Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان امروز (شنبه) در همایش ایران و لوایح چهارگانه FATF که در دانشکده حقوق شهید بهشتی برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت:‌ از چند توافق که وزارت اقتصاد وقت با مقامات در خصوص FATF داشته 4 مورد به مصوبه داخلی ایران مربوط می‌شد که از جمله آنها می‌توان به پولشویی، مبارزه با تامین مالی تروریسم و توافقنامه پالرمو و CFT اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: قانون مبارزه با پولشویی دارای اشکالاتی بود که در نهایت نظر شورای نگهبان تامین شد اما یکسری موارد باقی ماند که به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شد.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: امروز هم اولین جلسه در مجمع تشخیص مصلحت نظام برای بررسی ایرادات مربوط به پولشویی تشکیل شد.

کدخدایی ادامه داد: قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم هم قبلا در ایران وجود داشته و تصویب شده بود و در این رابطه ایرادات شورای نگهبان مطرح و بررسی شد. البته CFT هنوز از شورای نگهبان و مجلس در رفت و آمد است و آخحرین وضعیت آن این است که مجلس ایراداتی به آن وارد کرده است.
وی بر همین اساس گفت:‌در جلسه آینده مباحث مربوط به لایحه CFT ادامه خواهد یافت.
سخنگوی شورای نگهبان بر همین اساس اضافه کرد: ما از شورای نگهبان، مجمع و هر نهاد دیگری انتظار داریم در چارچوب وظایف و اختیارات قانونی خود عمل کند.

کدخدایی یادآور شد: از ابتدای تشکیل مجمع تشخیص مصلحت نظام 140 مورد اختلافی وجود داشته که در مجمع برای آنها تعیین تکلیف شده است لذا بحث سیاسی و ارسال آن به مجمع مورد عجیبی نیست.

وی عنوان کرد: ایراداتی که نسبت به هر کدام از لوایح چهارگانه گزارش شده است مانند دیگر مصوبات است که به آنها ایراد گرفته می‌شود.

سخنگوی شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ایرادات لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم (CFT) خاطرنشان کرد: شورای نگهبان جای مجمع و مجلس ننشسته است ولی در جای خود محکم می‌نشیند و قطعا بر اساس اختیارات و وظایف جایگاه خود را حفظ می‌کند.

کدخدایی تاکید کرد که ایرادات شورای نگهبان در خصوص لایحه CFT یازده گانه است نه 22 ایراد چرا که دو مورد از آن شکلی و ساده بوده که رفع شده است و برخی ایرادات مربوط به استرداد مجرمین بوده است که از جمله ایرادات قدیمی است و سه مورد هم مربوط به حق شرط است.

منبع: فارس

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۷۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تأیید شد

گزارشی ده طرح و لایحه و پنج اساسنامه و سه استعلام از دیوان عدالت ارایه می‌دهم.

طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: طرح ساماندهی زمین و مسکن و اجاره بها ایراداتی که داشت برطرف شد و خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری سپند مغایر شرع و قانون اساسی نبود، بیان کرد: طرح اصلاح قانون نظام صنفی کشور بررسی شد و نسبت به مواد آن ابهاماتی وجود داشت.

وی با بیان اینکه طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها خلاف شرع و قانون نبود.طرح استفساریه ماده پنج بیمه کارگران ساختمانی خلاف قانون و شرع نبود. لایحه دوفوریتی قانون تمدید پست جمهوری اسلامی ایران نیز هم خلاف شرع و قانون نبود.

طحان نظیف با اشاره به اینکه لایحه عفاف و حجاب را هشت فروردین به مجلس ارسال کردیم، افزود: اساسنامه ورزشکاران و قهرمانان مورد ایراد ما نیست و امیدواریم اتفاق خوبی برای ورزشکاران بیافتد.

وی با بیان اینکه اساسنانه صندوق نوآوری و شکوفایی هم خلاف شرع نبود، گفت: اصلاح اساسنانه مناطق آزاد تجازی کیش، اروند، آبادان، خرمشهر، ماکو و ارسباران مخالف شرع و قانون نبود.

طحان نظیف ادامه داد: سه استعلام از دیوان عدالت اداری داشتیم که حاصل شکایت شهروندان به دیوان است و در شورای نگهبان بررسی می‌شود. دو مورد خلاف شرع نبود و به دیوان ابلاغ شد.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: جمعه این هفته مرحله دوم انتخابات مجلس برای ۴۵ کرسی، در ۱۵ استان و در ۴۷ شهرستان برگزار می‌شود.

وی افزود: انتخابات مرحله دوم در حوزه انتخابیه تبریز آذرشهر و اسکو، حوزه تهران، ری، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس، حوزه آبادان، حوزه شیراز، حوزه کرمانشاه، حوزه خرم‌آباد، حوزه قائمشهر و حوزه ملایر به‌صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • سخنگوی شورای نگهبان: رد صلاحیت حسن روحانی دلایل متعدد دارد / ایرادات به لایحه حجاب پابرجاست
  • شورای نگهبان نسبت به مصوبه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ایرادی نداشت
  • طحان نظیف: ایرادات شورای نگهبان به لایحه حجاب پابرجاست (فیلم)
  • سخنگوی شورای نگهبان: لایحه حجاب هنوز کار دارد؛ ایرادات همچنان باقی است /کنایه به روحانی: وقتی تایید می شوید، سطح درک شورا بالاست؟ /تایید تشکیل سازمان «سپند»
  • طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تأیید شد
  • جوکار: طبق قانون شفافیت قوای سه گانه آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد
  • جوکار: طبق قانون " شفافیت قوای سه گانه " آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد + فیلم
  • نیروهای شرکتی منتظر نباشند؛ خبر نگران کننده درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت
  • ایرادات شورای نگهبان به جداول بودجه چه زمانی بررسی می‌شود؟
  • نامه سوم روحانی به شورای نگهبان درباره ارائه مستندات ردصلاحیتش