Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشریه فرانسوی لیبراسیون نوشت حدود بیست روزنامه نگار قصد دارند از پلیس فرانسه به علت رفتار خشونت باری که در تظاهرات اعتراض آمیز هفته‌های اخیر با آن‌ها شده است، شکایت کنند.

این روزنامه نگاران که دو تن از آن‌ها برای لیبراسیون کار می‌کنند، اعلام کرده اند در تظاهراتی که در اعتراض به نظام سرمایه داری در هشتم دسامبر برگزار شد، نیرو‌های پلیس فرانسه رفتار خشونت آمیزی با آن‌ها داشته و وسایل حفاظتی آن‌ها را ضبط کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ژرمی آسو، وکیل مدافع این روزنامه نگاران در نامه‌ای که برای وزارت کشور فرانسه، دادستانی و اداره پلیس پاریس ارسال شد اعلام کرد شواهد دال بر رفتار خشونت آمیز پلیس با معترضان که از نقاط مختلف فرانسه دریافت شده، متعدد است. موارد رفتار ناشایست پلیس با معترضان و جراحاتی که تظاهرکنندگان به علت برخورد‌های پلیس داشته اند شدیدتر از آن است که بتوان توجیهی برایش پیدا کرد.

در این نامه خطاب به مسئولان نهاد‌های یاد شده تاکید شده است: "وظیفه شماست که به نیرو‌های پلیس خود دستور دهید در تظاهرات و تجمعات اعتراض آمیز از ضبط ابزار و وسایل حفاظتی روزنامه نگاران از قبیل عینک و ماسک ضدگاز که برای حرفه آن‌ها اجتناب ناپذیر است خودداری کنند."

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: فرانسه خشونت سرمایه داری وزارت کشور ماسک خشونت فرانسه اعتراضات روزنامه نگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۶۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری وال استریت ژورنال از موضع امارات و عربستان در جریان حمله ایران به اسرائیل

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات عرب فاش کرد که عربستان و امارات از باز کردن حریم هوایی خود به روی آمریکا و رژیم صهیونیستی برای دفع حمله بی‌سابقه ایران در شنبه گذشته خودداری کردند.

به گزارش مشرق، به نوشته این روزنامه، آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌خواستند از حریم هوایی ۲ کشور برای رهگیری موشک‌ها و پهپادهای پرتاب شده توسط جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند، اما عربستان و امارات چنین فرصتی را به آنها ندادند.

در عین حال مقامات عرب خاطرنشان کردند ۲ کشور عربی با ایالات متحده و اسرائیل تنها به تبادل اطلاعات پرداختند که به ادعای این منابع در دفع حملات ایران نقش داشته‌است.

وال استریت ژورنال همچنین اشاره می‌کند، ریاض و ابوظبی سعی کرده‌اند در مورد درگیری شدید در خاورمیانه بی‌طرف بمانند.

این گزارش در حالی منتشر شده که منابع آگاه در گفت‌وگو با «العربیه» هر گونه مشارکت عربستان در رهگیری حملات موشکی و پهپادی ایران به فلسطین اشغالی را تکذیب کردند.

منابع مطلع شامگاه دوشنبه به العربیه گفتند هیچ وبگاه رسمی عربستان اظهاراتی مبنی بر مشارکت این کشور در رهگیری حملات اخیر ایران منتشر نکرده است.

پیش‌تر برخی منابع خبری رژیم صهیونیستی با انتشار اخباری و منسوب کردن آن به یک پایگاه خبری رسمی سعودی مدعی شدند عربستان در ائتلاف دفاعی اخیری که برای مقابله با حملات ایران شکل گرفته، ایفای نقش داشته است.

ایران شامگاه شنبه با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد به سوی فلسطین اشغالی به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری تهران در دمشق پاسخ داد.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • روزنامه‌نگاران رکن اصلی جهاد تبیین هستند
  • (تصاویر) از اهتزاز پرچم حزب‌الله تا آتش زدن پرچم آمریکا در قلب ایالات متحده
  • افشاگری وال استریت ژورنال از موضع امارات و عربستان در جریان حمله ایران به اسرائیل
  • مقابله پلیس با اعتراضات مخالفان دولتی در گرجستان
  • تشدید رفتار خشونت‌آمیز
  • جنایت دمشق واکنش صهیونیست‌ها در برابر سیاست های ایران بود/ باید سیاست‌های منطقه ای را تغییر داد!
  • گوترش خواستار راه حل مسالمت آمیز برای سودان شد
  • درخواست تازه وزیرخارجه اسرائیل از انگلیس و فرانسه
  • ایسنا تبرئه و سازندگی مجرم شد
  • بررسی پرونده «ایسنا» و «سازندگی» در دادگاه مطبوعات