Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسلام آباد - ایرنا - غرفه جمهوری اسلامی ایران در جشنواره بین المللی غذا و صنایع دستی دانشگاه دفاع ملی پاکستان (NDU) که به همت تنها دانشجوی ایرانی این دانشگاه برگزار شد، مورد استقبال جمع زیادی از پاکستانی ها قرار گرفت.

به گزارش روز شنبه ایرنا، جشنواره بین المللی غذا، آداب و رسوم و صنایع دستی کشورهای جهان همه ساله به همت دانشگاه دفاع ملی پاکستان (NDU) با همکاری سفارتخانه کشورها در محوطه نمایشگاهی این دانشگاه برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در جشنواره امسال، 24 کشور جهان از جمله «جمهوری اسلامی ایران، چین، لبنان، عربستان سعودی، استرالیا، اندونزی، مصر، اردن، بنگلادش، برزیل، زیمبابوه، آمریکا، انگلستان و امارات متحده عربی » حضور داشتند.
ایالت های پاکستان و «ترکمنستان، ترکیه، سریلانکا، فلسطین، عمان، نپال، نیجریه، مالزی، میانمار و لیبی» از دیگر کشورهای شرکت کننده در این جشنواره بین المللی بودند.
این نمایشگاه با حضور دریالاسالار «زین ذوالفقار» سرپرست دانشگاه دفاع ملی پاکستان و همسرش افتتاح شد و آنان پس از بازدید از غرفه ایران و جذابیت های هنری و فرهنگی ایرانی، از تلاش های سرهنگ «علی شفیعی» دانشجوی ایرانی این دانشگاه برای راه اندازی غرفه ایران تقدیر کرد.
در این نمایشگاه که با حمایت های سفارت جمهوری اسلامی ایران و کمک رایزنی جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد راه اندازی شد، خوراک های ایرانی نظیر «کشک و بادمجان، دلمه، کباب ایرانی، زرشک پلو با مرغ، شله زرد، سالاد فصل ایرانی و انواع خورش های ایرانی» به بازدیدکنندگان نمایشگاه عرضه شد.
این نمایشگاه همچنین برخی از صنایع دستی ایران نظیر «حصیربافی، فرش ایرانی، ترمه بافی و میناکاری» به بازدیدکنندگان نمایشگاه عرضه شد و بازدیدکنندگان نیز با جاذبه های گردشگری و تاریخی کشورمان در شهرهای «مشهد، کرمان، اصفهان، تهران، تبریز، کاشان، اهواز و شیراز» آشنا شدند.
حضور زنان ایران در این نمایشگاه بین المللی با لباس محلی اقوام ایران نظیر لباس محلی گیلان و لباس محلی زنان استان فارس، از جلوه های زیبای این جشنواره بود که مورد توجه بازدید کنندگان قرار گرفت.
غرفه ایران، یکی از شلوغ ترین غرفه های این جشنواره بود و حاضران در جشنواره با ملیت های مختلف، با بازدید از غرفه ایران و چشیدن طعم غذاهای پرآوازه ایرانی، فرهنگ و آداب و رسوم مردم ایران را ستودند.
دانشجویانی از ده ها کشور مختلف جهان از جمله یک دانشجوی ایرانی، در دانشگاه دفاع ملی پاکستان در مقطع تحصیلی عالی مشغول تحصیلند و هریک از این کشورها، غرفه های کشور خود را در این جشنواره دایر کردند.
به گزارش ایرنا، علاقه وصف ناپذیر بازدیدکنندگان از غرفه ایران در خصوص آشنایی آنان با فرهنگ غذایی مردم ایران زمین، برداشتن گام های موثرتر دست اندرکاران بخش فرهنک و هنر کشورمان برای معرفی این بخش از فرهنگ ایرانی به مردم دیگر کشورهای جهان را ضروری کرده است.
بازدیدکنندگانی که از غرفه ایران در این نمایشگاه ها دیدن می کردند، پس از چشیدن طعم خوراک ایرانی، از متولیان نمایشگاه در خصوص شیوه پخت این غذاها، سوال می کردند که این مهم، بیانگر علاقه آنان به فرهنگ ایرانی است.
گردشگران ورودی به هر کشور نیز، از این قاعده پیروی کرده و دوست دارند هنگام سفر، از تنوع غذایی برخوردار باشند و یکی از جاذبه های سفر برای گردشگران، آشنایی با غذاهای مختلف کشورهای مقصد و چشیدن طعم غذاهای آن کشور است.
پیش از این نیز در چهارم آبانماه امسال، فرهنگ، جاذبه های گردشگری، صنایع دستی و غذای مردم ایران در جشنواره بین المللی فرهنگ و غذای ملت های جهان در اسلام آباد پایتخت پاکستان به بازدیدکنندگان معرفی شد.
آساق**6125**16638*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي غذاي ايراني پاكستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۷۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس

 رویا جهانگیری دبیر ستاد بزرگداشت هفته سلامت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ضمن گرامی داشت فرا رسیدن هفته سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه با شعار سلامت خانواده و مردمی‌سازی سلامت گفت: به منظور گرامی داشت این هفته و یادآوری نقش خود مراقبتی در سلامت عمومی و جامعه و برنامه ریزی جهت ارتقای آن، نمایشگاه و جشنواره هفته سلامت برگزار و برنامه‌های متعددی متناسب با شعار هفته سلامت برگزار خواهد شد.

 جهانگیری با اذعان اینکه در روزهای ششم و هفتم اردیبهشت ماه نمایشگاه هفته سلامت، عصرها از ساعت ۱۷ الی ۲۲ در بلوار ساحلی پارک غدیر زیر پرچم برپا می شود گفت: در این نمایشگاه خدمات سلامت محور از جمله ویزیت و معاینه پزشک،  کنترل فشار و قند خون ، مشاوره تغذیه و روانشناسی ویزیت دندانپزشکی به صورت رایگان انجام می‌گردد.

همچنین عملکرد دانشگاه علوم پزشکی،  معاونت‌ها، دانشکده‌ها و بیمارستان‌ها و دستگاه های اجرایی همکار در حوزه سلامت در معرض عموم قرار خواهد گرفت.

وی ضمن قدردانی از ادارات و سازمان‌هایی که در انجام این مهم با دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان همکاری دارند گفت: در این نمایشگاه ۳۰ غرفه خدمت رسان برپا و علاوه بر خدمات سلامت محور مسابقه و جنگ شادی برگزار می‌گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • گشایش نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس+عکس
  • گشایش نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس
  • برگزاری نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس
  • برگزاری کنفرانس بین المللی وب پژوهی در دانشگاه علم و فرهنگ
  • غذای شرکتی، عاملی برای افزایش تعلق خاطر کارکنان به سازمان
  • ببینید | موشک‌ ها و پهپادهای ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی امنیت و دفاع در عراق
  • حضور دانش‌آموز عکاس ایرانی در جشنواره‌ای در روسیه
  • فرهنگ مشترک؛ سرمایه دو ملت
  • سلماس؛میزبان هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی
  • استقبال از غرفه ایران در نمایشگاه دفاعی بغداد