Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک استاد دانشگاه با تاکید بر این که مسکن یک ضرورت دائمی در کشور است گفت: حوزه مسکن هم به اشتغال کمک می‌کند و هم به ساختار خانواده؛ ضمن این که بر اساس اعلام دولت، حوزه مسکن با ایجاد ۱۷۰ نوع شغل در ارتباط است. ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴ اقتصادی بازار سهام | بورس نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، ولی‌الله نقی‌پور فر در برنامه مناظره که دیشب با موضوع "عملکرد دولت در تسهیل ازدواج جوانان" از شبکه یک سیما پخش شد با اشاره به این که از منظر اسلام خانواده سالم‌، محور سلامت جامعه است، گفت: خانواده حرمت قبل از دین دارد و ارزش‌های دینی را می‌توان در خانواده سالم دید که نشان از اهمیت خانواده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این استاد دانشگاه افزود: با این نگاه سیاست‌های کلی خانواده تدوین شده است که بر اساس ماده 2 آن در قوانین و مقررات و تمام سیاست‌های تدوین شده اقتصادی، سیاست، فرهنگی، اجتمایی بویژه نظام مسکن و شهرسازی خانواده محوریت دارد.

وی با اشاره به این که مشکل این است که ذهنیت متولیان ما در محوریت خانواده دچار چالش و مشکل است اذعان داشت: به عنوان مثال در سیاست‌های وزارت ورزش و جوانان اولویت به ورزش داده شده است نه به جوانان، در حالی که باید وزارت جوانان، زنان و خانواده می‌داشتیم.

این استاد دانشگاه با بیان این که تشکیل وزارت ورزش و جوانان و اولویت دادن به ورزش کشور نشان می‌دهد خانواده و مشکلات جوانان از اولویت‌های کشور نیست که این موضوع بیانگر این مطلب است مشکل هم از قانون‌گذاران ما است و هم متولیان اجرایی.

وی گفت: این در حالی است که غربی‌ها به این سمت رفته اند که خانواده محور تدبیر قوانین قرار می‌گیرد اما در کشور ما در حالی که در اسلام خانواده بالاترین محور توجه است، این‌گونه نیست.

این استاد دانشگاه با تاکید بر این که مسکن یک ضرورت دائمی در کشور است، اذعان داشت: در سال 75 جمعیت جوان مجرد کشور حدود 7 میلیون نفر بوده و در سال 85 هم به استناد گزارش‌ها این آمار به 14 میلیون نفر رسیده است و این روزها این عدد حدود 20 میلیون نفر می‌باشد؛ این در شرایطی است که دولت اصرار دارد بگوید این آمار حدود 12 میلیون نفر است.

وی با اشاره به این که حوزه مسکن هم به اشتغال کمک می‌کند و هم به ساختار خانواده اذعان داشت: بر اساس اعلام دولت حوزه مسکن با ایجاد 170 نوع شغل در ارتباط است.

ابوذر ندیمی هم در این برنامه با بیان این که در مقام تصمیم‌گیری باید با توجه به منابع، اعتبارات و واقعیات جامعه اقدام کرد گفت: همان‌طور که مساله جوانان با تاسیس وزارتخانه‌ای به این نام حل نمی‌شود و با تشکیل وزارتخانه‌ای با نام خانواده مشکلات خانواده‌ها حل نمی‌شود.

این نماینده ادوار مجلس افزود: انتظار جوانان معیشت و اشتغال است و اگر این موضوعات حل شود ممکن است دیگر به تسهیلات چند میلیونی نیاز نداشته باشند.

وی گفت: مساله جوانان معطوف به یک موضوع نیست و ازدواج هم تحت تاثیر یک علت به عنوان یک علت واحده نیست و علل متعددی در این زمینه وجود دارد.

اسماعیل نوده فراهانی نیز با اشاره به این که بر اساس قانون تسهیل ازدواج جوانان، مشکلات کنونی جوانان اشتغال، ازدواج و مسکن است، گفت: تصویب این قانون یک قدم به جلو در کشور در زمینه حل مشکلات جوانان است، اما قانون فاقد جهت‌گیری روشن است.

پژوهشگر مسائل خانواده اذعان داشت: لجاجت میان دولت و مجلس موجب شده تا در برخی موارد شاهد عدم انجام امور در کشور شده است.

سرپرست دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان هم در این برنامه گفت: فلسفه شکل‌گیری سازمان ملی جوانان این بوده است که مطالبات جوانان در حوزه های مختلف پیگیری شود. بر این اساس در زمان شکل‌گیری مکلف شدیم برنامه جامع امور جوانان را تدوین کنیم که 13 سند فرابخشی مطابق آن تدوین شد که یکی از این اسناد سند ساماندهی ازدواج جوانان در حوزه‌ها‌ی مختلف است.

سکینه سیف جمالی افزود: در حوزه ازدواج مساله‌ای که بیشتر از هر چیز دیگری خودنمایی می‌کند، توانمندسازی جوانان در امور فرهنگی است و صرفا به موضوع اشتغال و مسکن نباید اکتفا کرد.

وی اذعان داشت: توانمندسازی جوانان به امور فرهنگی و زندگی اثرگذارتر از موضوع اشتغال و مسکن است و باید به سمت برنامه‌هایی برویم که نگرش مثبتی به ازدواج داشته باشد.

این مقام مسئول افزود: در حال حاضر شورای عالی انقلاب فرهنگی و سازمان امور اجتماعی وزارت کشور همین رویکرد را دنبال می‌کنند که مباحث فرهنگی و آموزشی در زمینه ازدواج بسیار اثرگذار است و جامعه به آن نیاز دارد.

کاهش 53 درصدی معاملات مسکن تهران در آبان امسالکارشکنی بانک‌ها در بازار مسکن/ نگرانی از افزایش شدید اجاره‌بها در سال 98وضعیت قیمت مسکن در اسفند ماه چگونه خواهد بود؟

انتهای پیام/

R32365/P1012122/S7,84/CT12 واژه های کاربردی مرتبط وام مسکن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وام مسکن وام مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۷۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۷ درصدی قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه شاهد در ۲ سال

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، احمد چلداوی رئیس دانشگاه شاهد در نشست خبری این دانشگاه که ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه شاهد در سال ۱۳۶۹ با دستور امام خمینی تاسیس شد. این دانشگاه در ابتدا در چند رشته محدود فعالیت خود را آغاز کرد. قبلا دانشکده‌ها در سطح شهر پراکنده بودند و سپس همه تجمیع شده و در مجاورت مرقد امام خمینی مستقر شدند.

بیشتر بخوانید: دانشگاه‌های تحقیقاتی چگونه اقتصادهای منطقه‌ای را تقویت می‌کنند؟

وی افزود: این دانشگاه هم‌اکنون ۱۰ دانشکده دارد که ۴ دانشکده در حوزه پزشکی و ۶ دانشکده در حوزه‌های هنر، علوم انسانی، علوم پایه، کشاورزی، فنی-مهندسی و ... فعالیت می‌کنند. همچنین دانشکده داروسازی در حال تاسیس است. این دانشگاه هم‌اکنون ۳۸ رشته کارشناسی، ۴۰ رشته دکتری و ۲ رشته دکتری عمومی در پزشکی و دندانپزشکی دارد.

چلداوی خاطرنشان کرد: دانشگاه شاهد هم‌اکنون ۶ هزار دانشجو دارد. ۲ سال از فعالیت ما در دانشگاه شاهد می‌گذرد. اقدامات مهمی در این ۲ سال انجام شده است. برای مثال بودجه پژوهشی دانشگاه ۱۰ برابر شده است. پژوهش در اغلب دانشگاه‌ها به شدت مظلوم است. پژوهانه استادان هم ۱۰ برابر شده است‌. همچنین آزمایشگاهی با هزینه ۵ میلیارد راه‌اندازی شده است که دانشگاهیان می‌توانند از ابرکامپیوتر این آزمایشگاه استفاده کنند.

رئیس دانشگاه شاهد گفت: فرآیندهای مالی گرنت تسریع شده است. ۲۰ میلیون کمک هزینه خرید لپ تاپ به استادان اعطا کردیم. قراردادهای ارتباط صنعت در ۲ سال، ۱۷ برابر شده و مبلغ آن‌ها هم ۱۴ برابر شده است.از نظر پژوهشی رشد ۲ برابری داشته‌ایم. همچنین هزار متر مربع مرکز نوآوری راه‌اندازی کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: در زمینه فرهنگی دوره‌های مختلفی برای دانشجویان، استادان و کارکنان برگزار کرده‌ایم. برای مثال اردوهای راهیان نور و مشهد مقدس برکزار شده است. تحولاتی که در حوزه فرهنگی داشتیمدر ۲ شاخص فرهنگی بوده است که شامل سرانه فرهنگی و بودجه فرهنگی می‌شود، رتبه اول دانشگاه‌های گروه ب وزارت علوم را کسب کردیم. پذیرش دانشجو در این دانشگاه به صورت غیرمتمرکز است، به این معنا که ۴ برابر ظرفیت دانشگاه‌ برای مصاحبه به ما معرفی می‌شود. دو مرحله مصاحبه در این دانشگاه انجام می‌شود. ولایتمداری از مهم‌ترین فاکتورهای مصاحبه است. دانشگاه شاهد ملجأ و ماوای خانواده‌های ارزشی است که تمایل دارند فرزندانشان در دانشگاهی با سطح علمی خوب و محیط ارزشی پرورش داده شوند. در این سال‌ها فقط پذیرای دخترانی بوده‌ایم که به انتخاب خودشان حجاب برتر را انتخاب کرده‌اند.

وی تاکید کرد: سرانه مقالات بین‌المللی به ازای هر استاد، ۱.۵ است‌. ۳۴۴ عضو هیئت علمی در این دانشگاه مشغول به کار هستند. سرانه مقالات ISC، عدد ۱۵.۱ است که حدود ۵ هزار و ۳۰۰ مقاله می‌شود. تا پیش از این دوره دانشگاه شاهد خوابگاه متاهلی نداشت. در این زمینه برنامه‌ریزی کرده و مراحل نقشه‌برداری خوابگاه متاهلی در محوطه این دانشگاه در حال انجام است. دانشگاه شاهد سیاست‌زده نیست؛ اما منفعل هم نیست. این که دانشجویان دانشگاه شاهد در اغتشاشات شرکت نکردند به معنی انفعال نیست.

وی افزود: تا پیش از این دوره دانشگاه شاهد هیچ فعالیتی در سطح بین‌المللی نداشت؛ اما هم‌اکنون ۶۰ دانشجوی بین‌المللی داریم که از افعانستان، نیجریه و پاکستان آمده‌اند. همه این دانشجویان بورسیه شده‌اند. سال آینده از ۱۲ کشور شامل استرالیا، پاکستان، سوریه، عراق و افغانستان دانشجو خواهیم داشت که ۲۰۰ نفر خواهند شد. رویکرد دانشگاه شاهد در حوزه بین‌الملل درآمدزایی نیست بلکه هدف ما تربیت نیرو برای امام زمان است. بنیاد شهید هزینه بورسیه این دانشجویان را برعهده گرفته است.

چلداوی یادآور شد: قصد داریم ۲۰ هزار متر فضای آموزشی برای رشته پزشکی‌ در پردیس مرکزی دانشگاه اختصاص دهیم. همچنین دانشکده کشاورزی از محل فعلی جا به جا خواهد شد و در زمین‌های کشاورزی ساختمانی برای این دانشکده ساخته می‌شود. ساختمان فعلی دانشکده کشاورزی به دانشکده حکمرانی اختصاص داده خواهد شد.

رئیس دانشگاه شاهد خاطرنشان کرد: افزایش بودجه دانشگاه شاهد پارسال ۲۵ درصد بود و امسال حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است. با توجه به افزایش ۲۰ درصدی حقوق اساتید، این افزایش باید به حقوق اساتید اختصاص داده شود.

انتهای پیام/

عاطفه نظارتی‌زاده کد خبر: 1228275 برچسب‌ها دانشگاه شاهد

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور
  • نشانه‌های آمادگی برای ازدواج در دختران
  • آغاز به کار نوزدهمین رویداد ملی جامعه‌پرداز در گلستان
  • تشکیل ستاد وصال شیرین در راستای تسهیل ازدواج جوانان در کشور
  • ضرورت استفاده از الگو‌های موفق افزایش ازدواج و کاهش طلاق
  • ضرورت ورود شرکت‌های فناور به صنعت کردستان
  • اهمیت خانواده و ازدواج برای نسل جوان تببین شود
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • ایجاد ظرفیت فرامرزی در صنعتی سازی مسکن
  • رشد ۱۷ درصدی قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه شاهد در ۲ سال