Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@08:51:18 GMT

فرهنگ پهلوانی در مقابله با تهاجم فرهنگی است

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۷۳۵۳

فرهنگ پهلوانی در مقابله با تهاجم فرهنگی است

سید رضا اخروی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، پیرامون وضعیت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای استان اصفهان اظهار داشت: استان اصفهان در مجموع از استان‌های پیشرو در این رشته ورزشی است و در مسابقاتی که در سال‌های اخیر برگزار شده استان اصفهان بدون سکو نبوده است.

وی درباره برنامه‌های این هیئت افزود: اعزام تیم استان به مسابقات بوشهر، برگزاری کلاس‌های مربیگری درجه ۳ و برگزاری کلاس‌های داوری درجه ۳ از مهم‌ترین برنامه‌های هیئت تا پایان سال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای از برگزار نشدن مسابقات جهانی ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای به دلیل نبود بودجه گفت و افزود: صحبت‌هایی شده و اقداماتی صورت گرفته‌ بود که مسابقات جهانی ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای برای اولین بار در استان برگزار شود اما متاسفانه به دلیل نبود بودجه، این مسابقات برگزار نشد که اگر این مسابقات برگزار می‌شد بزرگترین اتفاق در زمینه ورزش باستانی کشور رقم خورده بود.

اصفهان رتبه نخست تعداد زورخانه های کشور را دارد

وی از زیرساخت‌های مناسب استان اصفهان  زمینه ورزش باستانی گفت و تصریح کرد: در استان اصفهان ۱۳۵ زورخانه وجود دارد که از این نظر اصفهان در رتبه اول کشور قرار دارد و همه این زورخانه ها در استان فعال هستند، همچنین چند زورخانه در دست ساخت هم داریم که با افتتاح آن‌ها تلاش برای ترویج فرهنگ پهلوانی بیشتر خواهد شد.

اخروی درباره اهمیت فرهنگ پهلوانی خاطر نشان کرد: هر چقدر فرهنگ پهلوانی و منش پهلوانان در زندگی روزمره انسان امروز بیشتر جای بگیرد به همان میزان از مشکلات عدیده اجتماعی آن کاسته خواهد شد و با توجه به این ‌که استان اصفهان پایتخت فرهنگ پهلوانی و زورخانه‌ای کشور است و با توجه به تعدد زورخانه‌ها در این استان پتانسیل زیادی برای ترویج و حتی صدور این فرهنگ به اقصی نقاط کشور و جهان دارد.

وی از منابع انسانی استان در این رشته سخن گفت و ادامه داد: خوشبختانه از نظر نیروی انسانی و ورزشکار باستانی در همه رده‌های سنی استان اصفهان بی‌همتا است به طوری که در مسابقات استان که برگزار می‌شود به تعداد مسابقات کشوری، باستانی‌کار شرکت می‌کند و در هر مسابقه چیزی در حدود باستانی‌کار حضور  پیدا می کند.

وی اصلی‌ترین چالش ورزش باستانی را مسائل مالی عنوان کرد و افزود: مشکلات مالی  نه فقط دامنگیر هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای بلکه گریبانگیر همه هیئت های ورزشی استان و اصلی‌ترین چالش پیش روی این هیئت است تا جایی که ما به دلیل نبود بودجه و اسپانسر موفق به برگزاری لیگ داخلی استان تیم نشدیم و البته با توجه به این شرایط اقتصادی، چنین مشکلاتی طبیعی به نظر می‌رسد.

کد خبر 4485701

منبع: مهر

کلیدواژه: ورزش ورزش پهلوانی وزارت ورزش و جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۷۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام اولین دوره مسابقات گل کوچک محلات استان مرکزی تمدید شد

سید عباس حسینی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مسابقات فوتبال گل کوچک بر پایه هواداری از تیم‌های لیگ برتری در سه فاز شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود که فاز شهرستانی در ۴۴۸ شهرستان، در فاز استانی در ۲ منطقه آزاد و ۳۱ استان و فاز کشوری به صورت متمرکز در یک استان برگزار می‌شود.

وی افزود: مکان‌های عمومی مانند میادین شهری، پارک‌ها و فضاهای باز عمومی می‌توانند برای برگزاری مسابقات فوتبال گل کوچک تدارک شده است.

مسؤول کمیته فوتبال خیابانی استان مرکزی بیان کرد: ثبت نام از طریق سامانه رویداد فدراسیون ورزش‌های همگانی به آدرس Events.isfaf.ir تا ۳۱ اردیبهشت ماه انجام می‌شود.

مسؤول امور استان‌های فوتبال خیابانی کشور گفت: مسابقات فوتبال گل کوچک در رده سنی ۱۸ سال به بالا ویژه دختران و پسران برگزار می‌شود.

حسینی تاکید کرد: هدف از برگزاری مسابقات گل کوچک خیابانی را عمل به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر گسترش عدالت اجتماعی، نهادینه کردن فرهنگ ورزش همگانی در بین محالت کشور، ایجاد فرصت مشارکت حداکثری برای شهروندان در رویداد گل کوچک و ارتقای سطح سالمت، نشاط و شادابی آنان، تشویق و ترغیب شهروندان به شرکت در فعالیت‌های ورزشی و غنی سازی اوقات فراغت آنان، ترویج فرهنگ رقابت جوانمردانه، سالم و سازنده مبتنی بر توسعه پایدار، همچنین توجه به گسترش ورزش همگانی در مناطق کم برخوردار و توسعه فرهنگ هواداری است.

کد خبر 6087014

دیگر خبرها

  • فیلم| اینجا مشق پهلوانی می‌کنند
  • فیلم| اینجا تمرین پهلوانی می‌کنند
  • پهلوانی به قامت «حیدر»
  • ورزش باستانی بین آحاد جامعه ترویج شود
  • تجلیل از متولیان ورزش پهلوانی/۷ زورخانه در منطقه ۱۲
  • میدان امام (ره) اصفهان جمعه میزبان همایش بزرگ «پهلوان ایرانی»
  • ثبت نام اولین دوره مسابقات گل کوچک محلات استان مرکزی تمدید شد
  • انتخاب رییس هیأت ورزش‌های زورخانه‌ای خوزستان
  • انتخاب رییس هیات ورزش زورخانه‌ای خوزستان
  • ضرورت تقویت جبهه فرهنگی در سطح بین‌الملل برای مقابله با تهاجم رژیم صهیونیستی