Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرج- ایرنا- مدیر مرکز آموزش های آزاد و تخصصی دانشگاه خوارزمی و دانشیار گروه ژئوپلتیک دانشگاه خوارزمی گفت که پژوهش ابزاری است که می تواند تمام نیازهای توسعه جامعه و فراتر از آن در سطح بین المللی را فراهم کند.

افشین متقی روز شنبه در حاشیه بازدید از پنجمین نمایشگاه هفته پژوهش استان البرز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دانشگاه ها در مجموع نهادهای کشور ماموریتی را بر عهده دارند که آن هم این است که بتوانند به اتکای سرمایه های انسانی و مبانی علمی توسعه و مسیرآن را فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در خصوص جایگاه واقعی پژوهش در دانشگاه ها، اظهار داشت: در طول سال های پس از انقلاب اسلامی، دستاوردهای 40 ساله انقلاب در حوزه توسعه مراکز آموزشی و پژوهشی بی نظیر است.
متقی در خصوص تعداد فعالیت های علمی، تولید مقالات علمی و توسعه فن بازارها، افزود: در عرصه های نوین علمی کشور اقدامات خیلی خوبی را تجربه کرده یم که آن هم مرهون تلاش هایی است که پژوهشگران انجام می دهند.
وی در خصوص وضعیت پژوهش در پیوند با آموزش و توسعه وضعیت مناسبی، گفت: این وضعیت مناسب نیست یعنی در حال حاضر زیرساخت های پژوهشی، پژوهشگران، آزمایشگاه ها، انکوباتورها، مراکز رشد، پارک های علم و فناوری و همچنین شرکت های دانش بنیان را به عنوان جدیدترین یافته ی حوزه پژوهشی و حوزه مرتبط با اقدام و عمل داریم ولی متاسفانه دستاوردهای پژوهشی نتوانسته اند خودشان را بر اساس تقاضا محوری در جامعه به منصه ظهور برسانند.
وی افزود: شاهد هستیم حجمی از پژوهش ها صورت می گیرد ولی این پژوهش ها مرتبط با نیازها نیستند به طوریکه دانشگاه فعالیت می کند ولی نیاز جامعه و صنعت را پوشش نمی دهد.
متقی ادامه داد: بیشتر از حمایت صورت گرفته به هماهنگی نیاز داریم زیرا در کشور مشکلی که داریم نبود هماهنگی است.
دانشیار دانشگاه خوارزمی افزود: فن بازارها، انکوباتورها، مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان خوبی را می بینیم ، بارقه هایی از امید شکل گرفته و منکر اتفاقات خوب نمی شویم ولی وقتی حجم فعالیت های پژوهشی را در سطح بین المللی و تعداد پژوهشگران را می بینیم دیده می شود که نیازهای پیش پا افتاده ای وجود دارد که هنوز کاری برای آن ها نشده است.
متقی گفت: مشخص است که این دانشگاه در خدمت جامعه نیست و متاسفانه اعتماد بین این 2 حوزه خیلی ضعیف است.
وی اظهار امیدواری کرد که اتفاق قشنگی بیافتد تا نیاز پژوهشی برخاسته از جامعه و معضلات جامعه باشد و در دانشگاه برای آن چاره جویی شود.
مدیر مرکز آموزش های آزاد و تخصصی دانشگاه خوارزمی بیان داشت: جهت نمایی پژوهش ها باید اصلاح شود تا بتوان متناسب با نیازهای واقعی جامعه حرکت کرد.
پنجمین نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان البرز از 24 تا 28 آذرماه در پردیس کرج دانشگاه خوارزمی دایر است.
6156/ 6155

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي دانشگاه هفته پژوهش البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۶۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، افشین غنی‌زاده سرپرست به همراهی مرتضی کهراریان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در راستای تعامل و همکاری با سازمان‌ها، ارگان‌ها، صاحبان صنایع و شرکت‌های فعال تفاهم‌نامه همکاری با نمایندگان معاونت علمی پژوهشی ناحیه مقاومت بسیج سپاه کرمانشاه و شرکت بیمه زندگی خاورمیانه امضا کردند.

افشین غنی‌زاده با تأکید بر اهمیت ارتباط دانشگاه در راستای سیاست‌های کلان آموزشی، پژوهشی فرهنگی و اقتصادی با اشاره به فعالیت‌های مشترک در زمینه‌های مختلف مورد توافق طرفین اظهار کرد: هدف از این تفاهم‌نامه‌ها دستیابی به موضوعات مهم و مورد توافق طرفین است که با مذاکرات قبلی مشخص شده و در تحقق موضوعات مورد توافق طبق مفاد تفاهم‌نامه اقدام می‌کنیم.

وی افزود: در راستای تحقق سیاست‌های کلی نظام مقدس اسلامی و به‌منظور بهره‌مندی نظام‌مند از خرد جمعی، همکاری و ارتباط بین دانشگاه‌ها، ارگان‌ها، صنایع و شرکت‌های مختلف ازجمله معاونت علمی پژوهشی ناحیه مقاومت بسیج سپاه کرمانشاه و شرکت بیمه زندگی خاورمیانه می‌تواند به ارتقای کمی و کیفی اهداف و برنامه‌های مشترک طرفین یاری رساند؛ بنابراین با امضای این تفاهم‌نامه‌های همکاری، در این مسیر گام برمی‌داریم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه استفاده از توانایی‌های علمی و توسعه همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی برای استمرار ارتباط سازمان‌یافته مابین طرفین به‌منظور برطرف کردن نیاز‌های متقابل را از مهم‌ترین اهداف این تفاهم‌نامه برشمرد.

به گزارش آنا،‌ تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه با معاونت علمی پژوهشی ناحیه مقاومت بسیج سپاه کرمانشاه به مدت سه سال در هفت ماده ۴ تبصره بوده و به امضای غنی‌زاده نماینده دانشگاه و غلامعلی یاربیگی نماینده ناحیه مقاومت سپاه همچنین تفاهم‌نامه با شرکت بیمه زندگی خاورمیانه نیز به مدت دو سال در ۸ ماده و دو تبصره به امضای رئیس دانشگاه و سیامک حبیبی مدیر توسعه شرکت بیمه زندگی خاورمیانه رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سرمایه گذاری بر روی معادن طلای افغانستان
  • واکنش ضرغامی به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس/ وزیر میراث فرهنگی و گردشگری: این که گفته می‌شود سفر از سبد خانوار حذف شده حتما نادرست است و همان چیزی است که دشمن می‌خواهد
  • نظم و انضباط اجتماعی بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه شکل می‌گیرد
  • امروز موزه‌ها زیربنا و زیرساخت توسعه هستند/اهمیت جایگاه موزه‌ها در دانشگاه‌های کشور
  • پژوهش موتور محرک توسعه کشور و آزمایشگاه موتور محرک پژوهش است
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری
  • توسعه علمی، سکوی جهش تولید
  • تأکید امام جمعه اردبیل بر افزایش تولیدات هنری برای رفع نیازهای روز جامعه