Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه ایران در مصاحبه‌ای در دوحه به ادعاهای مقام‌های آمریکایی درباره اینکه ایران در امور منطقه دخالت می‌کند پاسخ داد و گفت که آمریکا در امور منطقه دخالت می‌کند. ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰ بین الملل اروپا آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم ، «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران در «نشست بین‌المللی دوحه 2018» در پاسخ به سوال مجری برنامه که مدعی شده بود ایران در امور منطقه «دخالت می‌کند» گفت که این آمریکا است که در امور منطقه دخالت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او، سخنان «رابین رایت»، خبرنگار نیویورکر و مجری جلسه که از عبارت «دخالت ایران در منطقه» استفاده کرده بود را قطع کرد و گفت: «دخالت کی؟ دخالت آمریکا، چون ما داخل منطقه هستیم.»

رابین رایت گفت: «ولی شما خارج از مرزهایتان در منطقه هم نیرو دارید.» ظریف در پاسخ گفت: «اینجا منطقه ما است و هر جا که ما نظامی یا مستشار نظامی داریم به درخواست دولت‌ها است. آیا ایالات متحده هم می‌تواند همین ادعا را مطرح کند؟»

ظریف همچنین درباره اینکه آیا چشم‌اندازی برای مذاکره ایران با آمریکا وجود دارد یا خیر گفت: «خیر، ما با کسی که بعد از نقض قطعنامه‌ای در شورای امنیت که خودشان حامی آن بودند 12 شرط برای گفت‌وگوها با ما مطرح می‌کند گفت‌وگو نخواهیم کرد.»

انتهای پیام/ 

R36444/P36439/S8,89,90,95,1128/CT7 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" ظریف

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا ظریف اخبار آمریکا ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۶۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران قوی مدیون خون شهدا

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، امیر حسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در یادواره شهدای خان طومان و ۹ شهید از کارکنان استانداری مازندران گفت: امروز ایران به سطحی از قدرت رسیده است که دشمن با هر قدرتی که باشد را خلع سلاح می کند و این را مدیون خون شهدا هستیم.

قاضی زاده هاشمی افزود: نام رژیم صهیونسیتی به عنوان قدرت در جهان از بین رفته است و از سوی دیگر سیاست آمریکا در عادی سازی روابط رژیم صهیونسیتی با کشور‌های منطقه نیز شکست خورده است.

وی با بیان این که دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی ایران به خصوص رژیم صهیونیست جهانی به این نتیجه رسیده است که هیچ گونه بحران‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نظام جمهوری اسلامی را از پای در نخواهد آورد، ادامه داد: این درحالی است که سالانه میلیارد‌ها دلار به رژیم صهیونسیتی کمک مالی می‌شود این درحالی است که در سراسر دنیا دانشجویان حامی غزه اکنون خواستار این هستند که همکاری علمی با رژیم صهیونسیتی و کودک کش را قطع کنند.

 رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با ذکر این نکته که منافع اقتصادی آمریکا در منطقه متزلزل شده است گفت: امروز آمریکا ناچار است تا در هر اقدامی در منطقه با جمهوری اسلامی ایران مذاکره کند.

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترک: گفتگو درباره تحولات منطقه، فلسطین و روابط دوجانبه
  • بازداشت بیش از ۲۳۰۰ دانشجوی حامی فلسطین در آمریکا
  • طرح/ با مهر معلم آمدم تا اینجا
  • روسیه بیشترین منفعت را از جنگ غزه و اسرائیل برد
  • واعظی: روسیه بیشترین منفعت را از جنگ غزه و اسرائیل برد
  • (ویدیو) ظریف تحلیل کرد؛ مهمترین کاری که باید پس از بحران غزه انجام می‌دادیم
  • ایران قوی مدیون خون شهدا
  • انتقاد از زیاده خواهی برخی طرف های مقابل در مذاکرات | جزئیات گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با بورل پیش از سفر گروسی
  • ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»