Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@13:09:49 GMT

اعتبار طرح های بازآفرینی فارس ابلاغ شد

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۶۹۲۰

اعتبار طرح های بازآفرینی فارس ابلاغ شد

شیراز-ایرنا- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در چارچوب اجرای برنامه ملی بازآفرینی شهری، چهار هزار و 240 میلیارد تومان به عنوان سهم استان فارس در حوزه تسهیلات مسکن ابلاغ شد.

هوشنگ عشایری، شنبه در گفت ‌و گو با ایرنا افزود: همچنین یک هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه خدمات روبنایی و زیربنایی کشور اختصاص یافت که استان فارس و از جمله شهرستان جهرم از این اعتبار بهره‌مند شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در مورد سهم فارس از این اعتبار رقمی اعلام نکرد.
مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: طبق تصمیمات اتخاذ شده، بین 400 میلیون ریال تا یک میلیارد و 100میلیون ریال تسهیلات با بهره 9 تا 18درصد برای باز آفرینی بافت‌های تاریخی، بافت‌های ناکارآمد یا فرسوده یا سکونتگاه‌های غیررسمی در سراسر کشور در اختیار مردم و سازندگان حرفه ای در محلات هدف بازآفرینی قرار خواهد گرفت.
عشایری در بخش دیگری از مطالب خود با اشاره به بازدید اخیرش از طرح‌های بازآفرینی شهری در جهرم بیان داشت: طرح بازسازی و مرمت بازار سرپوشیده جهرم، ساماندهی وضعیت غار سنگ شکنان و محله اطراف آن، ساخت مجتمع فرهنگی مذهبی مجاور مصلای جمعه در محله علی پهلوان با کمک خیران و همچنین ساخت 2سالن ورزشی، از جمله طرح‌های بازآفرینی شهری در جهرم است که با پیشرفت مناسبی در حال اجراست.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هم به ایرنا گفت: یکی از وظایف ستاد بازآفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی، آماده‌سازی و ارایه خدمات رفاهی در محلات آسیب‌پذیر و بافت‌های قدیمی شهرها برای زندگی بهتر مردم است.
محمدرضا رضایی کوچی افزود: کمیسیون عمران مجلس در قانون بودجه، دولت را مکلف کرده است که سالانه 270محله و بافت ارزشمند تاریخی که جزو میراث فرهنگی کشور هستند در مدت 10 سال، مرمت، بازسازی و احیا کند که این طرح در سراسر کشور در حال اجراست.
وی ادامه داد: امیدواریم اجرای طرح های بازآفرینی شهری در بافت‌های تاریخی، آرامش خاطر و آسایش بیشتری برای مردم در پی داشته باشد.
شهرستان جهرم در فاصله‌ 193کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
9910 /6118

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي معاون راه و شهرسازي طرح هاي بازآفريني تخصيص اعتبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۶۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت بیش از سه هزار داوطلب کنکور سراسری در جهرم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رئیس دانشگاه پیام نور جهرم و نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳ در جهرم گفت: سه هزار و ۳۰۵ داوطلب کنکور سراسری همزمان با سراسر کشور به مدت ۲ روز متوالی ، روز‌های ۶ وهفتم اردیبهشت امسال و در دو نوبت صبح و عصر در جهرم، با هم به رقابت می‌پردازند.
محمد ذبیحین پور افزود: در این آزمون ۲ هزار و ۸۰ نفر زن و هزار و ۲۲۵ نفر مرد در این شهرستان شرکت می‌کنند.
وی بیان کرد:  کنکور سراسری راس ساعت ۸ صبح و ۱۴ و ۳۰  عصر آغاز می‌شود.
شهرستان جهرم در جنوب فارس و در فاصله ۱۹۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • بافت تاریخی بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری ایران است
  • بیش از ۹۵ درصد زیرساخت عمرانی در بافت بوشهر تکمیل شد
  • بازآفرینی بافت تاریخی بوشهر با مشارکت مردم
  • پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان
  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور
  • توسعه و نوسازی شهر بوشهر مستلزم نگاه ملی است
  • رقابت بیش از سه هزار داوطلب کنکور سراسری در جهرم
  • ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد
  • توزیع بیش از ۴۴ هزار بسته نوسازی بافت‌های فرسوده در ۲۶۱ محله کشور