Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@12:38:53 GMT

نسبت خسارت در بيمه ايران 18 درصد کاهش يافت

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۶۶۰۳

نسبت خسارت در بيمه ايران 18 درصد کاهش يافت

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- معاون فني بيمه ايران از کاهش 18 درصدي نسبت خسارت در هشت ماه امسال خبر داد و گفت: براي نخستين بار در 6 سال اخير اين شرکت دولتي شاهد افزايش رشد حق بيمه توليدي و کاهش نسبت خسارت بوده است.

به گزارش روز شنبه خبرنگار اقتصادي ايرنا، بيمه ايران که تنها شرکت بيمه دولتي به شمار مي رود، در سال هاي گذشته به دليل ارايه پوشش بيمه تکميلي درمان به برخي ارگان هاي دولتي نظير بنياد شهيد و امور ايثارگران و وزارت آموزش و پرورش، نسبت خسارت هاي بالايي را تجربه کرد که اثر زيان آن بر صورت هاي مالي اين شرکت نمايان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از سال گذشته اصلاح پرتفوي اين شرکت در دستور کار قرار گرفت و بيمه ايران رشته هاي بيمه اي زيان ده را از سبد بيمه خود خارج کرد؛ براي نمونه بيمه تکميلي درمان بنياد شهيد و امور ايثارگران به بيمه دي واگذار شد.
در اين ارتباط معاون فني بيمه ايران امروز اعلام کرد: بيمه ايران در هشت ماه انسال 97 با رشدي معادل 25٫8 درصد افزايش درتوليد حق بيمه و کاهش نسبت خسارت به ميزان 18 درصد، براي نخستين بار در 6 سال اخير، بهبود عملياتي در اين 2 شاخص اساسي را تجربه کرد.
بنا بر اعلام شرکت بيمه ايران، «محمد زاهدنيا» با تشريح عملکرد فني بيمه ايران اعلام کرد: با تداوم برنامه اصلاح و بهبود شرکت، هم اکنون سهم پرتفوي بيمه هاي زندگي اين شرکت که در سال گذشته چهار درصد بود به 8٫5 درصد افزايش يافته و سهم بيمه درمان نيز با تعديلات صورت گرفته به 10 درصد رسيده است.
وي افزود: پس ازبيمه‌هاي زندگي، عمده رشد شرکت در ساير رشته ها از جمله بيمه حمل‌ونقل کالا معادل 64 درصد، بيمه آتش‌سوزي 56 درصد و بيمه بدنه اتومبيل 52 درصد بوده است.
به گفته وي، در مدت ياد شده نسبت خسارت شرکت نيز از 79 درصد به 61 درصد کاهش يافته که در مجموع حاکي از بهبود عملکرد خسارت به ميزان 18 درصد است.
معاون فني بيمه ايران با بيان اينکه بيمه ايران با دارا بودن 11 هزار مرجع درماني طرف قرارداد خود، در مقايسه با ساير گيرندگان خدمات درماني و نهادهاي بيمه گري رتبه نخست را در پرداخت و ايفاي بموقع تعهدات صورتحساب‌هاي بيمه درمان در اختيار دارد.
زاهدنيا اظهار داشت: کارايي و کارآمدي اولين سامانه الکترونيکي بيمه درمان (سـدا) در کشور، سهولت دسترسي و رضايت‌مندي بيمه‌شدگان و مراجع درماني را در پي داشته است.
زاهدنيا در خصوص حمايت بيمه ايران از اقتصاد ملي کشور، بر توسعه فعاليت واحد بيمه اتکايي و گسترش توافق نامه هاي کنسرسيومي داخلي اشاره کرد و به آن دسته از بيمه گذاران بيمه ايران که سرمايه بيمه خود را افزايش نداده اند، توصيه کرد در اسرع وقت ضمن مراجعه به دفاتر نمايندگي بيمه ايران در سراسر کشور نسبت به افزايش و روزآمدسازي سرمايه بيمه‌نامه بدنه اتومبيل، بيمه‌نامه آتش سوزي، مهندسي و ساير بيمه‌نامه هاي اموال خود اقدام کنند.
اقتصام**2025**9189
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۶۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت بارش‌های بهاره به ۶ هزار هکتار از مزارع استان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در اثر بارش برف، تندباد و سرمازدگی در فروردین امسال به چهار هزار و ۳۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی و ۲ هزار و ۳۷۰ هکتار باغ در شهرستان‌های بویین میاندشت، فریدن، کاشان و آران و بیدگل خسارت وارد شده است.


منصور شیشه فروش افزود: این خسارت‌ها بیشتر بدنبال بارش‌های نیمه نخست فروردین بوده و فعالیت سامانه بارشی اخیر به جز آبگرفتگی در برخی مناطق جنوبی استان خسارت جدی نداشت.


او  با بیان اینکه بارش‌های همرفتی همراه با صاعقه و تگرگ در مناطق مختلف استان تا نیمه اردیبهشت ادامه خواهد داشت، افزود: کشاورزان و باغداران در زمان مقرر نسبت به بیمه اراضی کشاورزی و باغ‌های خود اقدام کنند.


شیشه فروش ادامه داد: صندوق بیمه کشور نیز لازم است به تناسب میزان خسارت‌های وارد شده به کشاورزان و باغداران غرامت پرداخت کند و نسبت به تعدیل تعرفه‌ها نیز اهتمام داشته باشد.


او گفت: برای جبران خسارت‌های وارد شده به بخش ساختمان در اثر بارندگی و زلزله نیز امکان بیمه منازل از طریق قبوض برق فراهم شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • وضعیت شاخص تولید و فروش شرکت‌های صنعتی بورسی
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای کاهش خسارت‌های سیلاب
  • خسارت بارش‌های بهاره به ۶ هزار هکتار از مزارع استان
  • طرح نوروزی راهداری کردستان به روایت آمار
  • پرشدگی سدهای کشور به ۶۱ درصد رسید
  • پرشدگی سد‌های کشور به ۶۱ درصد رسید/ لزوم مدیریت مصرف در ماه‌های پیش‌رو
  • آخرین وضعیت سدهای کشور پس از بارندگی اخیر | ۸۰ درصد ظرفیت سدهای تهران خالی است
  • پرشدگی سدهای کشور به ۶۱ درصد رسید/ مدیریت مصرف آب ضروری است
  • اپل جایگاه برتر تولید گوشی‌های هوشمند را از دست می‌دهد
  • کاهش حاشیه سود شرکت ها از ۳۴ درصد به ۱۳ درصد