Web Analytics Made Easy - Statcounter

​شرکت های اروپایی ​با سرمایه گذاری های جدید در حال افزایش ظرفیت تولید اتیلن خود هستند. بازار اتیلن اروپا به دنبال اعلام یک رشته سرمایه گذاری جدید از سوی برخی فعالان بازار، در مرکز توجه قرار گرفته است.شرکت اینئوس (INEOS) در اقدامی ناگهانی و غافلگیر کننده از برنامه خود برای تعدادی پرژوه جدید در شمال اروپا به ارزش ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورو، شامل یک کراکر مبتنی بر خوراک اتان و یک مجتمع هیدروژن زدایی پروپان (PDH)، خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


برنامه یادشده نه تنها در برگیرنده واحدهای گرین فیلد (greenfield units)، بلکه تعدادی طرح توسعه ای در تاسیسات فعلی است.  اینئوس افزایش ظرفیت تولید اتیلن در مجموعه Grangemouth خود در اسکاتلند بریتانیا را تایید کرد.

انتظار می رود یک کوره جدید که از خوراک اتان تغذیه می کند؛ در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ یا اوایل ۲۰۲۱ میلادی به تولید تجاری برسد.

شرکت او ام وی (OMV) اتریش نیز در نظر دارد واحد کراکر خود در شهر Burghausen آلمان را تا سال ۲۰۲۱ میلادی توسعه دهد. با توجه به این که ساختار بازار اتیلن قاره سبز تا حدودی قدیمی است؛ سرمایه گذاری های جدید کاملا غافلگیر کننده محسوب می شود.

 اروپا به دلایلی چند شامل هزینه های بالای انرژی، کمبود خوراک ارزان، قوانین زیست محیطی سخت گیرانه و هزینه های بالای نیروی کار، نزدیک به بیش از ۲۰ سال است که در هیچ طرح مجتمع تولید اتیلن جدید سرمایه گذاری نکرده است.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۷۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر کریپتو بر بازار جهانی طلا/ قیمت طلا کماکان صعودی خواهد بود

علی سعدوندی کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به افزایش قیمت طلا در بازار جهانی، گفت: «طلا» به عنوان یک کالا سرمایه‌ای و به صورت همگن در بازار طلا معامله می‌شود. طی سه سال گذشته ارزش پول کشورها به طور کلی با کاهش همراه و تورم در اکثر کشورها حاکم بوده است.

این کارشناس اقتصادی در ادامه تاکید کرد: اما تورم حاکم در کشورها در قیمت طلا تأثیری نداشته، بر همین اساس انتظار می‌رفت قیمت طلا دیر یا زود با افزایش همراه شود. البته ناگفته نماند قیمت طلا در دوره کرونا افزایش نداشت؛ بسیاری از بانک‌های سرمایه‌گذار جهانی و افراد سرشناس پیش‌بینی افزایش قیمت طلا را در دوره کرونا مطرح می‌کردند اما این اتفاق رخ نداد.

وی ادامه داد: بانک‌های مرکزی در دوره کرونا اقدام به خرید طلا نکردند و تقاضای مصرفی طلا با کاهش مواجه شد، البته رمز ارزها در دوره کرونا رقیب طلا به شمار می‌رفتند؛ این علل‌های موجب عدم افزایش قیمت طلا شد.

سعدوندی تصریح کرد: هم‌اکنون بسیاری از موانعی که موجب افزایش قیمت طلا بود، رفع شده پس بنابراین قیمت طلا باید کاهش داشته باشد.

این مسؤول افزود: بانک‌های مرکزی ۴ کشور چین، هند، لهستان و سنگاپور اقدام به خرید طلا کردند؛ مردمان چین به طور سنتی در صورت وجود سرمایه اقدام به خرید زمین و ملک می‌کردند اما طی سال‌های اخیر آمار خرید و فروش ملک در چین نزولی است. برهمین اساس هم‌اکنون سرمایه مازاد مردمان چین به طلا تبدیل می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: تمام موارد عوامل دخیل در افزایش قیمت طلا در بازار جهانی بودند. البته طی سه هفته اخیر بازار رمز ارز کریپتو نزولی است که یکی دیگر از عوامل صعودی قیمت طلا خواهد بود.

کد خبر 6083218 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • اصلاحیه‌ای به کام بازار
  • بورس در راه تصرف تاج و تخت؟
  • تردید‌های تداوم رشد
  • هاوینگ بیت کوین چیست، چه زمانی رخ می‌دهد و چرا می‌تواند باعث افزایش سرسام آور قیمت شود؟
  • هاوینگ بیت کوین چیست، چه زمانی رخ می‌دهد و چرا می‌تواند باعث افزایش سرسام آور قیمت آن رمز ارز شود؟
  • راهکار کنترل اجاره‌بها چیست؟
  • آقای نماینده؛ پای ۶۰ میلیون سهامدار در میان است
  • تاثیر کریپتو بر بازار جهانی طلا/ قیمت طلا کماکان صعودی خواهد بود
  • رونمایی هوندا از خودروی هیبریدی جدید
  • لحظه به لحظه با بورس / افزایش ۶۱ هزار واحدی شاخص کل