراحی مغز و اعصاب، ارتوپدی و ارولوژی در این بیمارستان افزود: در همین مدت ۹۴ هزار و ۶۵۸ نفر از خدمات تشخیصی بخش پاراکلینیکی طب تصویری این بیمارستان استفاده کردند.

وی گفت: پاسبان انجام حدود ۲۶۸ هزار آزمایش برای بیش از ۳۴ هزار نفر را از دیگر خدمات انجام شده عنوان کرد و افزود: هفت هزار و ۸۰۴ نفر مادر باردار در طول دوران بارداری از خدمات تریاژ مامایی بهره‌مند شدند.

پاسبان با اشاره به بهره‌مندی ۳۱ هزار و ۸۷۵ نفر از خدمات کلینیک تخصصی بیمارستان علامه بهلول افزود: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۶۰ هزار نفر توسط پزشکان متخصص و فوق تخصص بیمارستان علامه بهلول گنابادی ویزیت شدند.

دیگر خبرها

  • تصمیم سخت ستاره چلسی: تردید برای جراحی
  • کمک فوری برای جراحی کودک 7 ساله
  • ۱۶ هزار و ۲۷۸ عمل جراحی در بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان مرکزی انجام شد
  • درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود
  • درمان رایگان بیماران بی بضاعت به همت پزشک فارسی + فیلم
  • انجام بیش از ۱۱۰ هزار عمل جراحی برای زوج‌های نابارور
  • درمان رایگان بیماران بی بضاعت توسط پزشک خیر اندیش
  • بهره مندی ۴۷۴ هزار نفر از خدمات بیمارستان علامه بهلول گنابادی شهرستان گناباد
  • درمان رایگان انواع سرطان‌ها در دست برنامه‌ریزی است
  • تعیین ظرفیت ۶۰۰ نفری در دوره فلوشیپ پزشکی سال ۱۴۰۳