Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام حسین دلاوری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، امروز، 24 آذر در جلسه ارائه و تبیین فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان و عقد تفاهم‌نامه فی‌مابین ادارات کل آموزش و پرورش و اوقاف و امور خیریه استان مرکزی که در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: سازمان اوقاف به عنوان دبیرخانه شورای عالی قرآن طی جلسات متعدد برون‌بخشی و درون‌بخشی که دارند از بسیاری موازی‌کاری‌ها جهت هرچه‌بهتر برگزار شدن مسابقات قرآن جلوگیری کرده و برگزاری دوره‌های ترویج فرهنگ قرآن، عترت و نماز کشور را به سمت همدلی و همسویی بین دستگاه‌های مربوطه پیش برده است، آنچه که رهبری، علما و دلسوزان دستگاه تعلیم و تربیت به دنبال آن هستند با همدلی میسر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: معاونت قرآنی وزارت آموزش و پرورش و رئیس اداره قرآنی سازمان اوقاف در مورد مسابقات به نتیجه رسیدند و ما تمام ابعاد وجوهی قرآن، عترت و نماز را در قالب تفاهم‌نامه پوشش داده و این همدلی در راستای تحقق منویات رهبری پیش می‌رود.
حجت‌الاسلام دلاوری ادامه داد: برنامه‌های اجرایی باید در راستای تحقق فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز باشد، قطعا فعالیت‌های قرآنی وظیفه شرعی و قانونی همه دستگاه‌ها به ویژه دستگاه‌های فرهنگی است، اگر از وزارت آموزش و پرورش انتظار تربیتی اسلامی مبتنی بر آموزه‌های قرآن و اهل‌بیت(ع) را در جامعه داشته باشند قطعا باید هزینه‌های آن را پرداخت و برای رسیدن به این هدف از خیرین و مردم استفاده کرد تا آنچه به عنوان وظیفه مهم بر دوش این دستگاه قرار دادیم به سامان رسد.
وی تصریح کرد: با عنایت به گستردگی فعالیت آموزش و پرورش قطعا این امر میسر نخواهد شد مگر دستگاه‌های فرهنگی و مرتبط با امر تعلیم و تربیت و افرادی که به نوعی با آموزه‌های دینی و مسائل قرآن عترت و نماز سر کار دارند به میدان آیند.
مدیرکل اوقاف استان ادامه داد: حوزه‌های علمیه و سازمان اوقاف به عنوان متولی موقوفات و امور خیریه، مساجد و بقاع در این رابطه وظیفه سنگین دارند، رسانه ملی به عنوان چهارمین دستگاه در کنار سه دستگاه تعلیمی و فرهنگی همچون اوقاف، آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه در حال انجام وظیفه هستند، انتظار ما این است که رسانه در این موضوع ورود جدی داشته باشد.
حجت‌الاسلام دلاوری تصریح کرد: انتظار ما این است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و صداو‌سیما در سایه وحدت طرح را در سایه تحقق سند تحول بنیادین پیش برند، همه باید کمک‌کار باشیم تا طرح‌های آموزش و پرورش در راستای تحقق سند تحول اجرا شود.
وی اضافه کرد: اگر انتظار داریم با توجه به شرایط اعتباری آموزش و پرورش مو‌به‌مو به مفاد سند تحول بنیادین عمل کند باید ما هم این مرکز را حمایت کنیم. اگر همه دستگاه‌ها به ویژه دستگاه‌های فرهنگی قرآنی وظیفه عرفی و شرعی خود را انجام دهند شاهد رونق گرفتن سند در استان خواهیم بود، باید از این اداره آموزشی پشتیبانی کنیم تا چشم‌اندازهای تعریف شده حاصل شود.
این مقام مسئول بیان کرد: هدف از برگزاری جهت عقد‌تفاهم‌نامه صرف برگزاری جلسات نبود، هدف رفع هم‌و‌‌غم‌های فرهنگی قرآنی و کمک به تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، ما در راستای توسعه فعالیت قرآنی تفاهم‌نامه‌ای را امضا کرده و تعهداتی را بین اوقاف و آموزش و پرورش منعقد می‌کنیم که امید است ارشاد اسلامی و صدا‌و‌سیما نیز به جمع ما بپیوندند تا زنجیره را برای رسیدن آموزش و پرورش به اهدافش کامل کنیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در پایان از اجرای طرح کوتاه‌مدت بشارت 1452 خبر داد و افزود: طرح تربیت حافظان قریب به 10 سال است که برگزار می‌شود، برگزاری کارگاه‌های آموزشی در ترویج فرهنگ قرآنی و حفظ از دیگر اقدامات است، امید است از طریق موقوفات و محل‌های بلامانع که شرعی و قانونی می‌تواند در خدمت ترویج فرهنگ قرآنی باشد بتوانیم استفاده کنیم. این اولویت در سال 97 و 98 به آموزش و پرورش اختصاص دارد تا بدین‌وسیله اهداف خود را عملیاتی و از توسعه هجمه دشمنان جلوگیری کند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۶۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ارایه برنامه جامع در حوزه فرهنگ و اقتصاد برای تحقق شعار سال

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی‌کوشا صبح پنج شنبه در یکصد و بیست و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: دستگاه‌های فرهنگی برای تحقق شعار سال برنامه جامع با موضوعیت فرهنگ و اقتصاد ارائه نمایند.

وی افزود: کار فرهنگی در راستای رفع موانع تولید و تشویق مردم به مشارکت در جهش تولید می‌تواند نسل آینده را اصلاح کند و دستگاه‌های فرهنگی نیز در کنار سایر دستگاه‌های اقتصادی نباید خودشان را مستثنا از تحقق شعار سال دانسته و باید برنامه خود را ارائه دهند.

استاندار کردستان و نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به اهمیت و جایگاه رسانه‌ها در جهت تحقق شعار سال خاطر نشان کرد: گرچه نقش محوری بر عهده رسانه‌هاست، اما این تنها به منزله استفاده از ظرفیت صداوسیما و خبرگزاری‌ها نیست بلکه با برگزاری یک جشنواره، رویداد و برنامه فرهنگی می‌تواند فضاسازی و نقش تبیین‌گر در شعار سال داشته باشد.

وی تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی از مهمترین شوراهای استان است که برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی نقش مؤثری دارد و باید دستورکار و مصوبات این جلسه بیش از پیش مورد توجه باشد.

زارعی کوشا یادآور شد: ضعف فرهنگی می‌تواند مشکلات اقتصادی به بار آورد که با تحقق شعار سال می‌توان این مهم را برطرف کرد.

کد خبر 6081747

دیگر خبرها

  • تحول بنیادین باید در حوزه تربیت پررنگ شود
  • این افراد معلم می‌شوند
  • لزوم ارایه برنامه جامع در حوزه فرهنگ و اقتصاد برای تحقق شعار سال
  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس
  • لزوم آموزش یک رشته ورزشى
  • فعالان قرآنی بدون آزمون دانشجو معلم می‌شوند
  • قاریان و حافظان قرآن بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • شرکت ۴۵۰ هزار معلم در طرح مسطورا/ ثبت نام ۶۰۰ هزار داوطلب در کنکور تربیت معلم 
  • استخدام نخبگان قرآنی به عنوان معلم از مهر امسال
  • افتتاح نمایشگاه هنر‌های قرآنی در فرهنگسرای نیاوران