Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه ثبت اسناد و املاک کشور با تأکید بر ثبت رسمی معاملات گفت: مردم توجه داشته باشند اگر دچار تعارضی شوند، در محاکم قولنامه‌های قدیمی و دستی فاقد اعتبار خواهد بود و ملاک عمل اسناد ثبتی رسمی است. ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۳ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، سهراب عزیزاللهی ظهر امروز در مراسم معارفه مدیرکل جدید ثبت اسناد و املاک استان گلستان اظهارداشت: مهم‌ترین وظیفه سازمان ثبت اسناد و املاک، تثبیت مالکیت مردم و دولت و همچنین ایجاد نظم حقوقی در جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اجرای طرح کاداستر را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برشمرد و گفت: براساس این طرح حدود مالکیت‌های دولت بر اموال عمومی منابع طبیعی و همچنین مالکیت مردمی بر املاک شخصی آنان احصاء می‌شود. با اجرای طرح کاداستر بسیاری از تعارضات و تنازعات از بین می‌رود و جلوی بسیاری از مفاسد از جمله زمین‌خواری نیز گرفته می شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد: دولت نمی‌خواهد طرح کاداستر اجرا شودتوضیحات مدیرکل ثبت اسناد استان تهران درباره ویلای جنجالی اوشانمعاون سازمان ثبت اسناد در بجنورد: املاک مفسدان اقتصادی برای بازگشت به بیت‌المال شناسایی شده است

معاون توسعه سازمان ثبت اسناد و املاک با بیان اینکه این طرح از سال 93 آغاز شده است، ادامه داد: چون دولت امکان تأمین اعتبار موردنیاز برای اجرای کاداستر را نداشت برای همین به عنوان طرح در مجلس مطرح و مقرر شده بود تا در مجلس، کل درآمدهای این طرح برای کاداستر هزینه شود. اما یکی دو سال بعد از تصویب با انحرافاتی که در قانون بودجه صورت گرفت بخش زیادی از درآمدهای کاداستر به سازمان‌های دیگر داده شد و همین مسئله سبب کندی کار شده است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای کاداستر به عنوان یک طرح ملی سبب اقتدار و مبارزه با فساد و شفافیت در امور می‌شود. در حال حاضر 25 درصد اسناد مالکیت دفترچه‌ای تبدیل به اسناد ترک برگ شده است.

عزیزاللهی با بیان اینکه اجرای کاداستر سبب شفافیت در مباحث مالکیت می‌شود، تأکید کرد: با اجرای این طرح امروز در هرگوشه‌ای از کشور معامله‌ای انجام شود، قابل دسترسی بوده و سازمان ثبت مکلف است اسناد مردم را تبدیل به سند تک برگ کند.

وی آرشیو الکترونیکی اسناد را از دیگر اقدامات در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام کرد و گفت: در گذشته مردم برای دریافت خدمات ثبتی باید حضوری مراجعه می‌کردند و کارمندان پرونده‌ها را از بایگانی خارج و به آنان خدمات می‌دادند. این مسئله سبب کندی کار و گاهی اوقات بروز برخی تخلفات می‌شد.

معاون توسعه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: حدود 30 میلیون پرونده در سطح کشور داریم که یک سوم آنها آرشیو الکترونیکی شده است.

وی همچنین نسبت به ثبت غیررسمی معاملات به مردم هشدار داد و بیان داشت: تأکید ما در انجام معاملات این است که از ثبت رسمی استفاده شود. مردم توجه داشته باشند معاملات قولنامه‌ای موجب ابهام در سند می‌شود و اگر زمانی تعارضی رخ دهد در محاکم، قولنامه‌های قدیم و دستی از اعتبار برخوردار نیست و ثبت رسمی، ملاک عمل خواهد بود.

انتهای پیام/ ع

R41471/P1494/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۷۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به‌روزرسانی اعتبار دانشگاه‌های ۱۴۷ کشور جهان

اداره کل امور دانش‌آموختگان سازمان امور دانشجویان وزارت علوم دانشگاه‌های معتبر ۱۴۷ کشور جهان را به روزرسانی و اعتبارسنجی کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره کل امور دانش‌آموختگان سازمان امور دانشجویان وزارت علوم یکی از اصلی‌ترین وظایف اداره کل امور دانش‌آموختگان سازمان امور دانشجویان اعتبارسنجی دانشگاه‌های معتبر جهان است، بر اساس آخرین اعتبار سنجی که برای سپتامبر ۲۰۲۴ ویژه رشته‌هایی که در حیطه وظایف وزارت علوم است، انجام شده، دانشگاه‌های ۱۴۷ کشور به روزرسانی شد.

در مجموع تعداد ۲۲۹۰ دانشگاه اعتبارسنجی شد که از آن تعداد ۴۴۶ دانشگاه در گروه الف (ممتاز)، ۸۳۳ دانشگاه در گروه ب (خوب) و ۱۰۱۱ دانشگاه در گروه ج (متوسط) در پایگاه اطلاع رسانی این اداره کل بارگذاری شد.

متقاضیان ادامه تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه‌های خارج از کشور از تاریخ اول تیر ۹۸ برابر با ۲۰۱۹/۰۶/۲۲ تنها در دانشگاه‌های گروه الف (ممتاز) و گروه ب (خوب) قابل مشاهده در پایگاه اطلاع‌رسانی این اداره کل، ثبت نام رسمی کنند.

گفتنی است، مدارک صادره از دانشگاه‌های گروه ج (متوسط) چنانچه پذیرش رسمی آنها پس از تاریخ یاد شده باشد، تنها تا مقطع کارشناسی ارشد قابل بررسی و ارزشیابی است.

کد خبر 739899

دیگر خبرها

  • ۸۵ درصد از اراضی وزارت دفاع در استان بوشهر سنددار شد
  • صدور سند مالکیت ۹۹.۵ درصد از اراضی منابع طبیعی استان بوشهر
  • به‌روزرسانی اعتبار دانشگاه‌های ۱۴۷ کشور جهان
  • افتتاح مؤسسه نان و ارزاق بهشتی جهت کمک به نیازمندان
  • بررسی ۳ هزار و ۸۱۱ مورد درخواست متقاضیان صدور سند برای اراضی زراعی و باغی
  • مؤسسه نان و ارزاق بهشتی جهت کمک به نیازمندان افتتاح شد
  • ۹۵ درصد اراضی کشاورزی تا شهریور ۱۴۰۳ رفع تداخل می شوند
  • افتتاح مؤسسه «نان و ارزاق بهشتی» برای کمک به نیازمندان با مشارکت سازمان ثبت اسناد
  • منظور: بودجه ۱۴۰۳ بدون کسری است +فیلم
  • دستور معاون دادستان کل برای مراکز درمانی: همراهان بیمار فاقد اقامتگاه، اسکان موقت و ایمن داده شوند