Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، «نیکی هیلی» که باید تا چند روز دیگر کرسی سازمان ملل را به «هدر نائورت» تحویل بدهد، آخرین ادعاهای خود علیه ایران را مطرح کرد.

«نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل برای عوامفریبی در خصوص جنایات عربستان سعودی در یمن، با انتقاد شدید از ایران و تاکید بر لزوم ارسال کمک های انسان دوستانه به یمن، گفته است شورای امنیت باید آماده باشد اگر کسی آتش‌بس در الحدیده را نقض کرد، دست به اقدام بزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این در حالی است که طرفین درگیری در یمن، یعنی انصارالله و کمیته های مقاومت مردمی یمن و نیروهای حامی دولت فراری که از پشتیبانی ائتلاف به رهبری ریاض بهره می‌برند، ۲۲ آذر ماه بر سر آتش‌بس در بندر الحدیده به توافق رسیدند.

نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل، در ادامه ادعاهای خود با توصیف تجاوزات ایران با عنوان دلیل بحران در یمن گفته است تصاویر یمنی ها و کودکان این کشور که از گرسنگی رو به مرگ هستند، نشان می‌دهد باید دست به کار شویم تا طرف‌های درگیر پاسخگو باشند.

هیلی همچنین از همه طرف‌ها از جمله ائتلاف به رهبری ریاض خواسته است آتش‌بس را رعایت کنند.

او می‌گوید شورای امنیت بر وضعیت آتش‌بس و اجرای مفاد آن نظارت دارد و باید آماده باشیم در صورتی که یک یا چند طرف، به اجرای آن پایبند نماند، دست به اقدام بزنیم.

به گزارش مهر،نماینده آمریکا در سازمان ملل، در حالی ایران را دلیل ادامه بحران در یمن می داند که حتی سناتورهای آمریکایی نیز بر جنایات عربستان سعودی در یمن اعتراف کرده و در همین رابطه روز پنجشنبه ۲۲ آذر، سنای آمریکا پیش نویس قطعنامه توقف حمایت نظامی از ائتلاف متجاوز به یمن را که عربستان سرکردگی آن را برعهده دارد، به تصویب رساند.

بر اساس این گزارش، مجلس سنای آمریکا روز پنجشنبه این قطعنامه را با ۵۶ رأی موافق در مقابل ۴۱ رأی مخالف تصویب کرد.


 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: نیکی هیلی یمن ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۷۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملل: «جنگ علیه زنان»؛ اسرائیل در 6 ماه گذشته، ۱۰ هزار زن را در غزه کشته است

سازمان ملل متحد در تازه‌ترین گزارش خود درباره جنگ اسرائیل-غزه می‌گوید در۶ ماه گذشته بیش از ۱۰ هزار زن در نوار غزه جان خود را از دست داده‌اند.   به گزارش عصر ایران به نقل از بی بی سی؛  در این گزارش که همزمان با شش ماهه شدن جنگ در غزه منتشر شده ، سازمان ملل، درگیری ارتش اسرائیل با حماس در این نوار باریک ساحلی «جنگ علیه زنان» توصیف شده است.   در این گزارش آمده است که از میان ۱۰ هزار زن کشته شده طی ۶ ماه گذشته، ۶ هزار نفرشان مادر بودند که حالا بعد از جان باختن، ۱۹ هزار فرزند یتیم از آنها بر جای مانده است.   سازمان ملل متحد می‌گوید زنان جان به در برده از جنگ هم، بیوه، آواره و بی‌جا شده‌اند و اکنون با گرسنگی و قحطی دست و پنجه نرم می‌کنند.   بر اساس این گزارش هم اکنون بیش از یک میلیون زن و دختر در نوار غزه تقریبا «بدون غذا و دسترسی به آب آشامیدنی، دستشویی و نوار بهداشتی سر می‌کنند و با شیوع بیمارهای مرتبط» دست به گریبانند.   گزارش سازمان ملل متحد، وضعیت زنان و آوارگان جنگی در غزه را «غیرانسانی» توصیف کرده است.   تشکیلات بهداشتی غزه- که تحت مدیریت حماس است- می‌گوید از زمان آغاز جنگ در اکتبر گذشته، ۳۳ هزار و ۸۴۳ فلسطینی جان باخته‌اند.   این جنگ در پی حمله خونین هفتم اکتبر حماس به خاک اسرائیل آغاز شد که طی آن شبه نظامیان حماس ۱۲۰۰ نفر را کشتند و بیش از ۲۰۰ نفر دیگر را هم گروگان گرفتند.   حدود ۱۳۰ نفر از این گروگان‌ها همچنان در دست حماس و داخل نوار غزه هستند و آزادی آنها یکی از اصلی ترین موانع بر سر برقراری آتش بس میان ارتش اسرائیل و حماس در غزه است.   در همین حال، درگیری نظامی میان اسرائیل و ایران طی یک هفته گذشته، سازمان ملل متحد و جامعه جهانی را نگران کرده که توجه‌ها از بحران انسانی در غزه معطوف به کشمکش جمهوری اسلامی و دولت بنیامین نتانیاهو شود و همین موضوع مانع از پیشرفت تلاش‌ها برای متوقف کردن جنگ در غزه شود.   طی چند روز گذشته انتشار ویدیویی از یک دختربچه که از فرط گرسنگی، پوست و استخوانی بیشتر از او باقی نمانده، در رسانه‌های غربی مورد توجه قرار گرفته است.   دیروز گروهی از حامیان فلسطینیان در سانفرانسیسکو، پل بزرگ این شهر- گلدن گیت- را برای ساعاتی مسدود کردند و خواستار توجه جهانی به موضوع غزه شدند.   وزیر خارجه اردن هم همسو با بسیاری از سیاستمداران دیگر، در واکنش به حمله موشکی و پهپادی ایران به خاک اسرائیل، گفت که دولت اسرائیل ممکن است از این درگیری با سپاه پاسداران برای تغییر توجه‌ها از غزه و جلب ائتلاف جهانی برای خود سود ببرد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • شاهد سازمان‌یافته‌ترین جنگ ترکیبی تاریخ علیه ایران هستیم
  • واکنش نماینده روسیه به وتوی آمریکا به قطعنامه فلسطین
  • عملیات اصفهان نوعی فرافکنی آمریکا بود
  • توجیه آمریکا درباره جلوگیری از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل
  • نماینده روسیه: شرم بر آمریکا باد!
  • نماینده روسیه از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل حمایت کرد
  • نماینده روسیه در شورای امنیت : آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است
  • امیرعبداللهیان: بعد و قبل از عملیات وعده صادق علیه اسرائیل به آمریکایی‌ها پیام دادیم؛ گفتیم به دنبال توسعه تنش نیستیم
  • «جنگ علیه زنان»؛ سازمان ملل: اسرائیل در 6 ماه ۱۰ هزار زن را در غزه کشته است
  • سازمان ملل: «جنگ علیه زنان»؛ اسرائیل در 6 ماه گذشته، ۱۰ هزار زن را در غزه کشته است