Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم شهرستان پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس گفت: معضل اصلی جامعه روند فزاینده فارغ‌التحصیلان فاقد مهارت در رشته‌های مختلف تحصیلی است که باید این مشکل اساسی را با جدیت پیگیری کرد تا بتوانیم در راستای حل این معضل اساسی اقدام کنیم. ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰ استانها اردیبل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از پارس‌آباد، شکور پورحسین بعد از ظهر امروز در بازدید از کارگاه‌های مهارت‌آموزی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: معضل اصلی جامعه روند فزاینده فارغ‌التحصیلان فاقد مهارت در رشته‌های مختلف تحصیلی است که باید این مشکل اساسی را با جدیت پیگیری کرد تا بتوانیم در راستای حل این معضل اساسی اقدام کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای تسریع بخش توسعه اشتغال استان هستند که باید با توسعه فرهنگ حرفه‌آموزی بزرگ‌ترین مشکل کشور را که مربوط به بحث ایجاد اشتغال و فرهنگ کسب و کار و مهارت‌آموزی است به مرحله قابل قبولی برسانیم که این موضوع در حال حاضر با جدیت مبنای کار قرار گرفته است.

طرح ایران مهارت در مدارس سیستان و بلوچستان آغاز شدیزد | مهارت‌های شغلی و سبک زندگی به دانش آموزان آموزش داده شودخراسان رضوی جزو استان‌های برتر «مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی» شناخته شد

نماینده مردم شهرستان پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس گفت: آموزش و پرورش رکن اصلی برای ایجا د تحول اقتصادی است که مهم‌ترین راهبرد کلان کشور محسوب می‌شود و نیاز است برای رفع این مشکل اساسی در جامعه مسئولان فنی و حرفه‌ای تعامل‌افزایی و همکاری همه‌جانبه‌ای داشته باشند.

پورحسین اظهار کرد: در حال حاضر جامعه به تربیت نیروهای تکنیسن و ماهر در رشته‌های مختلف نیاز دارد تا بتواند در بحث اشتغال خروجی مناسبی داشته باشد و زمینه‌ساز پیشرفت و آبادانی باشد که این موضوع در حال حاضر به عنوان یک اولویت اساسی و مهم مطرح است.

وی تصریح کرد: ارائه آموزش‌های مهارتی و نیز اهمیت به نیازهای منطقه و با سبک روز از مهم‌ترین مواردی است که باید مورد توجه واقع شود چرا که نمی‌توان فارغ‌التحصیلات بدون مهارت به کار گمارد که نقشی در رونق کارآفرینی و اشتغال‌زایی نخواهند داشت و به همین دلیل توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای یک لازمه اساسی برای برون رفت از وضعیت بیکاری است.

انتهای پیام/ش

R41374/P1377/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۷۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سردار زاده‌کمند در گفت‎گویی اظهار داشت: برای مشمولینی که قبل از ورود به خدمت سربازی با استفاده از وقت خود مهارتی را کسب و گواهی دریافت کردند مشوق‌هایی را برای این افراد پیش بینی کردیم.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح با بیان اینکه ۹ مشوق برای سربازان ماهر پیش‌بینی شده است گفت: این مشوق‌ها شامل کسری خدمت یک‌ماهه، مرخصی تشویقی، انتخاب محل خدمت و دیگر موارد برای این موضوع است.

سردار زاده‌کمند افزود: این مشمولین به چهار دسته تقسیم می‌شوند نظیر افرادی که مهارت تخصصی ۸۰ ساعت بالا را کسب می‌کنند، گروه بعدی افرادی که فارغ التحصیل هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش هستند، گروه بعدی فارغ التحصیلان پزشکی و پیراپزشکی هستند و گروه آخر سایر فارغ التحصیلان دانشگاه‌های کشور هستند که یک بسته مهارت آموزی تخصصی برای آنها تعریف شده است.

وی گفت: مشمولین با طی کردن بسته‌های مهارتی مشخص شده به تناسب امتیازی که کسب می‌کنند می‌توانند از مشوق‌ها بهره‌مند شوند.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح گفت: سامانه مربوط به این موضوع آماده است و از ۱۵ اردیبهشت‌ماه افرادی که می‌خواهند به خدمت مقدس سربازی اعزام شوند و واحد شرایط هستند می‌توانند در سامانه سخا ثبت نام کنند.

سردار زاده‌کمند عنوان کرد: پس از بررسی‌های لازم چنانچه گواهی از سوی سازمان صادر شده تایید شد به تناسب امتیاز کسب شده از مشوق‌ها بهره‌مند خواهند شد.

دیگر خبرها

  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • آغاز ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی
  • آغاز ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق مهارت‌آموزی
  • ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی آغاز شد
  • تلاش برای استخدام طلبه های زن در آموزش و پرورش
  • برای جذب فارغ‌التحصیلان حوزه علمیه با آموزش و پرورش وارد گفت‌وگو شدیم
  • مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز پایان یافت
  • ۹۶ درصد اشتغال تعهد شده در سال ۱۴۰۲ ایجاد شده است
  • راه‌اندازی آموزش نیروگاه برق خورشیدی در بوشهر
  • معلم باید الگوی جامعه باشد