Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اهواز - ايرنا - جمعي از جوانان بهبهاني روز شنبه با حضور در مقابل ساختمان فرمانداري اين شهرستان خواستار رسيدگي به پرونده استخدامي هاي پالايشگاه بيدبلند و رفع ابهام از آزمون برگزار شده اين پالايشگاه شدند.

به گزارش ايرنا جمعي از شرکت کنندگان در آزمون استخدامي پالايشگاه بيدبلند2 مدت هاست نسبت به آنچه بي عدالتي در نحوه برگزاري آزمون و پذيرفته شدگان مي خوانند، اعتراض داشته و خواستار رفع اين نواقص و ابهامات هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


يکي از جوانان شرکت کننده در اين آزمون به ايرنا گفت: جوانان شهرستان بهبهان باوجود استعداد، با معضل بيکاري روبه رو هستند، و با وجود ابهاماتي که در اين آزمون وجود داشت در آن شرکت کرديم و اميدوار بوديم سهم نيروهاي بومي در استخدام اين پالايشگاه افزايش يابد.
م. شمس الديني يکي ديگر از شرکت کنندگان در اين آزمون گفت: بيشتر سوالات آزمون استخدامي از سئوالات سخت کنکور ارشد 95 و 96 بود به طوريکه با مقايسه کارنامه هاي رتبه برتر همان 2 سال نيز مشخص شد که حتي آنها نيز به تعداد بالايي از سئوالات سخت پاسخ نداده اند.
سعيد محلي يکي ديگر از معترضان با نمايشي خواندن اين آزمون ادامه داد:پيگيري بسياري براي گرفتن کارنامه آزمون و مشاهده درصدها انجام داديم اما از دادن کارنامه هم دريغ کردند و پس از آن تعدادي از جوانان به تهران مراجعه کردند که در آنجا تنها به آنها گفته شد رتبه شما کمتر از حدمجاز بوده است.
پيشتر فرماندار بهبهان در جمع اين معترضان گفته بود: اعتراضات مستدل و قابل استناد و مطالباتي که قابل پيگيري باشد را تا حصول نتيجه پيگيري خواهيم کرد.
محمد حري ادامه داد: اولويت ما در بحث اشتغال بکار‌گيري نيروي بومي است و همه تلاش خود را در اين راستا بکار بسته و خواهيم بست؛ طبق آخرين آمار استخراجي از نتيجه آزمون از مجموع پذيرفته شدگان 41.4 درصد بومي شهرستان بهبهان و 29.6 درصد بومي استان خوزستان و 29 درصد غير بومي ، يعني 71 درصد نيروهاي پذيرفته شده در آزمون بومي بهبهان و خوزستان هستند.
بخشي از اعتراضات نيز به سئولات اين آزمون بود که دانشگاه اميرکبير به عنوان مجري برگزار کننده اين آزمون در جوابيه اي نوشته بود: آزمون استخدامي پالايشگاه گاز بيد بلند خليج فارس در تاريخ 29 تير 1397 در سلامت کامل و با کنترل فراوان انجام شد. در اين آزمون تعداد 13هزارو 138 نفر ثبت نام کردند که حدود 9هزار و 500 نفر از اين تعداد در آزمون مذکور شرکت کردند.
بر پايه اين اطلاعيه از اين تعداد هفت هزار و 558 نفر خوزستاني بوده که نزديک به 60 درصد کل شرکت‌کنندگان را شامل مي‌شوند که با توجه به ضريب امتيازات ويژه 1.15 براي خوزستان و 1.30 براي شهرستان بهبهان امکان پذيرش نيروهاي بومي بسيار بالا است.
اين دانشگاه در پاسخ به اعتراض جوانان مبني بر سخت بودن تمام سئوالات و استفاده از سئوالات کنکور 95 و 96 آورده است: درجه سختي در آزمون‌ها نسبي بوده و بسته به اينکه چه درصدي از سئوالات پاسخ داده مي‌شود و نمودار پاسخگويي سوالات به چه صورت است با الگوريتم‌هاي استاندارد نمره تراز محاسبه مي‌شود.
در ادامه آمده است: کليه اين فرآيندها ماشيني بوده و براي همه شرکت‌کنندگان به‌صورت يکسان اعمال مي‌شود از اين رو شرکت کنندگان فقط با يکديگر مقايسه مي‌شوند. همچنين لازم به ذکر است که در اطلاعيه آزمون در سايت شرکت منابع آزمون اعلام شده و خارج از منابع مذکور سئوال داده نشده است.
مدير روابط عمومي پالايشگاه بيدبلند خليج فارس پيشتر به ايرنا گفته بود: برخي از اعتراضات به نحوه سئوالات آزمون بود که دانشگاه اميرکبير به عنوان مرجع معتبر علمي که سابقه بسياري در برگزاري آزمون استخدامي دارد بايد پاسخگوي نحوه طراحي سوالات باشد.
هدايت ا... درخشنده افزود: به معترضان گفته شد که درخواست خود را به صورت مکتوب به ما ارايه دهند تا مطالبات آنها بررسي شود.
پالايشگاه گاز بيدبلند خليج فارس که تامين کننده ميعانات گازي است و در شهرستان بهبهان قرار دارد 29 تير امسال براي جذب نيروي کار موردنياز اقدام به برگزاري آزمون در 2 شهرستان بهبهان و کلانشهر تهران کرد که پس از اعلام نتايج اين آزمون، برخي جوانان بومي بهبهان به نحوه برگزاري آزمون، سئوالات و پذيرفته شدگان اعتراض کردند.
مقرر است روز يکشنبه هفته جاري نشستي با حضور معترضان و مسئولان مربوطه در فرمانداري بهبهان پيرامون اين امر برگزار شود.
9887/ 6037
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۶۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نوروزگاه وبازارچه عشایری سمیرم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ فرماندار سمیرم در آیین افتتاح نوروزگاه‌ها در این شهرستان گفت: مسافران نوروزی که در مسیر جاده‌های این شهرستان در تردد هستند می‌توانند از ظرفیت این نوروزگاه‌ها بهره‌مند شوند.
اصغر هدایت، هدف از برپایی این نوروزگاه‌ها را معرفی فرهنگ و آداب و رسوم اقوام شهرستان با حفظ شان و منزلت ماه مبارک رمضان بیان کرد و افزود: دراین نوروزگاه‌ها محصولاتی از جمله صنایع دستی، لبنیات، گیاهان دارویی و محصولات کشاورزی بومی منطقه برای ارائه به مسافران و گردشگران عرضه شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


وی گفت: حضور سه قوم فارس، لر و ترک در کنار هم در این شهرستان از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این شهرستان است که در کنار هم فرهنگ و رسوم سنتی خود را در هم آمیخته و حفظ کرده اند.
فرماندار گفت: تلاش شده در این نوروزگاه آداب و رسوم و فرهنگ عشایری شهرستان سمیرم به نمایش گذاشته شود که صنایع‌دستی، سوغات، لبنیات و محصولات بومی شهرستان را شامل می‌شود و آئین‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی را در طول ایام نوروز در بخش وردشت به نمایش خواهیم گذاشت.
شهرستان سمیرم با ۵۴ نقظه گردشگری مقصد طبیعت گردی و با شش شهر چهار بخش و ۱۲۰ روستا و ابادی در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

 

دیگر خبرها

  • برپایی نوروزگاه وبازارچه عشایری سمیرم
  • زمین طرح جوانی جمعیت تنها به ساکنان بومی اختصاص می‌یابد
  • ایمن سازی طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در بهبهان
  • بومی‌گزینی شرط اساسی امضای قرارداد با پیمانکاران است
  • ۱۰۰ هزار قطعه طیور شهرستان علیه نیوکاسل واکسینه شد
  • جهش تولید در دیمزار‌های شهرستان تفت باکشت گیاه آنغوزه
  • جهش تولید در دیمزارهای تفت با کشت گیاه آنغوزه
  • برگزاری بیش از ۱۵۰ مورد جشنواره های فرهنگی ورزشی شهری و بومی محلی در پارس آباد
  • آخرین مهلت انتخاب محل آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی اعلام شد
  • فردا آخرین مهلت انتخاب محل در آزمون دستیاری فوق تخصصی پزشکی