Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-25@06:02:29 GMT

نقد صریح نارسایی‌ها، تبلیغ صحیح پیشرفت‌ها

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۶۶۳۸

نقد صریح نارسایی‌ها، تبلیغ صحیح پیشرفت‌ها

دبیر نهضت مردمی پوستر انقلاب گفت: بنا نیست با مجامله و تعارف نقد کنیم؛ اتفاقاً نقد باید تیز و برنده باشد. با این حال باید از کلی گویی‌ها و بی‌انصافی‌ها در حق دستاوردهای نظام بپرهیزیم، مدیران خوب و بد را یکجا مورد نقد قرار ندهیم و به آسیب‌هایی که فضای رسانه‌ای ایجاد کرده، مشغول نشویم

به گزارش گروه فرهنگی قدس‌آنلاین، کارگاه پوستر و تبلیغات شهری در مشهد، به همت نهضت مردمی پوستر انقلاب برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارگاه پوستر و تبلیغات شهری از سری برنامه‌های پنجمین جشنواره هنر مقاومت است که امسال و همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در 9 بخش و در سرتاسر کشور برگزار می‌شود. سیدمحمدرضا میری، دبیر نهضت مردمی پوستر انقلاب درباره برگزاری این کارگاه‌ها به قدس گفت:امسال برگزاری پنجمین دوره از جشنواره ملی هنر مقاومت با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مصادف شده است. در شورای سیاست‌گذاری این جشنواره که با دبیری استاد مسعود نجابتی تشکیل شد، به این نتیجه رسیدیم که امسال باید یک تحول اساسی شکل بگیرد و ضمن استفاده از تجربیات اساتید و دبیرانی که سال‌های قبل در این عرصه تلاش کرده‌اند، بتوانیم تجربه‌های جدیدی رقم بزنیم. به همین دلیل یکی از مهم‌ترین نکات که به آن توجه ویژه داریم، خلق آثاری است که بیشتر در مقابل دید مردم قرار بگیرد؛ از فضای تبلیغات شهری استفاده کنیم، محصولات را راحت‌تر به دست مردم برسانیم، نمایشگاه‌هایی در منظر عموم برگزار کنیم و در کل آثار را از گالری‌ها به نظر مردم برسانیم.

■ استفاده از تجربه «نهضت مردمی پوستر انقلاب»

داور بخش پوستر پنجمین جشنواره هنر مقاومت در ادامه افزود: این جشنواره 9 بخش دارد که بخش پوستر و تبلیغات شهری با استفاده از تجربه «نهضت مردمی پوستر انقلاب» (که در حوزه تولید پوسترهای انقلابی فعالیت می‌کند) ایجاد شده است. در این بخش 9 کارگاه استانی برنامه‌ریزی و اجرا شد که این رویداد جزو بی‌نظیرترین اتفاقات چند سال گذشته بوده است. ما در دو ماه گذشته، 9 کارگاه را در شهرهای قزوین، البرز، یزد، آذربایجان شرقی، استان گلستان و خراسان رضوی اجرا کردیم و هفته آینده نیز در استان خوزستان و اصفهان دو کارگاه دیگر برگزار خواهیم کرد.

وی در خصوص جزئیات برگزاری این کارگاه‌ها بیان کرد: این کارگاه‌ها با همکاری نهضت مردمی پوستر انقلاب و مجمع طراحی آیه شکل گرفته است. همچنین در حین اجرای این کارگاه‌ها استعدادهای جوان نیز شناسایی شده‌اند. تشکل‌های نوپایی به بهانه این جشنواره کارشان را شروع کرده‌اند و اتفاقات خوبی افتاده است. پوسترهایی که در کارگاه‌ها تولید می‌شود به بخش رقابتی جشنواره هنر مقاومت راه پیدا می‌کنند و محصولات برگزیده هم در شهرها اکران خواهند شد. کارگاه‌های مشهد نیز با حضور مسعود نجابتی و محمدرضا دوست‌محمدی و 50 هنرمند از سراسر خراسان رضوی به مدت سه روز برگزار شد.

■ شور جوانی با دغدغه‌های دلسوزانه

محمدرضا میری، درباره ایده و محتوای پوسترهایی که در کارگاه‌ها تولید می‌شوند، گفت: به تناسب اینکه انقلاب ما در آستانه 40 سالگی است و در مسیر پیشرفتش با مشکلات و موانع جدی و زیادی در داخل و خارج دست به گریبان است، بیان چند موضوع ضروری به نظر می‌رسید. در همین راستا موضوعاتی مانند پیشرفت‌ها و دستاوردها، نارسایی‌ها و ضعف‌ها و غرورها و شکست‌ها، محتوای تولید آثار هستند. از طرف دیگر نقش و رسالت آحاد مردم از اصناف و گروه‌های مختلف در این برهه و از همه مهم‌تر نقد مدیران خیانتکار و اشرافی، همچنین بررسی آنچه تا به حال اتفاق افتاده و مقایسه آن با گفتمان اصیل انقلاب و بازخوانی مجدد گفتمان انقلاب اسلامی هم دغدغه‌های شورای سیاست‌گذاری نهضت مردمی پوستر انقلاب بوده و هم دغدغه تمام هنرمندانی که در این کارگاه‌ها شرکت کرده‌اند.

در کنار این دغدغه‌ها معرفی جریان‌هایی که زالوصفتانه خودشان را به جریان انقلاب وصل کرده‌اند و خون مردم را مکیده‌اند و پرده برداری از چهره زشت و کریه این جریانات، از موضوعات مورد توافق هنرمندان برای تولید پوسترهاست.

در این کارگاه‌ها فضای پرحرارت نقد و گفت‌وگوها، همراه با شور و انرژی جوانی و دغدغه‌های دلسوزانه، برای ما سرمایه بزرگی بوده است. 

■ نقد باید تیز و بُرنده باشد

این گرافیست انقلابی اضافه کرد: دغدغه‌ای که خیلی از هنرمندان دارند این است که مبادا در چهلمین سالگرد انقلاب، تولید پوسترها با رویکرد مصلحت‌نگرانه و مبارک‌باد و... ختم شود. بنابراین می‌خواهیم با آثاری که تولید می‌کنیم مستقیم به جایی که مردم از آن آسیب می‌بینند، ضربه بزنیم. درواقع بنا نیست با مجامله و تعارف نقد کنیم؛ اتفاقاً نقد باید تیز و برنده باشد. با این حال باید از کلی گویی‌ها و بی‌انصافی‌ها در حق دستاوردهای نظام بپرهیزیم، مدیران خوب و بد را یکجا مورد نقد قرار ندهیم و به آسیب‌هایی که فضای رسانه‌ای ایجاد کرده، مشغول نشویم. از جوانان این نسل که می‌خواهند از درون گفتمان انقلاب، مشکلات جامعه را نقد کنند، انتظار می‌رود دچار این مشکلات نشوند. 

دبیر نهضت مردمی پوستر انقلاب درباره عنوان کلاس‌هایی که در طول این دوره برگزار می‌شود، گفت: کلاس ایده پردازی با حضور حجت الاسلام محمدی فرید و حجت الاسلام قاسم پور و استاد محمدرضا دوست محمدی برگزار شد. 

سپس در کلاس «بیلبورد یک پوستر بزرگ نیست» استاد مسعود نجابتی نگاهی به قابلیت‌های طراحی گرافیک در تبلیغات شهری و باورهای غلط و آسیب‌هایی که به این حوزه وارد است، داشت. در این کلاس علاوه بر هنرمندان، شرایط برای حضور عموم افراد فراهم بود. کارگاه‌های دیگر نیز به تولید نمونه‌های اولیه و بحث و گفت‌وگو و تمرین آثار گذشت. 

■ اکران بلافاصه پس از تولید

میری درباره نوع استفاده از آثاری که در کارگاه‌ها تولید می‌شوند، بیان کرد: آثار برگزیده به علاوه بخش سفارش آثار، به بسته‌های نمایشگاهی و تبلیغات شهری تبدیل می‌شوند. این بسته‌ها در شهرهای مختلف به دستگاه هایی که امکان تبلیغات شهری دارند، تقدیم می‌شود. یکی از کارهایی که برای اولین بار در حال انجام است، این است که همان تشکل‌های مردمی که در استان‌های مختلف درگیر تولید پوستر بودند، بعد از تولید، همان آثار را با همکاری نهادهای مختلف و تشکل‌های مردمی به اکران در می‌آورند. 

■ بدون حمایت دولتی موفق شدیم

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد قاسمپور، عضو شورای سیاست گذاری نهضت مردمی پوستر انقلاب و از بنیان گذاران اصلی این تشکل، در حاشیه برگزاری این کارگاه‌ها درباره شروع به کار نهضت مردمی پوستر انقلاب، گفت: در ابتدای راه فکر نمی‌کردیم این حرکت این قدر گسترده و تا این حد موفق شود. البته اکنون نگاهمان به آینده و مسیر پیش رو بسیار شفاف و روشن است و می‌دانیم که باید برای دهه آینده برنامه ریزی کنیم. درباره ثمرات نهضت باید بگویم نهضت یک مؤسسه دولتی یا مورد حمایت جدی نیست، اما اکنون به یک جریان نهضت‌گونه تبدیل شده است. اسم این جریان را نهضت مردمی گذاشتیم؛ چرا که هنرمندانی که در سراسر کشور به این نهضت می‌پیوندند همه از متن مردم برخاسته‌اند.

این کارشناس حوزه گرافیک و پویانمایی در ادامه به خلاصه‌ای از دستاوردهای نهضت مردمی پوستر انقلاب اشاره و بیان کرد: از دستاوردهای نهضت مردمی پوستر انقلاب می‌توان این موارد را نام برد: ابتدا اینکه این حرکت دائماً و حقیقتاً مردمی طی طریق کرد. به عنوان مثال ما در تأمین منابع مالی نهضت از نذورات، انفاق و وقف برخوردار بوده‌ایم. این پایه‌های مردمی بودن را نشان می‌دهد. دوم اینکه سعی کرده‌ایم نگاهمان به منویات فرمانده کل قوای فرهنگی باشد و از رصد کامل و جامعی که ایشان دارد، استفاده کنیم و بازو و ابزار هنری آن حرف‌ها و دغدغه‌ها باشیم. در 10 سال گذشته وقتی مقام معظم رهبری نکته و تحلیلی داشتند، نهضت، یکی از بازوهای هنری اصلی دغدغه‌های ایشان در کشور بوده است. فراگیر کردن، بسط و تبلیغ بیانات رهبری در شئون مختلف دغدغه ما بوده است. نکته سوم، این است که وقتی ما ادعای مردمی بودن داریم، باید آثارمان را هم به دست مردم برسانیم؛ پوستر را تولید نکرده‌ایم که در آرشیومان بگذاریم. برای همین در این سال‌ها شبکه مردمی گسترده‌ای تشکیل دادیم که در توزیع کارها یاری‌گر ما بوده است. به عنوان مثال پرستاری در مشهد داریم که ایشان عضو شبکه توزیع مردمی نهضت است. ایشان در این چند سال گذشته، هر هفته تعدادی از پوسترهای نهضت را با هزینه شخصی خودشان پرینت رنگی می‌گیرند و در تابلوی اعلانات بیمارستان قرار می‌دهند.

قاسمپور در تشریح چهارمین دستاورد نهضت مردمی پوستر انقلاب گفت: در دهه‌ای که گذشت ما شاهد حضور سه نسل از هنرمندان نهضت هستیم. یک نسل اساتیدی که انقلابی و مذهبی بودند اما به نوعی گوشه‌گیر یا ناامید بودند و یا فضای کار برایشان فراهم نبود. نهضت توانست روحیه جدیدی به این هنرمندان بدهد و این عزیزان را دوباره به میدان بیاورد. نسل دوم هنرمندانی بودند که در آغاز تشکیل نهضت، حرکت را شروع کردند و آن را در کل کشور گستردند. نسل سوم هم توسط نسل دوم آموزش دیده‌اند و طی دهه گذشته با فعالیت‌های نهضت از مرحله تجربی به مرحله حرفه‌ای رسیده‌اند. 

این هنرمند انقلابی در ادامه افزود: ما در نهضت چندلایه آدم داریم؛ اساتید و هیئت علمی، طراحان و گرافیست‌ها، ایده پردازان و کسانی که ادبیات و محتوا تولید می‌کنند، مترجمان، توزیع‌کنندگان و حامیان مردمی. عموماً مردم فکر می‌کنند کسی می‌تواند در نهضت فعالیت کند که حتماً طراح و گرافیست باشد. ابداً این طور نیست. ما به مدلی از کار هنری و فرهنگی در راستای ارزش‌ها و نیازهای انقلاب اسلامی رسیده‌ایم که اگر کسی نمی‌تواند در طراحی به نهضت کمک کند، می‌تواند در قسمت مالی و اسپانسری، در معرفی و توزیع آثار، ایده پردازی، ترجمه و... کمک کند. 

مجموع ایده پرداز، طراح، استاد، بانی، توزیع‌کننده، نقاد، وکیل و... را شبکه مردمی نهضت می‌گوییم. از کنار هم قرار گرفتن تمام این اتفاقات، گسترده‌ترین شبکه گرافیست‌های انقلابی شکل گرفته است. به لطف نهضت و تلاش دسته جمعی دوستان، ما به یک لشکر گرافیست حرفه‌ای در فضای انقلاب اسلامی مجهز هستیم. 

نهضت مردمی پوستر انقلاب باعث شد ذائقه گرافیک انقلاب عوض شود و به هنرمندان گرافیک انقلاب گفت، مجبور هستید حرفه‌ای بشوید و در این جهت آن‌ها را حمایت و همراهی کرد.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۶۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین دلیل توفیق سپاه، بافت مردمی آن است

دکتر شاهین صادقی نسب،کارشناس مسائل سیاسی و استاد دانشگاه در گفت و گویی با اشاره به سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۵۸ یک نهاد مردمی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) تأسیس شد که از هوشیاری امام راحل بود که برای ساماندهی اوضاع امنیتی کشور و برای حراست انقلاب اسلامی نیاز بود که یک نهادی با مأموریتی ویژه و اهدافی ویژه تشکیل شود که مهم‌ترین مشخصه این نهاد مردمی‌بودن آن باشد.

صادقی نسب افزود: در اساسنامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که مصوب سال ۱۳۶۱ است هدف این نهاد مردمی، نگهبانی از انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن و کوشش مستمر در راه آرمان‌های الهی و گسترش حاکمیت قانون خدا طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران و تقویت بنیه دفاعی کشور و آموزش نظامی و ساماندهی نیرو‌های مردمی عنوان شده است.

وی با بیان این که این اهداف کاملاً مشخص، مهم و قابل‌توجه است، تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از زمان تأسیس تاکنون همواره در تحقق این اهداف و آرمان‌ها بی‌وقفه کوشیده است.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: اگر در بین نهاد‌هایی که از بدو انقلاب تشکیل شده است یک نهاد را نام ببریم که توانسته به تمام اهداف خودش رسیده باشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: سپاه با این اهداف مأموریت‌های متعددی دارد، زمانی که ما می‌گوییم پاسداری از انقلاب اسلامی ایران و دستاورد‌های آن حیطه‌ای گسترده‌ای است.

صادقی نسب ادامه داد: پاسداری از انقلاب در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و... بسیار گسترده بوده و تحقق آن از سوی سپاه نشان‌دهنده تلاش‌های فراوانی است که از سوی دلیرمردان سبزپوش در طی این دهه‌ها صورت‌گرفته است.

وی تأکید کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حوزه جهاد سازندگی حضور چشمگیری داشته که یکی از نمونه‌های عینی آن قرارگاه سازندگی خاتم انبیا است که در دهه‌های اخیر خدمات گسترده را در کشور داشته است.

این استاد دانشگاه بیان داشت: یکی از مهم‌ترین دلایل توفیق سپاه بافت مردمی آن است که دراین‌بین مهم‌ترین حلقه پیوند سپاه و مردم سازمان بسیج است.

صادقی نسب ادامه داد: گسترش بسیج بین بدنه‌های اجتماعی فضایی را ایجاد می‌کند که ارتباط سپاه پاسداران با مردم گسست‌ناپذیر و مستمر است و این نقطه قوت سپاه است.

وی تصریح کرد: مزیت این نهاد و تمام پشتوانه این نهاد مردمی‌بودن آن است که این اصل جدایی‌ناپذیر سپاه نباید مورد خدشه قرار بگیرد.

صادقی نسب به حوزه‌های نظامی سپاه اشاره کرد و گفت: در این حوزه بهترین مثال و نمونه عملیات وعده صادق است، اسرائیلی که خط مقدم غرب است و ایالات متحده می‌گوید از این رژیم دفاع بی‌چون‌وچرا و آهنین می‌کند، در این عملیات آمریکا از همه متحدانش که قریب به ۲۰ کشور هستند، استفاده کرد تا با حمله همه‌جانبه سپاه مقابله کند.

وی ادامه داد: این عملیات بادقت تمام، چشمگیر، قدرتمندانه و با رعایت تمام قوانین اجرا شد به‌طوری‌که به کشور‌های منطقه هم از ۷۲ ساعت قبل اعلام کرده بودیم که این عملیات را انجام خواهیم داد.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: آمریکا، اسرائیل و تمام کشور‌های صنعتی دنیا در آرایش و آمادگی دفاعی بودند، بااین‌وجود بسیاری از پرتابه‌های ما به هدف خوردند.

وی ابراز داشت: در این حمله کشور از کلاهک‌های سبک برای موشک‌ها استفاده کرده بود و در واقع این حمله یک هشدار جدی بود که بگوییم ما می‌توانیم و هر زمانی که مورد تجاوز و تهدید قرار بگیریم آماده عملیاتی‌سازی این‌گونه حملات با شدت و قدرت بسیار ویرانگر هستیم.
صادقی نسب ادامه داد: موشک‌ها و پهپاد‌هایی که سپاه درست می‌کند به حدی است که قدرتمندترین و قوی‌ترین ارتش جهان که آمریکا است توان مقابله با آنها را ندارد.

وی با بیان این که دشمن ما بزرگ است، تأکید کرد: کار ما در برابر این دشمن بسیار بزرگ و معجزه خودباوری بود این که ما می‌توانیم در برابر دشمنان بایستیم.

صادقی نسب افزود: آمریکا امروز نیرو‌های نظامی کشورمان را به‌عنوان یک نیروی نظامی قدرتمند در جهان پذیرفته است و این نشان از مسیر درستی که سپاه و نظام در طی این دهه‌ها در حوزه نظامی در پیش گرفته است.

وی بیان داشت: این که آمریکایی‌ها بعد از عملیات وعده صادق مقامات رژیم کودک کُش را از هرگونه عملیاتی برحذر می‌داشتند به‌این‌علت بود که دنیا دید که یک ابرقدرت نظامی در منطقه وجود دارد.

کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: علت اصلی این که بعد از عملیات وعده صادق به ما حمله نکردند این بود که این عملیات موفقیت‌آمیز بود.

وی ادامه داد: این عملیات یکی از بزرگ‌ترین عملیات‌های موشکی تاریخ بشریت بود که هیچ‌کدام از ابرقدرت‌های دنیا جرات این کار را نداشتند.

صادقی نسب تأکید کرد: رمز موفقیت سپاه در زمینه موشکی و پهپادی شایسته‌سالاری و بهره‌مندی از افراد نخبه و علمی است.

وی بیان داشت: هیچ دشمنی در دنیا چه به‌صورت ائتلافی و چه به‌صورت انفرادی نمی‌تواند به کشور ما حمله کند و دوران تهدید نظامی به‌طورکلی به سرآمده است.

کارشناس مسائل سیاسی به حضور سپاه در عرصه‌های دیگر اشاره کرد و گفت: در تعریفی که ما برای سپاه داریم یک بخش آن نظامی است و بخش‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی آن بایستی خط حائل خاکستری با بخش نظامی داشته باشند برای این که حضور سپاه در عرصه‌های دیگر فعالانه‌تر باشد.

وی تأکید کرد: زمانی که می‌گوییم پاسداری از انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن این خودش یک هدف سیاسی است.

این استاد دانشگاه افزود: نیاز داریم که حضور سپاه در عرصه‌های سیاسی و فرهنگی بیشتر باشد به‌این‌علت که این نهاد مردمی است.

وی تصریح کرد: زمانی که ما شاهد پیشرفت‌های درخشان در عرصه‌ای نظامی هستیم که دنیای استعمار و سرمایه‌داری در برابر آن زانو زده است، این باید الگویی برای سایر بخش‌ها شود نمی‌توانیم ما در صنایع موشکی و دفاعی این‌گونه بدرخشیم و وقتی وارد دولت و مسائل اجرایی می‌رسیم عملکرد ضعیفی داشته باشیم.

صادقی نسب بیان داشت: مشکلات معیشتی و اقتصادی که در کشور وجود دارد ناشی از ناکارآمدی و به‌کارگرفتن افراد ناکارآمد با رزومه‌های ضعیف است.

وی افزود: در طی این سال‌ها شاهد بودیم نیرو‌هایی را با رزومه‌های ضعیف یا ساختگی از موسسات مختلف می‌آوریم و در رأس امور اجرایی در بخش‌های مختلف قرار می‌دهیم که نتیجه آن هم وضعیت فعلی اقتصادی می‌شود.

صادقی نسب ادامه داد: نیرو‌های کشور در زمینه اداره کشور قوی نیستند و این در تراز انقلاب اسلامی ایران نیست.

وی با بیان این مهم‌ترین کارکرد سپاه در خارج از مرز‌ها تهییج روحیه مقاومت در دنیا است، تأکید کرد: اگر ما در لبنان، سوریه، عراق و یمن شاهد این خودباوری هستیم علت آن حضور سپاه پاسداران و رهبری معنوی این نهاد در منطقه است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد
  • بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حل مشکلات مردمی، پیشتاز باشد
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • مردم پروژه‌های نهضت ملی مسکن را کامل می‌کنند؟
  • شناسایی و پلمپ کارگاه غیرمجاز تولید چیپس سیب زمینی در سامان
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی زمینه ساز اتمام پروژ‌های نهضت ملی مسکن
  • پلمب کارگاه غیرمجاز تولید چیپس سیب زمینی در سامان
  • مهم‌ترین دلیل توفیق سپاه، بافت مردمی آن است
  • چرا رهبر انقلاب اصرار بر مردمی سازی اقتصاد دارند؟ / مزایای واگذاری مدیریت به بخش خصوصی چیست؟
  • رونمایی پوستر جایزه داستان و بازآفرینی در حوزه هنری