Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-16@08:41:05 GMT

مرگ مشکوک یک مددجوی خوافی درمرکز ترک اعتیاد

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۷۲۷۲

مرگ مشکوک یک مددجوی خوافی درمرکز ترک اعتیاد

فردی به نام "ح.ر" که برای ترک اعتیاد در کمپ خواف به سر می‌برد، به دلایل نامشخصی 20 آذرماه فوت کرد.

به گزارش قدس آنلاین ، فرمانده نیروی انتظامی خواف ، در این رابطه گفت: موضوع مورد بحث فعلا به عنوان مرگ مشکوک و در حال بررسی است.

سرهنگ علیرضا حسینعلی‌زاده گفت: جسد برای بررسی‌های دقیق در پزشکی قانونی است و در همین رابطه تا تعیین وضعیت پرونده، 4 نفر بازداشت موقت شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس بهزیستی خواف نیز به ایسنا، گفت: پس از دریافت خبر فوت مددجو در مرکز ترک اعتیاد، برای بررسی موضوع عازم آن مرکز شدیم، اما قبل از رسیدن ما، مرکز پلمب شده بود و نتوانستیم اطلاعات مستندی به دست آوریم. لیلا مقیمی در پاسخ به پرسش ایسنا مبنی بر نحوه نظارت بهزیستی بر چنین مراکزی گفت: بهزیستی در چارچوب پروتکل‌های سازمان بهزیستی کشور بر این مراکز نظارت دارد و بازدیدهای ماهیانه توسط کارشناس شهرستان و بازدیدهای دوره‌ای توسط اداره‌کل، بخشی از فرایند نظارت بر اقدامات مراکز است.
 
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه این کمپ، تنها کمپ فعال در شهرستان است بازدیدها و سرکشی‌ها بیشتر از پروتکل انجام و تمام اقدامات مرکز به دقت رصد می‌شد.
 
 مقیمی گفت: تا کنون از سوی بهزیستی خواف اخطارهایی به‌صورت مکتوب به مدیر مرکز داده شده و در این اخطارها نیز بر رفع کاستی‌ها  تاکید می‌شده است.
وی افزود: صدور تذکر توسط شهرستان ، اخطار اول استانی و اخطار دوم، بخشی از فرایند نظارت بر این مراکز است که با توجه به کمبودها و نواقص موجود در این مرکز در شش ماهه قبل به اجرا گذاشته شد و با توجه به اقدامات اصلاحی به عمل آمده از جانب مسئول آن، مرکز بسته نشد.

مقیمی عنوان کرد: برای بهره‌مندی خانواده‌های متقاضی که اغلب از قشر کم درآمد هستند و از طرفی این مرکز تنها مرکز ترک اعتیاد در خواف بود تا حدودی مدارا می‌کردیم تا کاستی‌های مرکز که عموما در زمینه امکانات بود، برطرف شود و برخی کاستی‌ها نیز از سوی مدیر مرکز برطرف می‌شد.

وی عنوان کرد: از بازرسی و حراست اداره کل بهزیستی خراسان برای بررسی و پیگیری موضوع به خواف آمده‌اند و دیدارهایی با مقامات قضایی و انتظامی انجام شده است. فرد متوفی حدودا 40 سال سن داشت و دارای چهار فرزند بود و از زمان پذیرش وی در مرکز ترک اعتیاد دو تا سه روز بیشتر نگذشته بود.

وی ظرفیت پذیرش این مرکز را درخواف 30 نفر اعلام کرد و افزود: در روز فوت فرد مزبور، 24 نفر مددجو حضور داشته‌اند.
منبع : ایسنا
انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ترک اعتیاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۷۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم خواهان نقش‌آفرینی در حوزه آسیب‌های اجتماعی هستند

دبیر کارگروه اعتیاد وزارت کشور و شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بدنه مردمی، تشنه کمک و نقش‌آفرینی در حوزه آسیب‌های اجتماعی و به دنبال این است که محله و شهر خود را از این آسیب‌ها پاک کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، ابوالحسن صفرپور در حاشیه بازدید از خانه سبز با بیان اینکه اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری مشهد در حوزه پیشگیری از اعتیاد، در کشور کم‌نظیر و ارزشمند است، گفت: یکی از این اقدامات، طرح شهید مهرورزی است که با مشارکت ظرفیت‌های مردمی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه استقبال عمومی از طرح «مهرورزی» بسیار خوب بوده است، افزود: این استقبال نشان می‌دهد که بدنه مردمی، تشنه کمک و نقش‌آفرینی در حوزه آسیب‌های اجتماعی است و به دنبال این هستند که محله و شهر خود را از این آسیب‌ها پاک کنند.

دبیر کارگروه اعتیاد وزارت کشور و شورای عالی انقلاب فرهنگی، نقطه قوت طرح «مهرورزی» را ساماندهی و بهره‌گیری از ظرفیت افراد آموزش‌دیده در محلات و مساجد و مدارس دانست و افزود: این نقش‌آفرینی افراد صاحب دانش در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد، بسیار حائز اهمیت است.

صفرپور با بیان این که شهرداری مشهد فهم مترقی و رو به جلویی در حوزه آسیب‌های اجتماعی دارد، تصریح کرد: به مشارکت طلبیدن مردم و تمرکز بر پیشگیری از اعتیاد، به ویژه با محوریت نوجوانان و بانوان مصادیق این فهم مترقی است.

وی گفت: البته باید توجه داشت که این موضوع، نشان از بی‌اهمیت بودن حوزه درمان و صیانت و یا بی‌توجهی شهرداری مشهد به این حوزه نیست ولی ضرورت امروز جامعه ما، موضوع «پیشگیری» است که شهرداری مشهد به خوبی آن را درک کرده است.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • لحظه کشف ۱۰۰۰ کیلو شیشه از یک تریلی! + ویدئو
  • معافیت ۲۷ هزار مددجوی کمیته امداد از پرداخت عوارض
  • تحویل بیش از 3 هزار مسکن به مددجویان کمیته امداد در گلستان
  • تجمع مردم خواف در حمایت از حمله موشکی سپاه به اسرائیل غاصب
  • ۸۰ مددجوی کمیته امداد قم صاحبخانه شدند
  • ۲۷۶ مددجوی کمیته امداد صاحب خانه شدند
  • عملکرد شهرداری مشهد در حوزه پیشگیری از اعتیاد کم‌نظیر است
  • مردم خواهان نقش‌آفرینی در حوزه آسیب‌های اجتماعی هستند
  • گرامیداشت روز جهانی اوتیسم در اصفهان
  • یک فوتی و چهارمصدوم درپی سانحه رانندگی در خواف