Web Analytics Made Easy - Statcounter

آخرین اخبار از وضعیت آیت الله شاهرودی، سفر نماینده ایران به ژنو، ائتلاف ایران و قطر در حال وقوع، تلاش برای بازگشایی سفارت ایرلند در تهران، مقابله سه یار تحریمی با آمریکا از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در شنبه ۲۴ آذرماه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان،  آخرین اخبار از وضعیت آیت الله شاهرودی، سفر نماینده ایران به ژنو،  ائتلاف ایران و قطر در حال وقوع، تلاش برای بازگشایی سفارت ایرلند در تهران، مقابله سه یار تحریمی با آمریکا از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در شنبه ۲۴ آذرماه است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی اعتبارات بخش فرهنگ در لایحه بودجه ۹۸ در کمیسیون فرهنگی

اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس این هفته طرح جمعیت و تعالی خانواده و همچنین طرح ساماندهی پیام رسان های اجتماعی را مورد بررسی قرار می دهند. همچنین گزارش کمیته برنامه و بودجه و اصلاح ساختار در مورد اعتبار بخش فرهنگ در لایحه بودجه 98 ارایه خواهد شد.

اعضای کمیته فرهنگ، هنر و رسانه این کمیسیون نیز گزارش مسئولان حوزه تئاتر و دبیر جشنواره تئاتر فجر را استماع خواهند کرد. همچنین مسئولان مرکز ملی فضای مجازی در مورد مسایل این حوزه گزارشی را به اعضای کمیته فضای مجازی ارایه خواهند داد. همچنین کمیته زنان، خانواده، تربیت بدنی و جوانان این کمیسیون نیز در رابطه با آموزش های پیش، حین و بعد از ازدواج با حضور دستگاه های ذیربط بحث و بررسی هایی را خواهند داشت.

 

مقابله سه یار تحریمی با آمریکا

روسیه ایران و چین به عنوان سه کشور که همواره تحت فشار آمریکا بوده اند از این تهدید به عنوان یک فرصت بهره برد و توانسته اند در جهان امروز به یک قدرت تبدیل شوند. هر سه کشور از سال های گذشته تحت فشار اقتصادی و سیاسی آمریکا بوده اند چین که توانسته از این فشار اقتصادی آمریکا به عنوان یک فرصت بهره ببرد حالا به قطب اقتصادی جهان تبدیل شده است.

روسیه نیز از سالهای گذشته با تحریم‌های سیاسی آمریکا مواجه بوده و از این امر برای تبدیل شدن به یک قدرت نظامی و سیاسی در جهان بهره جسته است.

اما جمهوری اسلامی ایران از سال ۱۳۵۸ در مقابل فشارهای آمریکا مقاومت کرد و همین مقاومت موجب شده تا به قدرتی در منطقه تبدیل شود. حالا این سه کشور که از نظر مقابله با آمریکا دارای مشترکات فراوانی هستند با همراهی یکدیگر می توانند تحریم‌های آمریکا را به عاملی بی اثر برای خودشان تبدیل کنند همین اصل باعث شده تا یک رسانه غربی به بررسی توان ایران روسیه و چین در مقابل آمریکا بپردازد.


نیوزویک در این خصوص در گزارشی نوشته: خروج آمریکا از برجام باعث شد تا شرکت‌های بزرگ اروپایی که در آمریکا منافع زیادی داشتند قراردادهای خود با ایران را نیمه کاره رها کرده و از این کشور خارج شوند. چرا که این شرکت‌های اروپایی منافع بسیار بیشتری از حضور در بازار آمریکا نسبت به بازار ایران به دست می‌آورند.

البته حضور در پروژه‌های نفتی ایران همواره برای شرکت‌های نفتی اروپایی و آمریکایی از جذابیت بالایی برخوردار بوده‌اند. اما تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران این شرکت‌ها را از دور حضور در پروژه‌های نفتی و گازی این کشور آسیایی حذف کرده است.

 

تلاش برای بازگشایی سفارت ایرلند در تهران

ایرلند تا سال 2011 در تهران سفارت داشت اما به عنوان بخشی از برنامه‌هایش برای کاهش هیات‌های دیپلماتیک به دلیل بحران مالی سفارت خود را تعطیل کرد اما چندی است که تلاش این کشور برای بازگشایی سفارتش در ایران آغاز شده و در همین خصوص نیز رفت و آمدهای دیپلماتیک میان دو کشور شدت یافته است.

در همین رابطه «مصطفی کواکبیان»، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ایرلند دوشنبه گذشته در رأس هیاتی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای دیدار با مقام‌های ایرلندی وارد دوبلین شد. هیات ایرانی در این سفر علاوه بر ملاقات با همتای ایرلندی، با نایب‌رئیس مجلس نمایندگان، رئیس مجلس سنا و رئیس کمیسیون سیاست خارجی، تجارت و دفاع مجلس ایرلند ملاقات کردند. افزون بر این، ملاقات‌های جداگانه‌ای با وزیر کشاورزی، شیلات، باغداری و وزیر اشتغال، تجارت و نوآوری برگزار شد.

همچنین روسای گروه‌های دوستی پارلمانی ایران و ایرلند پنجشنبه گذشته با صدور بیانیه‌ای مشترک بر لزوم گسترش همکاری‌های دوجانبه تأکید کردند.


در این بیانیه آمده است: ما به فرصت‌ها و ظرفیت‌های ممتازی که برای توسعه همکاری بین ایران و ایرلند وجود دارد، اذعان داریم. لازم است این ظرفیت‌ها و فرصت‌ها در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، تجاری، علمی و فرهنگی محقق شوند.

 

تهران جایگزین ریاض می شود/ ائتلاف ایران و قطر در حال وقوع

«محمد جواد ظریف» امروز شنبه ۲۴ آذر به دوحه سفر کرده تا ضمن شرکت در یک کنفرانس به دیدار و گفتگو با مقامات قطری بپردازد. این سفر در حالی انجام می شود که ایران و قطر چندیست با ایجاد همکاری‌های مشترک و کارساز توانسته اند به قطبی در مقابل عربستان و امارات تبدیل شوند.

بنابراین گزارش، پس از بحران سیاسی ۲۰۱۷ قطر، تهران توانست جایگزین مناسبی به جای ریاض شود و دوحه در دو سال گذشته روابط اقتصادی خود با تهران را افزایش داد.

همکاری‌های دوجانبه در حوزه «انرژی»، «سرمایه‌گذاری‌های مشترک»، «جذب سرمایه‌های سرمایه‌گذاران قطر»، «تعاملات دوجانبه بخش‌خصوصی»، «فعالیت در حوزه کشاورزی»، «توسعه تعاملات گردشگری» و «توسعه تبادلات غیرنفتی» از جمله مهم‌ترین زمینه‌های همکاری دو کشور همسایه ایران و قطر به‌شمار می‌روند.

اما از نظر سیاسی نیز قطر اعلام کرده به دنبال ایجاد ائتلاف با ایران است. یک ماه گذشته برخی منابع رسانه ای در عراق از پیشنهاد قطر به مقامات عراقی برای تشکیل یک ائتلاف پنج جانبه با حضور این دو کشور و جمهوری اسلامی ایران، ترکیه و سوریه خبر دادند.


این خبر درحالی منتشر شد که یک هیات قطری به ریاست محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر سفری در ماه گذشته در بغداد با مقامات مختلف این کشور دیدار و گفتگو کرد. 

 

گسترش روابط اطلاعاتی ایران و کشورهای همسایه

ایران به عنوان کشوری قدرتمند در خاورمیانه همواره تحت نظر دشمنان است و در بسیاری از موارد آن ها در تلاشند با استفاده از عوامل داخلی یا خارجی به انجام خرابکاری در کشور بپردازند.

در همین رابطه در طول سال های گذشته گروه های مختلف تروریستی از سوی دستگاه های اطلاعاتی کشورمان در داخل و حتی خطوط مرزی دستگیر شده و از انجام عملیات باز مانده اند.

از این رو دستگاه های اطلاعاتی ایران علاوه بر شدت بخشیدن بر توان داخلی خود به گسترش روابط با کشورهای همسایه می پردازند تا از ورود هر گونه عامل خرابکاری به کشور ممانعت به عمل آورند.

در همین خصوص وزیر اطلاعات کشورمان سفرهایی به کشورهلی همسایه داشته تا به تعمیق این روابط کمک کند. او روز گذشته در آذربایجان حضور یافت.

«حجت الاسلام سید محمود علوی» گفت که هدف از سفر به جمهوری آذربایجان که از سلسله سفرهایی است که به کشورهای مختلف همسایه و همچنین کشورهای مختلف دنیا انجام می‌شود، افزایش همکاری‌های سرویس‌های اطلاعاتی دو کشور است.

 

سفر نماینده ایران به ژنو

سازمان ملل متحد روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: استفان دی‌میستورا، نماینده ویژه این سازمان قرار است طی روزهای آتی در ژنو دیداری با مقام‌های عالی‌رتبه سه کشور ایران روسیه و ترکیه داشته باشد.

بر اساس این بیانیه، ایجاد کمیته قانون اساسی سوریه محور اصلی این دیدار خواهد بود.

در بیانیه سازمان ملل متحد آمده است، گفت‌وگو با مقام‌های این سه کشور با هدف تلاش در راستای تشکیل کمیته‌ای «متعادل، معتبر و همه‌جانبه» به منظور تدوین پیش‌نویس قانون اساسی جدید سوریه و همچنین برگزاری انتخابات در این کشور خواهد بود.

این دیدار در حالی برگزار خواهد شد که نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه قرار است بیستم دسامبر با اعضای شورای امنیت دیداری داشته باشد.

به گزارش شبستان، بنابر این خبر نماینده ای از کشورمان قطعا به ژنو سفر خواهد کرد تا با دی میستورا دیدار و گفت و گو داشته باشد و بنا به سنوات گذشته به نظر می رسد حسین جابری انصاری نماینده ایران در امور سوریه این سفر و دیدار را انجام دهد.

 

ایران باید از رابطه با قطر به نفع منافع ملی خود بهره ببرد

«عباسعلی منصوری آرانی» در گفت و گو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان با اشاره به سفر وزیر امورخارجه کشورمان به قطر و فرصت گسترش روابط برای تهران و دوحه گفت: قطر کشوری است که در همجواری ایران قرار دارد و در میدان گازی پارس جنوبی با ما مشترک است که این مسائل به تزدیکی دو کشور کمک می کند.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از نظر همکاری نفتی و اوپکی ایران و قطر جایگاه خوبی برای یکدیگر دارند، افزود: حضور دوحه در جمع کشورهای حوزه خلیج فارس می تواند راهگشای بسیاری از مسائل اقتصادی برای ایران باشد.

وی با یادآوری دوران محاصره اقتصادی قطر در سال ۲۰۱۷، عنوان کرد: در آن زمان تنها ایران به کمک قطر شتافت و موجب شد تا این کشور بتواند از مشکلات اقتصادی تحریمی عبور کند.

 

آخرین اخبار از وضعیت آیت الله شاهرودی/چکش کاری قانون پولشویی در مجمع تشخیص

«محسن رضایی» در نشست خبری امروز (شنبه ۲۴ آذرماه) با اصحاب رسانه در مورد نتایج جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام توضیحاتی را به خبرنگاران ارایه داد و پاسخگوی برخی از سوالات آنها بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد وضعیت سلامت آیت الله شاهرودی و شایعاتی در برخی از رسانه ها و عدم حضور ایشان در جلسات مجمع تشخیص گفت: 6-7 ماه است که شایعات زیادی در رسانه ها و فضای مجازی در مورد آیت الله شاهرودی شنیده می شود، ما تمام این شایعات را تکذیب می کنیم، ایشان در حال مداوا هستند.

وی افزود: در جلسات مجمع آیت الله جنتی و آیت الله موحدی کرمانی خلأ آیت الله شاهرودی را پر می کنند و این جلسات ادامه می یابد. آیت الله شاهرودی با توصیه پزشک باید از صحبت کردن پرهیز کنند به همین دلیل ما توصیه پزشک را رعایت می کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن تشکر از رسانه های داخلی کشور گفت: به رسانه های داخلی کشور افتخار می کنیم که در برابر هجمه های شدید افکار عمومی مجاهدانه در صحنه هستند و تلاش می کنند که اخبار ملت ایران را منعکس کنند.

رضایی در مورد نتیجه جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: بحث امروز مربوط به اصلاح قانون پولشویی کشور است که از امروز شروع شده است و تا دو جلسه دیگر نیز وقت مجمع تشخیص را به خود اختصاص خواهد داد. قانون پولشویی در حدود 10 سال پیش تصویب شده و در کشور اجرا شده است و در آن شرایطی که توجه به مبارزه با پولشویی شده است، تلاش خوبی را مجلس و دولت انجام دادند./

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه پاییز عشایر استان لرستان کانون های فرهنگی هنری مساجد شیراز مسجد جامع ارومیه آثار تاریخی سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۶۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر در مقابله با ایران به دودلی ادامه دهیم به زودی به نقطه‌ای می رسیم که دیگر گزینه‌ای نداریم

به گزارش همشهری آنلاین، هیل در این باره می‌نویسد: دن نیدس، افسر نیروی دریایی آمریکا، مقاله‌ای برای مجله هیل نوشته که ناامیدی و خشم سیاستمداران جنگ‌طلب و افسران اطلاعاتی واشنگتن و اسرائیل را برجسته می‌کند. او یادآوری می‌کند: «تقریباً هر رئیس‌جمهور آمریکا از زمان جیمی کارتر تلاش کرده که ایران را از طریق تحریم‌های اقتصادی کنترل کند، اما همه آنها شکست خورده‌اند. سوریه، لبنان و یمن به کشورهای مشتری تبدیل شده‌اند و تهران، نفوذ زیادی در عراق دارد. شبکه تروریستی ایران به حدی رسیده است که می‌تواند هر نقطه از خاورمیانه را هدف قرار دهد».

دن ادامه داد: ایران تجارت جهانی را نه تنها در خلیج‌ فارس، بلکه در دریای سرخ که نزدیک به هزار مایل از مرزهایش دورتر است، مختل می‌کند. صنعت تسلیحات ایران، آن‌قدر پیشرفته است که ممکن است به زودی بیشتر از روسیه، ابرقدرت سابق، سلاح صادر کند. و خود روسیه هم‌اکنون برای جنگ در اوکراین، به ایران وابسته است.

دن می‌نویسد: بایدن و اروپا دوباره درباره دور جدیدی از تحریم‌ها صحبت می‌کنند. این تحریم‌ها موفقیت‌آمیزتر از تحریم‌های بی‌سابقه اعمال‌شده علیه روسیه در پایان دادن به تهاجم این کشور به اوکراین نخواهد بود. چین بیشتر به نفت ارزان ایران علاقه دارد تا جلوگیری از تجاوز ایران در منطقه. تغییرات سیاسی جهانی، تحریم‌های آمریکا را بی‌اثر کرده است. اگرچه اسرائیل و آمریکا به طور دوره‌ای عوامل و رهبران سپاه را هدف قرار می‌دهند (ترور می‌کنند)، اما این حملات باید آن‌قدر برای آنها مرگبار باشد که از ترک ایران بترسند. مهم‌تر از همه، ظرفیت هسته‌ای ایران باید از بین برود. زیرساخت‌های هسته‌ای آن‌ها باید به سرعت از طریق هر ترکیبی از اقدامات نظامی پنهان و آشکار که لازم است، نابود شود. قابلیت موشک بالستیک و پهپاد آنها نیز باید هدف قرار گیرد و نیروی دریایی آنها غرق شود.

دن مقاله خود را با تکرار لفاظی‌های قدیمی به پایان می‌رساند: دفاع از جنگ سخت است، اما اگر بایدن در مورد ثبات منطقه جدی باشد، قاطعانه برای از بین بردن توانایی ایران اقدام خواهد کرد. اگر در مقابله با ایران به دودلی ادامه دهیم، ممکن است به زودی به نقطه‌ای برسیم که دیگر گزینه‌ای نداشته باشیم. موقع عمل امروز است.

کد خبر 846830 منبع: کیهان برچسب‌ها ایران و آمریکا خبر ویژه

دیگر خبرها

  • پاسخ قاطع پیونگ‌یانگ به نسخه تحریمی آمریکا
  • حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی برای مقابله با حملات ایران
  • به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • قدرت از غرب به شرق در حال انتقال است
  • آمریکا: به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • ائتلاف تهران مسکو، محوری در نظم جدید جهانی
  • آیت الله خامنه ای : برخی توصیه می‌کنند یک خواسته آمریکا را قبول کنید تا مشکل حل شود / تحریم‌ها موجب شکوفایی استعداد‌ها شده
  • آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد | جزئیات رویترز از اسامی افراد و شرکت های تحریم شده | تحریم ها در چه حوزه ای است؟
  • اردن خود را متعهد به تأمین امنیت رژیم صهیونیستی می‌داند
  • اگر در مقابله با ایران به دودلی ادامه دهیم به زودی به نقطه‌ای می رسیم که دیگر گزینه‌ای نداریم